[ASP] Waarde in INPUT box laten uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:30

Arie

One Man Army

Topicstarter
Rond dit topic zijn nogal wat problemen geweest. Het is een aantal keer gelockt geweest aangezien mensen niet schenen te begrijpen wat ik precies bedoelde. Hieronder mijn originele posting:
Weet iemand hoe ik een default waarde in de volgende INPUT box kan zetten?
code:
1
<INPUT NAME="search" VALUE="<%= strSearch %>">

Ik wil dus een INPUT box hebben met daarin standaard een %-teken wat ook standaard uitgevoerd wordt.
Ik kreeg toch uiteindelijk een antwoord wat hielp:
Op maandag 08 juli 2002 16:24 schreef Yogho het volgende:
Of bedoelt hij dit:
code:
1
<INPUT NAME="search" VALUE="<%if strSearch <> "" then%><%=strSearch%><%else%>%<%end if%>">

:?
Alleen dit %-teken wordt nu nog niet standaard zeg maar uitgevoerd. Ik heb een Submit Query button waar ik nu dus nog eerst op zou moeten klikken alvorens het %-teken zou worden uitgevoerd. Hoe kan ik zeg maar standaard al deze query laten uitvoeren?

Ik hoop dat het zo allemaal wat duidelijker is en dat iemand nog een idee heeft... en dat dit topic voor de verandering eens open blijft ;)

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Heb je er al eens aan gedacht op een % teken buiten je ASP code te plaatsen? Of met javascript een onload event te genereren wat alle boxjes met een % vult?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb idd wat eerdere topics van je gezien die terecht werden gesloten. Ook bij dit topic vraag ik me weer af wat je bedoelt. Hoe je een default waarde in een input invult weet je nu. Het enige wat je wil weten is hoe dit
standaard zeg maar uitgevoerd wordt
. Wat bedoel je met 'Standaard zeg maar uigevoerd wordt???? Dat het form wordt gesubmit als je iets heb ingevuld? Dat er op je computer een programma wordt uitgevoerd :? Als je antwoord wil zal je je vraag goed moeten formuleren, en niet iets vaags als 'uitgevoerd worden' zodat wij eerst moeten uitvogelen wat de vraag eigenlijk is :(

Succes! :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

kun je niet gewoon het ascii code van het % teken weergeven?

dus

<% = chr(37) %>

dit zet een % op je scherm

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik kan alleen maar Spider.007 bijtreden.
Je topic is wederom onduidelijk. Wat bedoel je met de waarde van een input box laten uitvoeren?

https://fgheysels.github.io/

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:30

Arie

One Man Army

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 10:10 schreef Spider.007 het volgende:
Wat bedoel je met 'Standaard zeg maar uigevoerd wordt???? Dat het form wordt gesubmit als je iets heb ingevuld? Dat er op je computer een programma wordt uitgevoerd :?
De INPUT box is van een Search. Ik wil dus dat standaard er een %-teken ingevuld staat ind e INPUT box, maar ook dat deze dus uitgevoerd wordt... dus een query op de SQL database. Ik wil dus niet nog eerst op Submit Query hoeven te drukken. Is het zo duidelijker?

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, het enege wat hier aan de hand is is dat jij nogal problemen hebt met het duidelijk uitleggen van het probleem en niet luisteren naar de antwoorden die gegeven worden...

Waarom kun je niet gewoon
code:
1
<INPUT NAME="search" VALUE="%<%= strSearch %>">

doen? Dan staat er toch ook standaard een % in? Wil je hem vervolgens toevoegen aan de string die je van die pagina terug krijgt? searchstr = "%" & searchstr ... Sorry hoor... Mischien kun je het eventueel via ICQ of mail verduidelijken, maar zoals ie hier nu staat gaat ie nog steeds op slot...

Nou, lees net je reactie... 1e heb je al tig keer antwoord op gehad, en voor het tweede probleem moet je goed beseffen dat we hier met HTTP bezig zijn. Dit is een vraag en antwoord protocol. Het is dus niet zomaar mogelijk om de pagina realtime te updaten. Bedoel je dat het form automatisch wordt gesubmit als iemand op enter drukt ipv op de knop drukken? Dat zul je mbv javascript moeten doen en daarvoor zit je in PW verkeerd... Dit is trouwens wel makkelijk te vinden op de verschillende javascript resource pagina's...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.