[Kernel]RedHat 6.2 @ Flaptop

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik heb net van een vriend een Toshiba P166 laptop overgekocht. Hij heeft 64MB RAM en een 2GB HD. Ik heb er nu RedHat 6.2 en Windows 98 op staan. RedHat 6.2 draait op een 2.2 Kernel en deze zou ik dus graag willen upgraden naar 2.4.18. Is dit slim om te doen? En hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? De Kernel helemaal opnieuw compilen, of een patch downloaden?

Verwijderd

Dat gaat niet zondermeer. Kernel 2.4.x heeft een aantal minimaal aanwezige versies van software nodig. Deze staan in de file Documentation/Changes in de 2.4 kernel source. Wellicht is het handiger te upgraden naar een nieuwere versie van RedHat waar de 2.4 kernel al bij zit.

• Tomaat
Ik wilde er eerst ook RedHat 7.3 op zetten, maar die neemt zoveel HD ruimte in, en ik heb maar 1GB duss (die andere GB staat Win98 op)

Verwijderd

Zet je een boel overbodige zut uit tijdens de installatie. Dus geen Gnome & KDE installeren. En zo worden er nog veel meer overbodige programma's geinstalleerd. Die kun je allemaal uitzetten en dan zal 1 GB toch geen probleem moeten zijn ?

Verwijderd

2.4.18 kan je zonder problemen compileren op RedHat 6.2.
Helemaal patchen vanaf 2.2.x lijkt mij niet aan te raden dus gewoon even dlen van ftp.nl.kernel.org.

• Tomaat
Op vrijdag 26 juli 2002 23:02 schreef dblspace het volgende:
2.4.18 kan je zonder problemen compileren op RedHat 6.2.
Helemaal patchen vanaf 2.2.x lijkt mij niet aan te raden dus gewoon even dlen van ftp.nl.kernel.org.
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen ;) Bedankt, maar ik heb RH7.3 er nu al op staan en dat draait perfect :)

Verwijderd

O ja ik zie het, Non-Windows gaat niet zo snel als de rest hier.
Maar ik had net zelf nog 2.4.18 gecompileerd op RH6.2 dus vandaar.
Pagina: 1