[asp]maximale lengte query-string

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Hoi,

naar aanleiding over het topic met sessions en cookies e.d.

[topic=543086]

wil ik het volgende gaan doen.

Ik heb een mooi stuk gevonden over cookie-less sessions.
Dit gaat er vanuit dat je dus alles in de querystring kan douwen.

Maar: Ik wilde eraan beginnen maar ik bedacht me net het volgende:
Er is dus de mogelijkheid om een txtfield te vullen met laten we zeggen +/- 400 karakters. Leuk en aardig maar krijg je dan geen problemen met IIS en de lengte van je querystring?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

"The amount of data you can transfer on the QueryString is limited by a number of factors, but the one that seems to be the most restrictive is the space in your browser's address bar. The Internet Explorer versions 5 and 6 that I tested only allowed up to 2,047 characters while Netscape Navigator version 4 seemed to be able to handle up to 30,000 and I couldn't get version 6 much past 9,000."

http://www.asp101.com/tips/index.asp?id=102

Mijn Library Thing catalogus

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Waarom zou je 400 karakters in je querystring stoppen? Alleen een sessie id is genoeg, en zelfs met encryptie wordt die nooit 400 karakters.

En ik zou zeggen probeer het uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<%
  Dim bla, pom, i
  bla = "" & Request.QueryString( "grr" )
  If bla = "" Then
    For i = 0 to 1024
    pom = pom & "a"
    Next
    Response.Redirect Request.ServerVariables( "Script_Name" ) & "?grr=" & pom
  Else
    Response.Write "grr = " & bla
  End If
%>

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mij staat bij dat in de RFC ergens te vinden is dat de totale lengte van wat je in de adresbalk hebt staan (dus ook met http ed erbij) niet langer dan 255 karakters mag zijn. Er zijn wel webservers en browsers die meer aankunnen, maar bij 255 weet je zeker dat het overal werkt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Gert:

juist, Sessions zonder cookies gelezen? Daar loop ik nu dus tegenaan met dit soort gedoe! Ik heb dus browser die geen cookies vreten. En die cookie bevat alleen het Session.ID.

Maar als ik Crayne zo lees, denk ik dat ik het wel red!

Thanks enneuh: zal voortaan even wat beter zoeken!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zelfs waneer een browser geen cookies ondersteund kan je wel een SessieId opvragen. Aangezien elke pageview een nieuw id zal opleveren moet je deze de eerste keer dus in de querystring plaatsen en met dat id verder werken.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 09 juli 2002 10:41 schreef Janoz het volgende:
Mij staat bij dat in de RFC ergens te vinden is dat de totale lengte van wat je in de adresbalk hebt staan (dus ook met http ed erbij) niet langer dan 255 karakters mag zijn. Er zijn wel webservers en browsers die meer aankunnen, maar bij 255 weet je zeker dat het overal werkt.
Yup. En wij hadden hier een tijdje een wat oudere winroute draaien, en die gaf dus niet de hele sessie ID mee (was langer dan 255 tekens incl. de url zelf) en de website konden we dus vanaf kantoor niet bekijken... Lijkt me dus wel slim om 255 als max aan te houden (incl. de url zelf dus...)

Exact expert nodig?

Pagina: 1