Toon posts:

gigantisch probleem VIA EPIA TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een probleem met mijn tv-out van mijn via epia moederbord. Ik kan hem namelijk niet in kleur krijgen, het beeld blijft zwartwit!
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- NTSC omgezet naar PAL
- Kleursterkte op mijn TV hoger gezet
- Kleursterkte onder Windows hoger gezet

Heeft iemand een oplossing????

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waarschijnlijk gooi je een SVHS signaal in een composite ingang op een TV die geen SVHS begrijpt. Nieuwe TV dan maar.. maar dur zijn ook convertors te koop.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 01:41 schreef OzBoz het volgende:
Waarschijnlijk gooi je een SVHS signaal in een composite ingang op een TV die geen SVHS begrijpt. Nieuwe TV dan maar.. maar dur zijn ook convertors te koop.
Ik heb dus zo'n scart converter, het beeld is overigens wel haarscherp. Wat is er dan nog verkeerd?

Ps. Uit die TULP-tv out aansluiting komt wel kleurenbeeld

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 09 juli 2002 01:52 schreef weide55 het volgende:

[..]

Ik heb dus zo'n scart converter, het beeld is overigens wel haarscherp. Wat is er dan nog verkeerd?

Ps. Uit die TULP-tv out aansluiting komt wel kleurenbeeld
Jij hebt waarschijnlijk gewoon een kabel die je SVHS naar de desbetreffende pinnen in de SCART lust, das nog geen convertor. Dan moet je TV nog SVHS snappen om er wat van te bakken. Heb ik ook met mijn R8500 en blijft hartstikke zwart/wit.

Maar als je al een 'tulp' (RCA) aansluiting hebt op je kaart, dan moet je die gewoon aan een scart knopen. Koop je bv zo'n blokje wat aan de ene kant SCART heeft en aan de andere kant 3x RCA (2x audio en 1x composite video). Dan ben je klaar. Hoef je er alleen een draadje met 2x RCA tussen te hangen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

[topic=482538/1/50]

Ik zie niet bijzonders aan dit 'gigantische' probleem.

Dit topic is gesloten.