Toon posts:

win2000 Pro loopt vast als client al aanstaat

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleempje als ik windows 2000 opstart dan laad het bureaublad de icons niet en programma`s starten ook niet op.
Dit gebeurt alleen maar als de andere pc (op het netwerk) client al aanstaat, en ik dus later 2K opstart (server)
Zelf vermoed ik dat mijn 2K (de server dus) vastloopt doordat ie een ip moet geven aan die bak via DHCP, ik gebruik internet delen van 2K om het internet te delen.
Ik heb de firewall zonealarm al verwijdert maar dat hielp ook niet, ik heb geen zin om 2K opnieuw te installeren dus misschien dat iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik heb haast wil dit ff snel oplossen, want die andere pc (client) staat 24/7 aan.
Als ik nu met mijn 2K bak opstart loopt de boel dus steeds vast.. en moet ik die andere pc dus uit doen |:( voordat ik normaal opstart.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:22 schreef kletskous het volgende:
Sorry maar ik heb haast wil dit ff snel oplossen, want die andere pc (client) staat 24/7 aan.
Als ik nu met mijn 2K bak opstart loopt de boel dus steeds vast.. en moet ik die andere pc dus uit doen |:( voordat ik normaal opstart.
klinkt alsof er twee computers zijn die dan DHCP doen. Als ik zo lees doet die computer die internet deelt ook aan DHCP. Als de server dan opstart dan gaat het niet goed omdat deze ook een DHCP-server wil zijn.

Probeer eens die server geen DHCP te laten doen. Misschien verhelpt dat het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
De server heb ik gewoon ICS laten draaien, zodat alles vanzelf gaat met internet delen en filesharing enzo.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:45 schreef kletskous het volgende:
De server heb ik gewoon ICS laten draaien, zodat alles vanzelf gaat met internet delen en filesharing enzo.
Zoals ik al zij, misschien worden en nu twee DHCP-servers gestart. Vinden die twee computers niet zo leuk.

ICS is waarschijnlijk een DHCP-server en die andere PC met W2k ook. Dat houdt niet van elkaar.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

User banned, topic dicht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.