Toon posts:

probleem ibm ic35 40gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende
zondagovand was ik aan het downloadden met kazzaa toen ineens mijn harddisk gek begon te kraken en vastliep.
toen ik hem opnieuwm opstartte miste er volgens windowns een bestand. Hierna lukte het niet meer om toegang te krijgen tot de harddisk met partion magic en een fdisk.
Na veel gekloot is het toch gelukt om winxp erop te zetten.
Alleen lukt het niet om de drivers van mijn radeon 8500 te installeren.

In het begin moet hij ze eerst uitpakken wat hij niet doet en ik hoor weer zo'n krakend geluid en hij zit loopt weer vast.

Het lijkt wel of er geen goede toegang tot de schijf kan komen om te schrijven :'(

Verwijderd

dies dus brak..
doe is DFT en daarna kan je um evt terug sturen naar IBM

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Als ik jou was zou ik backups maken, Dergelijke IBM's hebben de eigenschap niet meteen te chrashen, maar langzaam aan steeds meer Bad Sectors te krijgen, totdat de schijf op een gegeven moment niet meer in staat is zich zelf te resetten... En dan heb je GEEN toegang meer...

Ow ja en wat de omruiling betreft: ruil hem NIET via IBM zelf om, maar via de dealer waar je hem gekocht hebt, doe je het via IBM dan krijg je een 'Serviceable Used Part' retour; een gebruikte & gerepareerde schijf welke toch binnen een week brak is... Ik heb in totaal 9 disks opgestuurd naar IBM, waarvan 7 van de 9 gerepareerde alweer terug konden binnen één week...!

Succes!

Verwijderd

Meteen backuppen en opsturen die hap!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
mijne ;(

[topic=545432/1/25]

snel backuppen en wegbrengen die handel