Nieuw mobo: Win2K nieuwe install?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi,

Ik heb bij een P2 266 systeempje een nieuw mobo ingebouwd, Soltek met VIA KT333 chipset. Het systeem was dual-boot Windows '98se en Win2K Professional. Nou heb ik de Win98se weer prima voor elkaar, maar als ik onder Win2K opstart krijg ik vlak na het opstarten een blue screen met de melding Inaccessible Boot Device.

Hoe ga ik nu Win2K opnieuw installeren? Moet ik een volledige herinstall doen, of kan ik hem net als Win98se 'repareren' en aan de praat krijgen zonder dat de registry en het start-menu gewist wordt?

Macbook Pro

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik zou ff clean installen. Met al die onzin als 'repair' sleep je gewoon de chaos van het verleden mee.

Als je een grote hw wijziging maakt zal je idd altijd windows opnieuw moeten installeren. (zwakke kernel :P)

Verwijderd

uhm ik zou een nieuwe install doen ... want je hebt een compleet nieuwe HAL hierdoor heeft 2000 problemen. Je kan hem wel repareren maar een schone installatie lijkt mij beter ...!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Opnieuw installeren is vereist om je PC stabiel te draaien.

http://www.hroling.nl

• RetepV
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Grmbl, kunnen jullie ook het antwoord geven wat ik wil horen?!?!?!!?!?!!?!!?!

:)

Helaas, ik was er al bang voor. Ik heb het al een keer eerder geprobeerd en toen ging het ook niet goed (instabiel systeem, geneuzel met drivers die niet wilden installeren). Ik dacht echter dat dat aan mij lag, maar blijkbaar niet.

Tnx.!

Macbook Pro

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

wat ik vaak doe is naar de hardware property's gaan dan alles deinstalleren.. dus je hebt een computer zonder hardware.. dan uit zetten nieuwe hardware erin comp weer aanzetten.. windows2000 is fully PnP dus detecteerd die de nieuwe hardware zonder in conflict te komen met oude. werkt ook onder windows9x trouwens.

cheers

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Er is een fix voor dit probleem... es kijken of ik em nog kan vinden... Gevonden:
Huh? Dit krijg je wanneer Windows niet in staat is om de driver voor de controller van de harddisk te vinden, waarvan geboot moet worden. Meestal zal dit de IDE-controller op het moederbord (in de southbridge dus) zijn, maar het kan natuurlijk evengoed een SCSI-controller zijn.

Wanneer gebeurt dit? Niet zo vaak, maar als je een harddisk met Windows van de ene naar de andere PC zet, of van een PC het moederbord of HDD-controller vervangt, heb je een vrij grote kans dat je em krijgt.

De oplossing? Geef Windows alle driver-specs die er maar zijn en hij kiest vanzelf de goeie :)

Hoe? staat hier allemaal beschreven.
Dus mensen, niks opnieuw installeren. Als dat veels te lang duurt, is dit sneller (als je het voormekaar krijgt - heb het zelf nooit geprobeerd).

offtopic:
XTerm89D, wil je nooit meer zeggen dat win2k een zwakke kernel heeft? alvast bedankt.

日本!🎌

Verwijderd

Gewoon herstelfunctie gebruiken, werkt meestal wel.

Ik zou niet weten waarom het slechter werkt met w2k of xp.

Bij win98 kan je beter de "enum" key verwijderen, windows over de bestaande versie installeren en dan alle hardware weer installeren.

Voor 100% zekerheid doe je een reinstall, maar kost wel veel meer tijd en is gewoon niet altijd nuttig.

Verwijderd

Idd.. al die reacties over instabiel na fix.. wat een onzin. je moet idd gewoon zorgen dat hij het systeem cq. partitie met het systeem weer kan vinden.

Viptweak, wat is die 'enum' key precies?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Her-installatie OS na installeren nieuw mobo?

even zoeken dus, dit is vaker behandeld.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.