Asus A7V Utltra 100 > RAID

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Het is mogelijk ! :)
Raid op de Asus A7V (via onboard ultra 100 controller)

linkje:
www.tweakhardware.com/guide/a7v-raid

ik heb het nog niet geprobeerd maar morgen gaan we aan de slag.

je kan ook testen zonder te solderen !
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/raid66/sol2f.jpg

als iemand het werkend heeft post het hier dan even.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb het niet werkend op een A7V, maar dit is wel exact de manier waarop ik mijn Ultra66 heb omgebouwd...

Kan je zo trouwens ook de Ultra100 BIOS weg werken? Want een vriend van mij heeft dat bord, maar geen HD's aan de ultra100 hangen, en dat kost toch seconden bij het opstarten...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
vanaf bios 1003 (geloof ik) kan je de ultra 100 aan of uit zetten zodat je niet hoeft te wachten als je hem niet gebruikt.

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Dan zal ik z'n BIOS eens gaan flashen :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

vanaf 1004a kan dat cosmOo ...... wil zelf ook nog gaan knutselen hieraan lijkt me wel errug gaaf :) kan ik de kt7 raid die ik heb ook richting raam gooien ..... vond m'n a7v toch al beter

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dan moet je BIOS 1004 of hoger hebben. Dan kan je hem disablen in het BIOS.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

als ik alles goed begrijp dan is dit gewoon een gemodificeerd 1004c bios met alle stabiliteits voordelen daarvan alleen dan og de voordelen van het raid gebeuren erbij gepropt dus je mobo behoud gewoon totale functionaliteit met extra's heeft iemand al geprobeerd om de A7v zo aan te passen dat ie meer juice kan leveren aan de processor en op deze manier dus 'alles' uit de proc haalt wat er in zit ? dat wil ik nog gaan doen
kan je practisch iedere duron gigen en iedere athlon op 1100 krijgen , de guide vind je bij Toms Hardware :) kan iemand mij misschien zeggen wat er zo 'instabiel'zou (kunnen) worden aan je bordje als je het op de weerstand op de kabel zet ipv op de controller ? snap het niet helemaal , werkend is werkend toch ?

Oh ja hoe lang geeft Asus garantie op haar borden ? dan weet je ook waar je aan begint .

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
betekend dit dat je niet hoeft te solderen of lees ik gewwon weer niet goed?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
je hoeft niet te solderen, alleen hangt dan de weerstand een beetje los in een ide controller. hij kan er dus uitvallen oid en ik weet niet wat er dan gebeurd. ook neemt de weerstand de ruimte in waar je ook een Hd zou kunnen plaatsen, maar ik denk dat de meeste mensen toch maar 2HD's aan hun raid controller hebben hangen (ipv 4).

ondertussen werkt het hier goed :)

even alles opnieuw gaan installeren.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
met de in mij 1004c uitgeschakelde controller wordt deze nog wel steeds gedetecteerd iemand een oplossing?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik snap even niet goed waar je die weerstand moet solderen...kun je dat even uitleggen cosmo?

https://wren.co/join/Devian

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
op de site en op tweakers.net staat dacht ik toch vrij veel info maar ok.

je kan de weerstand op het moederbord solderen aan de promise chip (heel klein allemaal en af te raden als niet een heel goed met een soldeerbout overweg kunt.)

makkelijker is de weerstand te verbinden een van de connectoren (die normaal in je hd gaan) van de ide kabel van primary ata 100 controller

pin 36 moet met aarde verbonden worden (pin 40 of 22 of andere)

ik heb nu pin 36 en pin 40<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>X0X0000000000000000
0000000000000000001
-------***---------[/quote]*** is de uitstulping of hoe je het ook mag noemen.

X en X zijn de aansluitingen voor de weerstand.

op de foto gebruiken ze pin 36 en 22<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>00X000000X00000000000
000000000000000000001
-------***-----------[/quote]is maar wat makkelijker is.

als je de weerstand in een connector van de ide kabel prikt hoef je dus niet te solderen.

Verwijderd

Maar goed dan is moet het toch ook wel mogelijk zijn om op een of andere manier zo'n weerstand vast te zetten in zo'n kabel of niet dan ?
CosmOo is het gemodificeerde bios net zo stabiel als de 1004c standaard is ? zie net dat 1004d uit is , hehe maar die is nu zelf te modificeren dan ;)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
merk geen verschil tussen 1004C bios van asus of de gekraakte.

ik heb de weerstand gewoon met wat plakband aan de connector vast gemaakt als het mis gaat ga ik wel solderen maar denk dat het zo toch wel moet lukken.

Verwijderd

cool de bios is dus lekker stabiel , maar er is een nieuw (beta?) bios 1004d uitgekomen die zou je zelf moeten kunnen modificeren , maarre daar begin ik denk ik nog niet aan .... heeft iemand al een gemodificeerd raid bios voor a7v ? 1004d dus ?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:01
En mij is het ook gelukt!!!Alles draait perfect!!

Cosmo --> kun je wat sisoft benchmarks posten?? ( snelheid van je hd's?)

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1