[Tweaked adsl] probleem met routering ???

Pagina: 1
Acties:

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30
Zoals de topictitel al vermeld een getweaked modem met basic adsl. Ik ben verhuisd en heb sindsdien nog geen adsl gehad. Nu zegt de KPN dat dit aan mij ligt en dat ik geen ondersteuning krijg omdat mijn modem getweaked is :(

Ik kan inmiddels wel een pingen naar bijv. www.xs4all.nl en krijg dan een ip-adres terug maar geen data verkeer (time outs). Nu zat ik te denken dat misschien op het tabblad routing in het modem 1 en ander mist. Kan iemand hier even een shotje van maken en posten ??

Console Guy

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb helaas nog geen shotje voor je, maar als je die gasten nou gewoon belt en zet je je modem NIET getweakt hebt.....

Desnoods tweak je even terug of je moet al die instellingen op je pc uit je hoofd weten als je met hun aan de lijn hangt :)
Neem dan wel het 0800 nummer he, anders betaal je je blauw :P

Je line synch etc is wel allemaal goed?

edit: Als je kan pingen zal je line synch ook wel goed zijn |:(

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• ErHa

ErHa

Ok, bij deze mijn routing tabel (ook van een tweaked modem met Planet Internet)

Afbeeldingslocatie: http://207.164.141.121:82/images/routing1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://207.164.141.121:82/images/routing2.jpg

Bij de vakken waar je je externe ip adres moet invullen heb ik de mijne weggehaald en de tekst: externe ip neergezet

Hopelijk heb je hier genoeg aan

• RvE
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

of draai de boel terug volgens http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/default.htm en begin opnieuw met klagen :-)

Suc6

Everywhere you go you always take the weather with you

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op dinsdag 09 juli 2002 11:04 schreef basmaaks het volgende:
Zoals de topictitel al vermeld een getweaked modem met basic adsl. Ik ben verhuisd en heb sindsdien nog geen adsl gehad. Nu zegt de KPN dat dit aan mij ligt en dat ik geen ondersteuning krijg omdat mijn modem getweaked is :(

Ik kan inmiddels wel een pingen naar bijv. www.xs4all.nl en krijg dan een ip-adres terug maar geen data verkeer (time outs). Nu zat ik te denken dat misschien op het tabblad routing in het modem 1 en ander mist. Kan iemand hier even een shotje van maken en posten ??
Helaas voor de kpn MOETEN ze je wel ondersteuning geven....je mag je modem tweaken wat je wilt....je mag namelijk ook een andere modem erin hangen...dat ding is van jou en je mag ermee doen wat je wilt...hier heeft KPN niets over te zeggen.....wat ze wel kunnen zeggen is dat ze je niet helpen met je modeminstellingen...hoeft ook niet, want dat kunnen wij zelf wel....maar als de lijn slecht is moet kpn de lijn doormeten e.d.......

Als je wel een ip terug krijgt dan wil dat dus zeggen dat je wel een verbinding hebt en je dns goed werkt....ok so far so good.....staat je gateway goed ingesteld??? (denk t wel, anders kon je denk ik ook niet pingen) zet je modem eens uit voor een half uurtje en weer aan....kijken wat ie dan doet

iRacing Profiel

• The Gamblers
Alle oplossingen ten spijt.. Het werkt gewoon niet. Ik heb nu wel adsl volgens de kpn manier, met vpn dus maar niet op de getweaked manier. Snap er niets meer van. Het heeft voor de verhuizing altijd feilloos gewerkt :? Iemand hier nog een suggestie..

Console Guy

• ErHa

ErHa

Misschien je modem een harde reset geven dmv een pennetje in de achterkant duwen en dan 45 sec ingedrukt houden.

Draai eventueel ook dat bestandje van de cdrom om je instellingen weer terug naar default te zetten

Dan opnieuw tweaken en hopen dat het werkt

• The Gamblers
JIPIE.... HET WERKT WEER.....

De truck met 45 seconden ingedrukt houden werkte.... Als het goed is werkt mijn site nu ook weer.. Thanks guys :)

Console Guy

• ErHa

ErHa

Op dinsdag 09 juli 2002 19:01 schreef basmaaks het volgende:
JIPIE.... HET WERKT WEER.....

De truck met 45 seconden ingedrukt houden werkte.... Als het goed is werkt mijn site nu ook weer.. Thanks guys :)
Zie je wel, aan de KPN helpdesk heb je niets, je moet hier zijn :7

Pagina: 1