[google/ilse] - nut om te betalen voor reclame?

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 19:09

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik vroeg me af of mensen uit ervaring , of via via meer weten of het nut heeft om google of ilse te betalen om reclame voor mijn site te maken (site is url hieronder :))..

site draait namelijk lekker, en we krijgen binnnekort wat extra geld, en dit willen we spenderen aan reclame!

vroeg me alleen of dit nuttig is, of weggegooid geld!

• Reefer
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

bedoel je hoger in de resultaten voor bepaalde zoekwoorden of echte reclame met een banner/text ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
nou ehmm ligt eraan, 1 van de 2

bv bij google kom je aan de rechterkant te staan met link als bv op auto ofzo wordt gezocht!! en betaal je per klik op jouw link en niet per week ofzo

vraag me af hoe nuttig het is

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 juli 2002 09:20 schreef HenkS het volgende:
vraag me af hoe nuttig het is
Je zult jezelf eerst moeten afvragen wat je met deze reclame 'campagne' wilt gaan bereiken?

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
meer bezoekers.... wel 'nuttige' bezoekers... dus mensen die echt opzoek zijn naar een auto/scooter/motor/caravan

... dus niet alleen sites zoals de hele grote autosites vinden, maar ook wij als 'nieuwkomer' ..... dit dus ook om onze naamsbekendheid te vergroten...

wat is dan de beste manier? (google/ilse) (we doen al veel reclame, maar willen nu ook hier geld in investeren.. alleen niet nutteloos) dus graag meningen, ideeen hierover if possible!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Volgens mij heb je er meer aan als je ziet te regelen dat elcheapo.nl en dergelijke ook door jouw site zoeken.

Who is John Galt?

• The Source
  • Laatst online: 18:50
Via ilse en goole (the zoekmachines that is) kun je redelijk getarget te werk gaan, echter zijn er imho betere manieren. Kijk bv eens naar bepaalde start pagina dochters die iets met je branche te maken hebben. Of kijk eens naar branche organisaties (ANWB), tenminste als je daar banners kwijt kunt of andere websites die zich geheel richten op je doelgroep (misschien www.motor-forum.nl ?).

Je moet je geld daar uitgeven waar het je beoogde doelgroep zo goed mogelijk bereikt.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ì know

we staan ook al (met tip) op auto.pagina.nl en op motor.pagina.nl (voor die tip) betaal je trouwens :) dacht vroeger altijd dat je dat kreeg als je site goed was (dan hadden we hem ook wel gekregen) :)

we hebben bv ook een link op een goede caravan en scooter site die ons veel hits oplevert... maar ja, veel n00bs die een auto zoeken gebruiken tot ilse of google heb ik het vermoeden (volgens mij n00bs meer ilse dan google)

is toch zo?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:22 schreef HenkS het volgende:
ì know

we staan ook al (met tip) op auto.pagina.nl en op motor.pagina.nl (voor die tip) betaal je trouwens :) dacht vroeger altijd dat je dat kreeg als je site goed was (dan hadden we hem ook wel gekregen) :)

we hebben bv ook een link op een goede caravan en scooter site die ons veel hits oplevert... maar ja, veel n00bs die een auto zoeken gebruiken tot ilse of google heb ik het vermoeden (volgens mij n00bs meer ilse dan google)

is toch zo?
betalen voor de tip notering? foei dat mag helemaal niet volgens de overkoepelende startpagina :)

maar goed, adverteren met banners is weggooien van geld, en ik kan het weten, wij hebben er toen iets van 50.000 tegenaan gegooit. Ook probeerden we andere dingen. WAt blijkt? op internet moet je het gewoon hebben van mond op mond reclame, en een goede site. Ook inderdaad, je aanmelden bij startpagina's enz

• HGM
  • Niet online

HGM

Je zou er iig voor moeten zorgen dat je normaal al redelijk hoog in de Ilse listings komt te staan. Daarna zou je eventueel kunnen overwegen om te kijken wat een betaalde listing aan extra bezoekers binnenbrengt (denk persoonlijk vrij weinig).
Maar je kunt IMO beter de andere aangedragen opties onderzoeken ;)
Op dinsdag 09 juli 2002 10:25 schreef toppertje het volgende:
maar goed, adverteren met banners is weggooien van geld, en ik kan het weten, wij hebben er toen iets van 50.000 tegenaan gegooit. Ook probeerden we andere dingen.
Zomaar banners plaatsen is inderdaad zonde van het geld, maar het op een goede manier gebruik maken van banners levert absoluut wel een positief resultaat. Maar wederom moet wel eerst een (realistische) doelstelling aanwezig zijn.

Verwijderd

ik denk dat adverteren op inet echt weggegooit geld is behalve als je er VEEL geld tegen aan wilt gooien en je je banner op elke site moet krijgen zodat iedereen het overal ziet. fotovlucht.nl (oplichters!) deed en doet dit nog steeds, je kunt op bijna geen site komen en je ziet de banner.

verder zoals the source zei is het vaak wel verstandig te adverteren op diverse related sites. je hebt daar overgens heel veel sites voor zoals www.tuftufclub.com www.marktplaats.nl (kun je adverteren op subcat) www. etc.

Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat er betere methodes dan adverteren zijn om bezoekers te trekken. Het is vaak weggegooit geld omdat als je site niet aantrekkelijk is, mensen toch niet terug komen. Is het wel aantrekkelijk, dan krijg je mond op mond reclame en dat werkt erg goed. Verder moet je ook rekenen als je via banners gaat adverteren je een clickratio hebt van circa 1 a 2%; dat wil dus zeggen als je 15 euro voor 1000 views zou moeten betalen, je dus 1.50 euro per bezoeker op je site gaat betalen. En dat is denk ik ERG duur.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 juli 2002 10:27 schreef Kertje het volgende:
iets over geld en banners
Daarom denk ik ook dat de topicstarter niet primair aan banners zat te denken.
Maar ook banners zijn een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten, zolang ze maar goed gebruikt worden en er zijn absoluut nog wel sites die ook 'sponsoring' (zie boven) zoeken waardoor je een goede binding kunt creeren. ;)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
bedankt allemaal

is inderdaad beter om op tuftufclub of motorforum ofzo links te krijgen... (heb tuftufclub al gemaild voor de kosten)

als mensen nog zulke goede ideeen voor links hebben... thanks :)!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:27 schreef Kertje het volgende:

Maar. Verder moet je ook rekenen als je via banners gaat adverteren je een clickratio hebt van circa 1 a 2%; dat wil dus zeggen als je 15 euro voor 1000 views zou moeten betalen, je dus 1.50 euro per bezoeker op je site gaat betalen. En dat is denk ik ERG duur.
kertje, kertje toch......zoals altijd ben je weer veel te optimistisch >:) het click % ligt op dit moment op 0.4% ......inderdaad, 0.4.......diep triest dus

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:26 schreef HGM het volgende:

Zomaar banners plaatsen is inderdaad zonde van het geld, maar het op een goede manier gebruik maken van banners levert absoluut wel een positief resultaat. Maar wederom moet wel eerst een (realistische) doelstelling aanwezig zijn.
duh, dacht je dat we 'zomaar' banners aan het plaatsen waren dan? tuurlijk niet!. Onze ervaring: als er al mensen klikken, komen ze, kijken even rond en gaan weer.....Compleet weggooien van geld om hier 2 euro voor te betalen ( wat omgerekend het kan kosten)

Nee, mond op mond reclame, startpagina en desnoods OFFLINE reclame maken

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 juli 2002 10:50 schreef toppertje het volgende:
duh, dacht je dat we 'zomaar' banners aan het plaatsen waren dan? tuurlijk niet!. Onze ervaring: als er al mensen klikken, komen ze, kijken even rond en gaan weer.....Compleet weggooien van geld om hier 2 euro voor te betalen ( wat omgerekend het kan kosten)

Nee, mond op mond reclame, startpagina en desnoods OFFLINE reclame maken
Wat was de doelstelling dan? Lijkt me toch belangrijk om te weten, anders beschouw ik het wel als 'zomaar' plaatsen van banners. Snap best dat je niet zomaar 50k uitgeeft hoor, maar ik zie dus geen onderbouwing.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:53 schreef HGM het volgende:

[..]

Wat was de doelstelling dan? Lijkt me toch belangrijk om te weten, anders beschouw ik het wel als 'zomaar' plaatsen van banners. Snap best dat je niet zomaar 50k uitgeeft hoor, maar ik zie dus geen onderbouwing.
uh, sorry nergens om. Maar moet ik hier het hele marketing plan gaan uitleggen ofzo? het was een combinatie van offline/online campagne. Zowel op radio, online, posters in bussen enz. uiteindelijk hebben we het resultaat gemeten en kwamen tot de conclusie dat online adverteren vaak geld weggooien is

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
daarom vraag ik het hier ook, want online adverteren kost genoeg.... anders kunnen we beter voor dat geld gedrukte folders naar dealers sturen ofzo, om contracten te kunnen regelen...

maar ilse/google valt bij deze dus af... eens kijken of op motorforum en tuftufclub mogelijkheden zijn, want dat is erg gerelateerd qua bezoekers!

(en eigenlijk maak ik nu ook al reclame :P )

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:59 schreef HenkS het volgende:
daarom vraag ik het hier ook, want online adverteren kost genoeg.... anders kunnen we beter voor dat geld gedrukte folders naar dealers sturen ofzo, om contracten te kunnen regelen...

maar ilse/google valt bij deze dus af... eens kijken of op motorforum en tuftufclub mogelijkheden zijn, want dat is erg gerelateerd qua bezoekers!

(en eigenlijk maak ik nu ook al reclame :P )
moet je nagaan, zelfs deze reclame werkt niet , heb nog niet eens op je site gekeken :+

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 09 juli 2002 10:56 schreef toppertje het volgende:
uh, sorry nergens om. Maar moet ik hier het hele marketing plan gaan uitleggen ofzo?
Nee, maar dat zou wel interessant zijn ;).
Je roept iets, 50k (wat trouwens??) en dat is misschien wel totaal niet van toepassing op de vraag van de topicstarter. Aangezien jullie doelstelling misschien wel heel anders was dan: "meer bezoekers.... wel 'nuttige' bezoekers... ".

Inderdaad wordt bannering regelmatig zwaar overschat maar, weggegooid geld is het IMO niet. Anders zouden bedrijven als Intel & Co. natuurlijk wel helemaal achterlijk zijn :)
Op dinsdag 09 juli 2002 10:59 schreef HenkS het volgende:
en eigenlijk maak ik nu ook al reclame :P )
Als er nu 'brabomobiel' zou staan :o

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 11:01 schreef toppertje het volgende:

[..]

moet je nagaan, zelfs deze reclame werkt niet , heb nog niet eens op je site gekeken :+
belachelijk :P

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 11:02 schreef HGM het volgende:

[..]

Nee, maar dat zou wel interessant zijn ;).
Je roept iets, 50k (wat trouwens??) en dat is misschien wel totaal niet van toepassing op de vraag van de topicstarter. Aangezien jullie doelstelling misschien wel heel anders was dan: "meer bezoekers.... wel 'nuttige' bezoekers... ".

Inderdaad wordt bannering regelmatig zwaar overschat maar, weggegooid geld is het IMO niet. Anders zouden bedrijven als Intel & Co. natuurlijk wel helemaal achterlijk zijn :)
[..]
Intel is niet achterlijk, maar die zorgen ervoor dat ze met tientallen mil. op allerlei sites staan met pagina grote banners, tja dat is wat anders. ik neem aan dat topic starter geen miljoenen heeft?

zoals kertje al aangaf. Als je bijna overal staat werkt het wel, maar zelfs dan kunnen andere media interresanter zijn

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
had ik maar miljoenen...

maarre ons doel is gewoon concurrentie gaan bieden aan de grote autosites, naamsbekendheid krijgen enz.... en dat is niet makkelijk... al hebben we wel een continue stijgende lijn, maar alle middelen om deze lijn sneller en stijler te laten stijgen zijn natuurlijk welkom :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:48 schreef toppertje het volgende:

[..]

kertje, kertje toch......zoals altijd ben je weer veel te optimistisch >:) het click % ligt op dit moment op 0.4% ......inderdaad, 0.4.......diep triest dus
moet je nagaan, stel dat je dan 0.5% kunt halen dan kost een bezoeker die perongeluk op je banner klikt 3 euro....

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
je kan beter kijken WAAR je goed in bent? Ik ga niet op je site kijken maar om een verkoop/verhuur bedrijf als voorbeeld te nemen:
-ben je de goedkoopste? -> elcheapo en andere sites die zoeken op prijs
-wil je naamsbekendheid -> banners op relevante pagina's (dus alls billboards: NIET voor het klikken, maar rustige duidelijke banners die ervoor zorgen dat mensen weten dat je bestaat. Wanneer ze dan zoiets zoeken herinneren ze je toch wel)
-ben je de grootste -> google ranking etc
-heb je de beste service, beste kwaliteit product etc kan je misschien door een of andere "review" sites je service laten testen e.d.

of aansluiten bij je concurrenten, wat nu nog nooit gebeurd. Maar dan bezorg je elkaar meer klanten. Soort verhuur portal idee.

Mja licht er maar net aan waar het zwaartepunt ligt. En als dat niet bekend is, moet er toch iets zijn waar je je mee onderscheid, anders leef je zowiezo niet lang op internet.

En ik zou voor elk zwaartepunt een aparte procedure nemen, dus niet alles onder "reclame" maar per punt bekijken en apart houden.

/me is verder advertentie/marketing leek, maar doet wel digital media design opleiding ;)

Human Bobby

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
onze sterke punten (als ik dit hier mag mededelen zonder dat het als reclame wordt gezien)

is toch wel het altijd gratis zijn voor particulieren en het afleveren van maatwerk voor dealers (dit is op eigen site niet zichtbaar) maar we doen dus veel maatwerk voor dealers, zoals hun ingevoerde auto's weergeven op hun eigen site, zoekformulieren op andere sites aanbieden enz... prijskaarten generatiesysteem, occasion overzichteb enz...

dus zo'n dingen, we proggen alles zelf. dus hebben ook alles in eigen hand

• duderuud
  • Laatst online: 20:22

duderuud

Sliden is koel

Henk, check je mail :)

Motor-Forum.nl

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ja kijk niemand weet beter hoe je site in elkaar zit dan jezelf. Kijk wat je kan, en kijk wat voor bezoekers je wil trekken, en kijk welk medium/subsite daarbij het beste past. Meer kan je niet doen, dan weet je iig dat je het geld goed besteed hebt. Een kant en klaar advies kunnen we nooit geven hier, en dat was je originele vraag ook niet. ;)

De beste reclame is nog goede content en een vlotte site. Kortom: het kan nut hebben om te betalen voor reclame op internet (zie amazon referrer of persberichten doorsturen voor mijn part naar slashdot ;) ) maar het ligt maar net aan de manier waarop.

Human Bobby

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
naar welk adres heb je gemaild?

indien je niet naar mark.snijders@atosorigin.com hebt gemaild, zou je dat dan alsnog willen doen? rest lees ik vanavond pas.

thanks

• duderuud
  • Laatst online: 20:22

duderuud

Sliden is koel

Done

Motor-Forum.nl

Pagina: 1