Toon posts:

Verschil van IE5 en IE6 tussen offsetLeft(Height)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg verschillen tussen IE5 en IE6 bij het gebruiken van offsetLeft en offsetHeight eigenschappen van elementen.
Weet iemand wat de verschillen ervan zijn tussen die browsers?
Weet iemand wat die regels zijn mbt margins, paddings en borders van andere elementen (hoe die de offsetLeft en offsetHeight eigenschap beinvloeden van het desbetreffende element)?
Of kent iemand een site met info hierover?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dit zijn nou net die dingen die ik wel tegengekomen ben maar niet ken onthouden :P

Check eens MSDN Library

Verwijderd

- offsetLeft is de ruimte ven de linkerkant van de pagina tot de linkerkant van een element.
- offsetHeight is de hoogte van een element.

Je hebt ook nog offsetTop en offsetWidth natuurlijk, allen zijn read-only.

[Correctie]
Niet de linkerkant van de pagina, maar de linkerkant van de absoluut gepositioneerde parent element.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gekeken bij Microsoft. Ik kan iig nergens iets vinden over verschillende interpretaties van offsetLeft en zo.
Mijn element heeft als parent element gewoon de body.
Als ik dus gewoon ander_element.style.left=element.style.left etc doe, dan zou die op dezelfde plek moeten komen. Doet die niet in IE5. Volgens mij neemt die de margin van het element nog erbij.
Ik kom er wel uit denk ik, moet alleen zelf gewoon aan het puzzelen. Ik had gehoopt dat iemand een kant en klaar antwoord had.

Verwijderd

het heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met het verschil tussen IE 6 in 'strict' mode en IE 5/6 in 'Quirks' mode kwam het vandaag pas tegen op 13thparallel, goed en zeer interessant artikel en zeer van toepassing op jou situatie.

linkje