AMD mobo met tenminste 1x 64-bit pci slot?

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik weet dat Tyan ze heeft, maar om nou alle fabrikanten af te gaan struinen.....Ben dus op zoek een (niet MP) DDR333 board met 1x64 bits pci en zo min mogelijk "on-board" (dus geen sound, vga of netw. controller). Bedoeling is dat er een AMD XP op komt
Iemand enige suggesties?

• Greyfox
  • Laatst online: 22:46

Greyfox

MSX rulez

64 bit pci?

Dat is toch maar 32 bit?

MSX 2 rulez more

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Er bestaan alleen dual AMD mobo's die zulke PCI sloten hebben. Tyan, Asus, MSI, Gigabyte, Iwill en Epox, die hebben allemaal iig zo'n dual bord met MPX chipset, kijk dus eens op hun site's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

je heb ook 64bit tegenwoordig..
:)

maare topicstarter? op een MP bord kan je toch ook met een single cpu werken ? of denk ik nu verkeerd?

zoja kan je later altijd dual gaan fietsen met dat ding :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op een dual plank kun je ook met één proc werken.

Houdt er wel rekening meet dat de KT333 borden sneller zijn dan een 760MPX plank met één processor. Ik weet niet waar je 64-bit PCI zo hard voor nodig hebt, maar het kleine voordeel dat je daarmee haalt wordt waarschijnlijk teniet gedaan door de lagere performance van de 760MPX chipset. Zorg er dan wel voor dat je 64-bit 66MHz PCI kaarten gaat gebruiken, dat levert in de praktijk een relatief groter winst op tov 32-bit 33MHz PCI dan 64-bit 33MHz PCI.

Zodra je een 64-bit 33MHz kaart in de 64-bit 66MHz slots van een 760MPX plank stopt gaat de hele bus omlaag naar 33MHz, wat ik heb begrepen ook de connectie tussen north- en southbridge.

• b-gone
maare topicstarter? op een MP bord kan je toch ook met een single cpu werken ? of denk ik nu verkeerd?

zoja kan je later altijd dual gaan fietsen met dat ding :)
[/quote]

Klopt, maar daar betaal je dan ook voor (die MP-functionaliteit dan).

Het lijkt me een lastig verhaal om een mp-board (want dat zal het dan wel worden) te vinden zonder al die "server"-functies als onboard vga etc. En die ook nog eniszins betaalbaar, en vooral, overklokbaar is

Vervolgvraag zou dan zijn:
is het nu wel of niet mogelijk om 2 XP's te hebben draaien om een MP-board? Ik had begrepen van wel maar AMD ondersteunt het niet (zou MPX moeten worden......$$$$$)

Verwijderd

een AXP kan je met wat truukjes als AMP gebruiken snuffel maar is bij de search/google :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je er Athlon XP's op wilt draaien moet je de L5 brug verbinden:

http://www.tweakers.net/nieuws/21000?highlight=dual+athlon

Een 760MPX plank heb je al vanaf 300 euro, dus zo heel verschrikkelijk duur is het niet.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:08 schreef Femme het volgende:
Als je er Athlon XP's op wilt draaien moet je de L5 brug verbinden:

http://www.tweakers.net/nieuws/21000?highlight=dual+athlon

Een 760MPX plank heb je al vanaf 300 euro, dus zo heel verschrikkelijk duur is het niet.
zo iets dacht ik al >:)

• b-gone
[/quote]

Absoluut niet nee, maar vergeleken bij een "standaard" SP (vanaf €110,-) die ik in 1e instantie in gedachten had wel. Aan de andere kant mag een goeie grap ook wat kosten. Ik heb die 64-bits toch wel nodig om m'n Adaptec 29160 optimaal te laten draaien (tenzij jullie roepen dat dat nix uitmaakt 32bits pci tov 64bits pci....) :)

thnx voor de suggesties iig

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op dinsdag 09 juli 2002 11:10 schreef b-gone het volgende:
Ik heb die 64-bits toch wel nodig om m'n Adaptec 29160 optimaal te laten draaien (tenzij jullie roepen dat dat nix uitmaakt 32bits pci tov 64bits pci....) :)
Hangt er ook vanaf wat je aan die 29160 hebt hangen; je pompt niet snel 160MB/s SCSI bandbreedte vol met een paar disken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• b-gone
daar hangt een Seagate Cheetah 10k (u160) aan (lvd) en verder (of no importance) een Plextor 32x

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op dinsdag 09 juli 2002 12:15 schreef b-gone het volgende:
daar hangt een Seagate Cheetah 10k (u160) aan (lvd) en verder (of no importance) een Plextor 32x
Overkill lijkt me ;) Die 160 MB/s ga je nooit halen! Die 133 MB/s max die de PCI-bus aankan is zat voor een enkel schijfje :)

webOS all the way!

• b-gone
[quote
Overkill lijkt me ;) Die 160 MB/s ga je nooit halen! Die 133 MB/s max die de PCI-bus aankan is zat voor een enkel schijfje :)
[/quote]

Dacht ik ook al: heb ik toch nog een probl: die MP borden gaan met hun IDE poorten op max u100; mijn u133 ide disk gaat er dus niet het maximale uithalen :(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

je u133 schijf haalt dat niet eens

misschien 70 in burst maar meer niet

• b-gone
Ook weer waar. Verder vraag ik me af of DDR333 wel op zulke borden aanwezig is....wat ik tot dusver gevonden heb is 266 max.
Ik denk dat ik het 64bits verhaal moet laten varen en gewoon een single proc. bord moet nemen.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op dinsdag 09 juli 2002 12:53 schreef b-gone het volgende:
Ook weer waar. Verder vraag ik me af of DDR333 wel op zulke borden aanwezig is....wat ik tot dusver gevonden heb is 266 max.
Ik denk dat ik het 64bits verhaal moet laten varen en gewoon een single proc. bord moet nemen.
Er zijn geen MP borden die die DDR333 ondersteunen, 266 is dus inderdaad de max.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 juli 2002 12:53 schreef b-gone het volgende:
Waarschijnlijk wel. Tenzij je met dingen gaat werken die ofwel dual CPU goed benutten (servers, zware multithreaded apps- uiteraard met 2e CPU erin :+ ), danwel de 133MB/s PCI bus volledig platgooien (Gb ethernet, U160 SCSI arrays etc), is een single CPU chipset sneller dan de AMD 760MPX. Voor wat jij schijnt te willen is een simpele K7S6A nog een stuk sneller.

Idd moet je je op die theoretische I/O maxima niet blindstaren. Bij U160 is het wel degelijk mogelijk om de PCU bus vol te gooiten, maar dan moet er een stuk meer aan hangen dan 1 HDD (al is het een snelle), maar bij ATA-133 is tot nu to het grootst gemeten verschil de hogere CPU overhead bij ATA-133 modus :X - eigenlijk is ATA-133 vooral handig voor het doorbreken van de 128GB barriere.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1