VooDoo2 + Win2k = dual monitor? HELP

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik dacht bij mezelf, laat ik eens lekker win2k op mijn oude pc'tje zetten, maar om d3d te kunnen gebruiken moet je een vage driver installeren die dan de voodoo2 kaart op een 2e monitor moet zetten, dit is voor mij echter geen optie, want ik heb er geen geld voor (over).
Weet iemand een oplossing waardoor ik mijn huidige configuratie niet hoef te veranderen en net als win9x lekker kan d3d'en op mijn huidige monitor?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 19:40
Koop Computer Idee, daar staat het vast wel uitgelegd...:)
Wacht effe, leg eerst eens effe duidelijk uit wat je nou bedoeld. Punt 1: een Voodoo2 is GEEN standalone kaart, dus om daar een tweede monitor aan te hangen heeft weinig nut. Of je moet van een zwart scherm houden...
MAAR: LEG EERST MAAR EFFE GOED UIT, WANT ZO SNAP IK ER GEEN K*T VAN....:)

• Opvolger
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-07 23:24

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

ikke heeft het zelfde...
ga naar www.3dfx.com
en download de nieuwste voodoo2 drivers voor w2k dan heb je geen dual monitor over je voodoo2 :)
ikkehad het ook zo maar :) best lachen ikke heb wel 2 monitoren .. maar heb nu de nieuwste drivers die zijn beter en zijn ook geen disply maar multimedia apparaat :)

By ikke geschrijft

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:35
Hopelijk staat er nu eens een super tweaker op met de oplossing voor het voodoo2 +win2k probleem, want alleen glide op 60Hz kunnen draaien is ook nix.
Wat trouwens opvalt is dat de performance nog best goed is, ik merk maar 1 of 2 FPS verschil met win98.

• Bu588
  • Laatst online: 22-12-2025
Als je D3D wilt onder Win2K heb je de 3dfx driver 1.00.00 nodig, en die ondersteunt alleen maar de Voodoo2 alsof het een 2e videokaart is (kan dus wel!). Beter gezegd, Win2K ondersteunt de Voodoo alleen op die manier. Je kunt ook de 1.02.00 (Beta) driver gebruiken, maar die doet alleen Glide... Maar dan kun je wel ouderwets doorlussen.

Ik heb zelf ook een Voodoo2 onder Win2K, ik gebruik de 1.02 driver met Glide. Als je een beetje goede monitor hebt heb je achterop ook BNC aansluitingen, in dat geval is het misschien een idee om die BNC aansluitingen aan je Voodoo te hangen, als je dan een D3D spel gaat doen schakel je gewoon de Input van je monitor over. Ik ken meer mensen die op deze manier een switchbox uitsparen, want je kunt deze truc ook gebruiken om 2 compu's aan 1 monitor te hangen natuurlijk!

edit:

Horus: met Powerstrip kun je de refreshrate aanpassen, ik speel UT op 115 Hz :P

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Ik denk dat je op dit punt een denkfout maakt...

Een standaard (standalone) video kaart is een zogenaamde primary display adapter, dus de standaard video kaart.

Een Voodoo (1 of 2) kaart is een zogenaamde add-on kaart (alleen voor 3D dus). In Windows wordt deze aangeduid als secondary display adapter.

Als een spel om 3D vraagt schakelt windows automatisch de primary video adapter uit (blokeekrt het video signaal) en gebruikt de secundary adapter...de voodoo kaart

Dat is ook de reden waarom bij een add-on oplossing de video-kaart doorgelust is naar de voodoo-plank...

• nulkelvin
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Beste Darkstar, Windows schakelt niet de kaart uit, maar bij een doorlus doet schakelt de voodoo2 dus de stream van de primary adapter uit, zodat je alleen je voodoo ziet.....moet je maar een zonder doorlus met je voodoo2 werken maar met 2 monitoren....

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

je hebt gelijk, een typefoutje denk ik...

natuurlijk wordt dat door de hardware geregeld...

:-(
Pagina: 1