Toon posts:

LAN UITDAGING!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de echte pro's...

Het gaat om een IBM Aptiva (3 jaar oud, win 98) en een PackerdBell (1 jaar oud, win 98). Chello geinstalleerd op de PB en een tweede netwerkkaart erin. Ook een netwerkkaart in de IBM, ze deden het allebei zonder problemen.

Kabel ertussen (crosswired) gaf geen verbinding. TCP/IP was geinstalleerd, opnieuw geinstalleerd, adapter vernieuwd.... Niets. (ipx/spx en Netbeui waren aanwezig).

Kabel? Hub ertussen 2 gewone UTP's... niets. De netwerkkaarten geven licht (lampje) maar de hub niet (ook geen collision). Kabels en hub komen uit een werkend Netwerk. Nieuwe kaart erin. 3Com Isa (khad niet anders). PB start niet meer op.. IBM doet niets meer en niets minder.

Rara.. Wie heeft een idee.
Groet,

Simon

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

probeer de nics eens in wat andere pci sloten uit, kan net even een pci slot wezen wat niet lekker gaat werken met een nic, lijkt raar, maar gebeurt, persoonlijke ervaring aanwezig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden. De PB heeft geen sloten meer vrij en de IBM, maakte het niets bij uit...

Groet simon

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

dan wat sloten omdraaien van de inhoud, proberen waard

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Het je alle nics wel een ip gegeven??

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

stekker van de hub erin steken? :)

nee sorry, maar zoals gezegt, probeer wat te spelen met pci sloten, en zelfs drivers ofzow (vriend van me zei dat dat ook kon helpen)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik met Sygate werk heb ik de interne nic (IBM => Client) geen ip gegeven. Sygate staat ingesteld als DHCP server en dan is dat ook niet nodig.

De pc's konden elkaar ook niet vinden. Niet met crosslink kabel of met gewone utp. Ook niet toen ik de client wel een ip had gegeven. Intern: 192.168.0.2

Toen ik mijn laptop erop aansloot konden ze elkaar ook niet vinden. Terwijl als ik mijn laptop thuis in de hub plug ik niet eens instellingen hoef te veranderen. Ik heb gewoon meteen internet. Krijg automatisch ip etc.

groet

Verwijderd

Eehhmmm, misschien een domme oplossing, heb ook zoiets gehad en kwam er na een tijd achter dat het probleem lag in het domein wat ik had ingevuld bij de nic voor het i-net en de nic voor het netwerk zelf.
domeinnaam voor i-net op de nic ingesteld op bijv localhost en voor het netwerk op particulier et voila, het werkte weer.

Verwijderd

Topicstarter
Herinstalleren van de drivers heb ik geprobeerd en dat maakte geen verschil.

De domeinnaam heb ik niet ingeveuld. Toen ik dat wel had konden ze elkaar niet vinden (het kan toen alleen aan de kabel gelegen hebben dat zouheel eventueel kunnen).

Omgooien van kaarten schrikt mij af. Het gaat niet om mijn pc, en er zitten maar 4 ci sloten in. 1. chellokaart, 2. vidaokaart, 3. geluidskaart, 4, interne netwerk. Ik geloof heilig dat als ik dingen ga verplaatsen, 1. de garantie verloopt, 2. de rest het ook niet meer doet.

Daarbij heb ik in de client pc alles omgegooit maar maakte dit geen verschil. Er is ook geen ("bewijs") van contact met de hub, en daar heb je geen domein of wat ook voor nodig.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Ik neem aan dat je de andere pc's niet kunt "pingen"??..En btw...ik zou ze toch een IP adres geven ( kon wel eens helpen)

https://wren.co/join/Devian

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Weet je echt zeker dat het geen kapotte hardware is? pci slot of nic zelf?

Heb je die nic's al bij iemand anders getest?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Eerst proberen zo "low-level" mogelijk te werk te gaan, dus niet meteen Netbios. Even ervan uitgaande dat de hardware allemaal in orde is (dus ook de kabels/hub) kun je eerst proberen of je de loopback interface kunt pingen (ping localhost of 127.0.0.1). Dat zal in 99% van alle gevallen wel werken. Vervolgens probeer je het ip wat je aan de netwerkkaart gegeven hebt te pingen (b.v. ping 192.168.0.1). Lukt dat ook, dan lijken de device drivers en de kaart zelf in ieder geval in orde. Probeer bovenstaande procedure eens voor beide hosts en kijk wat er uit komt.

Verwijderd

Nog maar 1 slot vrij ---> IRQ probleempje?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

tja of het is een irq probleempje of er is iets mis met bijvoorbeeld de pci versie.
het kan best zijn dat je nic te veel stroom trekt (voel maar hoe warm die dingen worden tijd voor coolers op je nic) en dat het mobo daarom dat pci slot "uitzet" er zijn geloof ik iets van 27 revisies van pci geweest dus beware!

anders zou ik als ik jouw was gewoon naar de eerste de beste LAN-Party gaan en daar heel stom gan kijken als je pc het niet doet.
dat flikken ze bij mij ook altijd en dan zit ik daar de hele middag te repairen tot dat het ding het doet. (niet naar mijn lan komen hoor ;) )

openkat.nl al gezien?

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Een uidaging is een LAN met 30+pc's, waaronder Solaris, Linux, NT, Win'98 en NT machines. Met zowel Novell, Unix als NT-servers. Die b.v. ook telefoonverkeer moeten monitoren en schakelen. Verder vind er grote data-opslag plaats op SQL-servers, is er een deel via internet te bereiken en de beveiliging is van levensbelang.

Als dan een kwart van je clients de helft van de servers niet meer kan vinden, willekeurig welk OS er draait... dan heb je een uitdaging.

Niet als er twee machines via een cross-over elkaar niet kunnen vinden. Dan heb je kapotte hardware of iets lulligs over het hoofd gezien, waar je achteraf jezelf wel voor door het hoofd kunt schieten...

Leven is meervoud van lef

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Loesje heeft gespreekt :)

Topic is idd overdreven en mislijdend.

Verwijderd

Open deur: stond de hub wel op cross-wired ??
:) :P

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Sygate kan problemen geven, probeer het eens met vaste ip adressen of een ander programma.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Als reactie op loesje. Dapper verhaal, maar jij bent niet met een dergelijke Lan begonnen of wel?

Verder bedankt voor de nuttige reacties.
Pagina: 1