[clientside] wachtwoord op een pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik wil dus een pagina beveiligen, en het gaat om een pagina op een webserver van de provider (dus kan geen server-side scripts gebruiken :()

hoe kan ik dit het beste doen?
kheb de search al wel gebruikt, maar daar kwam ik van die .htaccess dingen tegen, maar dat kwam niet echt duidelijk over... of is dr nog een andere manier om een pagina (een beetje) te beveiligen?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Java, Javascript, Flash...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Eeuwen geleden had ik hier een piepklein scriptje voor gevonden... Alleen het wachtwoord staat dan gewoon in de source lol. Als dat geen probleem is... Zoek ik thuis wel ff.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Het is niet echt veilig, maar je zou kunnen denken aaneen javascript dat vraagt om een username en/of password dat je doorstuurt naar de goeie pagina...uhm...zoiets:
http://www.provider.nl/~blaatofzo/username/password/index.html.

Dat maakt het al wat lastiger. (het was je waarschijnlijk al opgevallen dat ik geen javascript expert ben :) )

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 13:14

André

Analytics dude

Je laat een confirm box opkomen. Daar moet je dan een paswoord invullen, bijvoorbeeld "bla".

Dan zorg je ervoor dat je geredirect word naar "bla.htm".

Dan staat het paswoord niet in je source iig. Alleen als mensen dan het verkeerde paswoord geven worden ze geredirect naar een pagina die niet bestaat.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 11:03 schreef Yogho het volgende:
Je laat een confirm box opkomen. Daar moet je dan een paswoord invullen, bijvoorbeeld "bla".

Dan zorg je ervoor dat je geredirect word naar "bla.htm".

Dan staat het paswoord niet in je source iig. Alleen als mensen dan het verkeerde paswoord geven worden ze geredirect naar een pagina die niet bestaat.
dat is wel een goed idee jah...
ik ga ff aan het prutsen... :P

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

Pelle

🚴‍♂️

.htaccess is toch erg makkelijk hoor. Zie bijvoorbeeld http://hace.dyndns.org/niwo/faqs/htaccess.html voor meer uitleg.

En echt, er is genoeg te vinden in de search over JS 'beveiliging': [search=javascript directory beveiligen].
Dat laatste komt er simpelweg op neer dat je een password moet weten dat (al dan niet versleuteld) naar een directory wijst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.