Op dinsdag 09 juli 2002 12:02 schreef Quinie het volgende:
Negotiator
graag dat stukje ja.. want zowel intern als hier (extern/users) is het zeer onduidelijk.
Ik hoop hier binnenkort in het mededelingenforum iets over te roepen, dat staat al op de planning, maar vergt gewoon een goede voorbereiding als je de onduidelijkheid die er nu bij een grote groep heerst in één klap weg wil nemen.
Er is nog steeds veel onduidelijk en dan zeker binnen SA.
Ik maakte er eerder veel gebruik van maar nu.. als je een vraag steld krijg je bijna geen antwoord meer.
om antwoord te geven moet je bijna de search gebruiken om een goed topic te vinden.
Dat is een probleem wat op dit moment voor heel GoT geld, wat dat betreft hebben we te maken met een nieuwe generatie internetters die een compleet andere instelling heeft dan waar GoT op is gebasseerd. In de crew noemen we dat wel de helpdeskusers: die gebruiken het forum als helpdesk, stellen alleen vragen, maar zelf anderen helpen is er niet bij.
Dat is een ontwikkeling die moeilijk is tegen te gaan, maar die veel bezoekers die wél de juiste instelling hebben min of meer wegjagen, omdat die zien dat er alleen maar gevraagd wordt, en niet meer geholpen. Dat gaat gewoon behoorlijk ten koste van de sfeer.
Die onduidelijkheid was al eerder weg te nemen. Echter beter laat dan nooit wacht ik met smart op Negotiator
Als je dat goed wil doen is dat iets wat tijd nodig heeft, al was het alleen maar omdat alle netwerken crewleden een druk privé leven hebben, en het dus al moeite kosten om een keer een datum te prikken om met zijn alle om de tafel te gaan zitten, en eens het één en ander te bespreken.
Dit doet mij dan ook bijna tot denken te zetten om mijn Qualty post dan maar in NT of PNS te dumpen.
Echter volgens de regels mocht dit nooit.
In zekere zin klopt dat, maar ik krijg toch het gevoel dat je de policy in dat opzicht nog niet helemaal door hebt. Die policy geld alleen voor onderwerpen die qua onderwerp altijd al in het forum hebben gepast, maar tot voorheen altijd als "te simpel" of "onder het gewenste niveau" werden bestempeld, en gesloten.
De vraag moet dus qua onderwerp wel bij het forum passen, in PNS moet het over networking systems of servers gaan, in network troubleshooting over netwerken. Daarmee krijg je een grote overlap. Zo past de vraag die je in je startpost geeft zowel goed in PNS als in SA, maar omdat de aard van het probleem toch echt server gerelateerd (waarschijnlijk een instelling in IIS of een ander server onderdeel) is, past het wellicht wat beter in PNS.
Als het om de installatie van de server gaat, het installatieproces in zijn algemeen, dan past het wellicht beter in SA, omdat het dan niet zozeer aan de server software zelf gerelateerd is.
Het klinkt misschien op dit moment een beetje als een wazig verhaal, maar daarom kan deze discussie beter wachten tot de nieuwe policy op een duidelijke manier uit één is gezet in het mededelingenforum. Anders discussieer je op basis van flarden die je van koffie en mij net gehoord hebt, en dat creëert in de regel meer onduidelijkheid dan dat het goed doet.
Begrijp ik nu goed dat als ik de vraag maar goed uitgebreid stel met goede onderbouwingen dat ik daar zeker terecht kan

Je vergeet de belangrijkste voorwaarde: qua onderwerp moet het natuurlijk ook wel aan het forum gerelateerd zijn. Vandaar dat het topic wat je als voorbeeld noemt net door mij (in overleg met koffie) alsnog naar PNS is gemoved.
Het probleem zat niet zozeer in de verbinding of het netwerk naar de server toe, de server is bereikbaar, maar geeft alleen het verkeerde antwoord terug. Dan is het dus geen netwerkprobleem meer, maar een instelling in de software op de server.
en ik hoop dat je niet moe van mij wordt ( zie de smily in jouw tekst)
Ik denk niet dat dat het probleem is, het is meer de eindeloze discussie over de netwerken fora en dan PNS in het bijzonder die koffie op dit moment uitput, en daar komt een eind aan met de nieuwe policy. Tenminste, dat is te hopen. Maar zoals voor alles geld: de laatste loodjes wegen het zwaarst. En dat geld zeker als er een discussie gevoerd wordt over een onderwerp waarvoor de oplossing al voor handen is, maar nog niet is uitgevoerd (of tenminste: waarvan aan de uitvoering wordt gewerkt, maar het is gewoon veel werk).