Vestel (Breedbeeld tv): meningen gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:54
Op mijn zoektocht van voor mij betaalbare breedbeeld tv, de volgende kandidaat:

Televisie Vestel 2851w
Afbeeldingslocatie: http://www.vestel.nl/images/fotogroot/3251_zilver_beeld.jpg

specs:
Specifications

- 70 cm breedbeeld kleurentelevisie
- superflat beeldbuis
- fast tekst (8 pagina's geheugen)
- afstandbediening
- 100 voorkeuze zenders
- menu systeem
- Nicam, A2 stereo
- 2 x 20W
- 2 x scartaansluiting
- automatisch zoeksysteem
- 50 Hz
- sleeptimer
- kinderslot
- automatisch opslaan zenders
- on screen display
- afmetingen: B x H x D
- 88 x 53,5 x 59 cm

Nu heb ik zon 6 jaar gelden ook een vestel dingetje gekocht toen van 399 guldens dan wel, met teletext, etc, en daar ben ik nog steeds tevreden over.

Wat kan je tegen woordig verwachten van dit b merk ???
en dan met name in vergelijking met mijn andere keus, de FINLUX tv ????
[topic=544887/1/200]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

offtopic:
Zeker van de Neckerman site? :)
/offtopic

Ben zelf ook op zoek naar een goedkope breedbeeld TV, en deze twee zijn wel het goedkoopst, maar waar had jij die Finlux voor 319,- gezien??

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik ken het toestel niet, maar 70 cm is te weining om de breedbeeld verhouding 16:9 goed weer te geven.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• PsYgHo
Op dinsdag 09 juli 2002 11:15 schreef Masselink het volgende:
Ik ken het toestel niet, maar 70 cm is te weining om de breedbeeld verhouding 16:9 goed weer te geven.
Was dat nu weer voor onzin :?, ik bedoel het is een verhouding, die verandert toch niet:?

Dus jou lost me here....
Op dinsdag 09 juli 2002 11:10 schreef Fouche het volgende:
offtopic:
Zeker van de Neckerman site? :)
/offtopic

Ben zelf ook op zoek naar een goedkope breedbeeld TV, en deze twee zijn wel het goedkoopst, maar waar had jij die Finlux voor 319,- gezien??
nee niet echt, gewoon via vestel.nl

Die finlux heb ik gisteren bekeken, en was en demo model, , stond ook wel heel erg sneakie in de foldert :(
En deze was er trouwens niet eens meer..... Ze hadden er voor in de plaats de grootbeeld tv neergezet, ja das lekker......

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

[quote]Op dinsdag 09 juli 2002 11:29 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Was dat nu weer voor onzin :?, ik bedoel het is een verhouding, die verandert toch niet:?

Dus jou lost me here....
[..]
Een gewone TV uitzending is verhouding 4:3 (4 breed, 3 hoog)
Wil je een uitzending volledig op het beeld bekijken, dan heb je een TV nodig waar de verhouding van klopt.

Bij breedbeeld is de verhouding 16:9 (16 breed, 9 hoog)
Als je een 70 cm breedbeeld neemt dan is de diagonaal 70 cm de hoogte breedte verhouding komt dan op 14:6 ??
Dus mis je 2:3 wat van het scherm niet zichtbaar is.
Dat is geen probleem, maar je mist het effect van breedbeeld uitzendingen, aangezien je nu nog niet meer ziet. Wil je dan wel een breedbeeld uitzending bekijken, dan maak je gebruik van zoom correctie etc. en dan maak je het gewoon beeldvullend. Het nadeel daarvan is dat je dan vervorming krijgt.

duidelijk genoeg ?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
50 Hz is misschien niet optimaal (vind ik) ?
100Hz is echt gewoon beter, maar voor die prijs mag je ook geen 100 Hz verwachten ;)

• Plague
  • Niet online
[quote]
Op dinsdag 09 juli 2002 12:20 schreef Masselink het volgende:
Op dinsdag 09 juli 2002 11:29 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Dus jou lost me here....
[..]
Een gewone TV uitzending is verhouding 4:3 (4 breed, 3 hoog)
Wil je een uitzending volledig op het beeld bekijken, dan heb je een TV nodig waar de verhouding van klopt.

Bij breedbeeld is de verhouding 16:9 (16 breed, 9 hoog)
Als je een 70 cm breedbeeld neemt dan is de diagonaal 70 cm de hoogte breedte verhouding komt dan op 14:6 ??
Dus mis je 2:3 wat van het scherm niet zichtbaar is.
Dat is geen probleem, maar je mist het effect van breedbeeld uitzendingen, aangezien je nu nog niet meer ziet. Wil je dan wel een breedbeeld uitzending bekijken, dan maak je gebruik van zoom correctie etc. en dan maak je het gewoon beeldvullend. Het nadeel daarvan is dat je dan vervorming krijgt.

duidelijk genoeg ?
Je mist niets hoor :? Het word misschien uitgetrokken, maar missen :? Das onzin... ;) En als je een breedbeeld film kijkt, heb je dus GEEN vervorming :Y) Alleen als je 4:3 uitzendingen beeldvullend wil maken... :)
Of snap ik je nu niet goed?

• nicodepico
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04-2022
[quote]Op dinsdag 09 juli 2002 12:22 schreef Plague het volgende:

[..]

Je mist niets hoor :? Het word misschien uitgetrokken, maar missen :? Das onzin... ;) En als je een breedbeeld film kijkt, heb je dus GEEN vervorming :Y) Alleen als je 4:3 uitzendingen beeldvullend wil maken... :)
Of snap ik je nu niet goed

Elke breed beeld tv heeft dezelfde verhoudingen!

Win xp pro Amd xp1800+ mobo MSI KT3 utra 512mb 333mhz 2x(raid) Maxtor 60gb 7200 ATI radeon aiw 8500dv Aopen 600A Hp cdrw 8100i Dvd pioneer 104 lan Realtek 10/100 Philips 109P4 19" Logitech internet navigator Logitech Dual optical Canon 520 printe

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 12:33 schreef nicodepico het volgende:
Elke breed beeld tv heeft dezelfde verhoudingen!
Dus? Ik zeg toch niet dat dat niet zo is? :?

Verwijderd

ik zou voor een sony gaan, kost wat meer
maar wel meer kwaliteit!!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Op dinsdag 09 juli 2002 12:22 schreef Plague het volgende:

[..]

Of snap ik je nu niet goed?
Je moet het zien als de resolutie van 1024x768 afbeelden op een monitor die maar 900x650 af kan beelden. er valt gewoon een stukje af.

Wat je ziet is wel breedbeeld, maar je mist een stukje van de bovenkant (het logo van de zender valt deels weg, of de ondertiteling) en een stuk aan de rechterkant.

De van de breedbeeld uitzending 16:9 zie je maar 14:6 (ofzoiets) dus je kunt niet goed naar breedbeeld kijken.

1. Maak je het passend, dan zul je boven en onder een zwarte balk krijgen.

2. Maak je hem beeldvullend, dan gaan de verhoudingen eraan, en klopt het niet meer.

3. gebruik je zoom. (beeldvullend) dan heeft het geen zin om breedbeeld te kijken omdat je dingen mist.

Verwijderd

Btw. wist je dat Vestel een Turks merk is ? >:)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 12:52 schreef EL_TURKIE het volgende:
Btw. wist je dat Vestel een Turks merk is ? >:)
Ik dacht juist dat het een ondermerk van philips was.
Anders had het wel Turktech geheten ofzo

Maar ff ontopic: Voor zo'n groote tv zou ik toch voor kwaliteit gaan en dus Sony of Philips.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 12:39 schreef Cybermol het volgende:
ik zou voor een sony gaan, kost wat meer
maar wel meer kwaliteit!!
Ga dan voor Philips, die hebben de beste beeldbuis erin zitten

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op dinsdag 09 juli 2002 12:21 schreef Plague het volgende:
100Hz is echt gewoon beter, maar voor die prijs mag je ook geen 100 Hz verwachten ;)
Ik zou toch ook echt iets meer geld bij elkaar schrapen om een 100 Hz tv te kopen...
Als ik het zo vergelijk, mijn eigen 62 cm Sony 50 Hz tv en de 72 Cm Sony 100 Hz van mijn ouders beneden...m'n volgende wordt toch ook echt een 100 Hz.

Over die Vestel....als je tevreden met het merk, je hebt namelijk al een Vestel..moet je het niet laten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 09 juli 2002 11:15 schreef Masselink het volgende:
wat een onzin...
Op dinsdag 09 juli 2002 12:39 schreef Masselink het volgende:

[..]

Je moet het zien als de resolutie van 1024x768 afbeelden op een monitor die maar 900x650 af kan beelden. er valt gewoon een stukje af.

Wat je ziet is wel breedbeeld, maar je mist een stukje van de bovenkant (het logo van de zender valt deels weg, of de ondertiteling) en een stuk aan de rechterkant.

De van de breedbeeld uitzending 16:9 zie je maar 14:6 (ofzoiets) dus je kunt niet goed naar breedbeeld kijken.
[/quote]Man oh man! wat praat jij een enorme onzin! Op een 16:9 tv kan je gewoon 4:3 kijken, ook op een van 72cm. Dan heb je gewoon zwarte balken links en rechts, bij breedbeeld... ach ik ga er maar niet eens op in. Vooral dat stukje van de resolutie was erg vermakelijk om te lezen.. Heb jij dat dan ook, dat je op je 37cm TV niet meer die 1600x1200 kwijt kan, die ik op mijn 72cm 4:3 TV wel heb? lastig man, dat die tv dan maar 800x600 kan :z.

lees ook dit eens door:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=16
en
[topic=344729/1/999]
da's ook wel een leuke discussie over breedbeeld. 72cm "breedbeeld is te klein" is in ieder geval de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Dat jij het misschien niet groot vind, moet je zelf weten, maar er zijn zat mensen die ook een 51 of 63cm tv wel groot genoeg vinden...
Op dinsdag 09 juli 2002 12:21 schreef Plague het volgende:
Dat ben ik zeker niet met je eens, je zegt dat je "100hz beter vindt" zonder te zeggen waarom. Zeker in de goedkopere klasse is 50Hz bijna altijd veel en VEEL mooier. Maar da's offtopic, lees deze maar 's door:
[topic=219161/1/999]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 09 juli 2002 12:39 schreef Masselink het volgende:

[..]

1. Maak je het passend, dan zul je boven en onder een zwarte balk krijgen.

2. Maak je hem beeldvullend, dan gaan de verhoudingen eraan, en klopt het niet meer.

3. gebruik je zoom. (beeldvullend) dan heeft het geen zin om breedbeeld te kijken omdat je dingen mist.
Vriend ;)

Je maakt denk ik een denk foutje. Je betoog gaat nl. over het bekijken van 4:3 op een 16:9 tv. En dan kan je nog steeds gewoon 4:3 kijken, alleen krijg je links en rechts zwarte balken, idd als je zoom-modes gaat gebruiken dan zal er wat van het beeld afgesneden worden. Helaas gaat je verhaal over resoluties niet op. Omdat er een "scaler" in een tv zit die naar vaste waardes "scaled" ( niet helemaal, maar het legt wat makkelijker uit). Een PAL signaal is altijd 720*576@50hz.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Op dinsdag 09 juli 2002 17:08 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Vriend ;)

Je maakt denk ik een denk foutje. Je betoog gaat nl. over het bekijken van 4:3 op een 16:9 tv. En dan kan je nog steeds gewoon 4:3 kijken, alleen krijg je links en rechts zwarte balken, idd als je zoom-modes gaat gebruiken dan zal er wat van het beeld afgesneden worden. Helaas gaat je verhaal over resoluties niet op. Omdat er een "scaler" in een tv zit die naar vaste waardes "scaled" ( niet helemaal, maar het legt wat makkelijker uit). Een PAL signaal is altijd 720*576@50hz.
Ik weet dat je 4:3 beeld op een breedbeeld tv kan kijken, dat is geen probleem. Dat los je met die zwarte balken op.

wat ik bedoel is, dat als je een breedbeeld tv neemt van 70 cm, dan praat je over de diagonaal.

De fout die ik maak zit in de verglijking van 2 tv's met dezelfde diagonaal. en dat doet die deze site ook (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=16)
door de 2 beeldbuizen van dezelfde hoogte af te beelden.Je hebt een 70 cm 4:3 TV.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        |-----------|
        |        |
        |        |
        |        |
        |-----------|

Diagonaal 70 cm.

|--------------|
        |         |
        |         |
        |--------------|

Diagonaal 70

Wat ik bedoel, en nu kan ik wel de woorden vinden.

Als je kiest voor een 70 Cm breedbeeld dan kies je voor een 55/63 cm normaalbeeld tv die iets breder is. Je levert hoogte in om breder te kunnen kijken.

Ga je van een 55 cm (4:3) naar 72 cm (16:9) dan win je in de breedte maar niet (veel) qua hoogte van het beeld.

Ik ging uit van een 70 cm tv in beide situaties. Wil je dan de zelfde grote op je scherm houden, dan vallen er stukken weg.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je 4:3 kijkt ja, maar niet als je 16:9 DVD kijkt... Maar deze discussie is dus al dikwijls gevoerd en er staat al een mooie link naar die discussie hierboven :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PsYgHo
Het zal, immers het is een breedbeeld!, de diagonaal staat los van de verhouding. De verhouding is altijd 16:9
dus de lengte van mijn tv is in vaste verhouding van mijn breedte, ofdit nu een diagonaal van 20cm heb of van 100 meter is.....

Dus wat mij betreft is het verhal dat een 70cm breedbeeld geen breedbeeld kan weergeven optimaail dikke bull!

zo dat was dat, en u hopenlijk verder op de ervaringen van mijn genoemd toestel :)

Pagina: 1