Toon posts:

Backup Linux-Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons bedrijf hebben we momenteel verschillende Linux-servers draaien. Nu zoeken we een backup-oplossing die aan het onderstaande kan voldoen:

De backups worden aangestuurd door een op Windows aangestuurde backupserver. Op de Linux-servers mag slechts een console-based "deamon" draaien. Dus het komt er op neer,dat de Windows backup-server periodiek verbinding maakt met de Linux-servers voor het maken van de backup.

Kent iemand een pakket dat dit kan?

Verwijderd

Wij gebruiken bij klanten, naast Veritas NetBackup, ook Legato NetWorker (Of de OEM versie op SUN, Solstice Backup). Van NetWorker weet ik dat er Linux clients zijn.

Evaluatieversies van NetWorker kun je na registratie downloaden bij http://www.legato.com

/* JF */

Verwijderd

Als je flexibiliteit wil zou je zelf kunnen scripten :) tar.gz/bz2 files op een ftp zetten, uploaden naar een ftp, NFS shares, samba etc :)

Verwijderd

lijkt me slimmer het juist omgekeerd te doen.

Zoals arkeia dat kan maar een windows machine een linux server laten backuppen.... hmmmm kan ....

Pak een apart netwerkje er voor en gooi dan samba met rechten aan ben je er ook

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op dinsdag 09 juli 2002 18:24 schreef lemac4444 het volgende:
[...]
Pak een apart netwerkje er voor en gooi dan samba met rechten aan ben je er ook
Vragen om problemen. Samba is daar niet voor gemaakt - je raakt sowieso een hoop van het rechten-systeem kwijt, als het daar bij blijft. Daarnaast moet je alles 'sharen' via samba (ook configfiles e.d. die je waarschijnlijk ook wil backuppen), wat ik liever ook niet zou doen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Tivoli Storage Manager ! Kan precies wat je beschrijft ! (en nog veel meer)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Aan de topicstarter:

Het valt me op dat je nogal veel eigen topics opent in verhouding tot het aantal topics van anderen waarin je post (de verhouding is momenteel groter dan 6 op 1!)

Het is volgens mij niet echt de bedoeling om GoT alleen te gebruiken als helpdesk/vraagbaak, het zou wel relaxed zijn als je ook wat meer zou reageren op topics van anderen (ze helpen jou tenslotte ook, hopelijk :) )

Btw. dit is natuurlijk offtopic, ik hoop dat de topicstarter het leest en er 'es over nadenkt. Een thread in LA of SM leek me wat overdreven.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

1 woord: RAID !!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 13 juli 2002 14:00 schreef Bl4cKH4T het volgende:
1 woord: RAID !!
RAID is GEEN backup !!!

RAID kan alleen redundancy betekenen (Geldt niet voor RAID 0)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1