Toon posts:

USB-kabel: volledige netwerk functionaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn laptop aan mijn PC koppelen, maar ik heb geen PCI-sloten meer vrij voor een 2e netwerkkaart.
Nu zag ik van Sitecom een USB-netwerk kabel:

Plaatje

Heeft dit hetzelfde effect als gewoon 2 netwerkkaarten, dus file- en internetsharing?

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, de snelheid is alleen niet om over naar huis te schrijven, zeker niet als je veel files wil gaan verplaatsen over de kabel!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 00:06 schreef Kamikazi het volgende:
Ja, de snelheid is alleen niet om over naar huis te schrijven, zeker niet als je veel files wil gaan verplaatsen over de kabel!
Mwah, 12 mbps is toch hard zat?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 00:06 schreef Kamikazi het volgende:
Nee, maar dat is over het alemgeeen wel bekend over USB 1.1 (dat gebruikt immers deze USB network cable als ik 't goed heb).

Ze zijn dus niet bedoelt om grote files over te gooien maar om kleine bestandjes door te pompen en bijvoorbeeld internet te sharen.

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 00:08 schreef KIP het volgende:

[..]

Mwah, 12 mbps is toch hard zat?
Ik dacht toch echt dat dat theorie snelheid was :)

• Laurent
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 00:11 schreef Kamikazi het volgende:

[..]

Ik dacht toch echt dat dat theorie snelheid was :)
Is het ook. Je kan ook niet zo veel verwachten, maar iets van 10 mb/s maar dat is zat voor een normaal netwerkje waar geen extreem grote files over worden getrokken.

Verwijderd

Het kan ja, maar waarom schaf je niet een 5-poorts 100MBit HUB aan, kost ook niks, maar heb je wel wat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 00:13 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Het kan ja, maar waarom schaf je niet een 5-poorts 100MBit HUB aan, kost ook niks, maar heb je wel wat :)
Hartstikke leuk, maar dan heb ik wel een 2e netwerkkaart nodig om die hub aan te knopen.

Verwijderd

hoeveel pci kaarten heb jij wel niet ? :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 00:16 schreef KIP het volgende:

[..]

Hartstikke leuk, maar dan heb ik wel een 2e netwerkkaart nodig om die hub aan te knopen.
waarom een 2e netwerk kaart??

voor de kabelverbinding ofzow? dan is dat alleen nodig als je die pc als server wilt laten spelen.

je kan namelijk in de input(van de hub) ook de kabel inlaten gaan, gaat evensnel en dan kan je in de andere poorten dus je pc en je laptop hangen, instant netwerk met kabel for all.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 01:37 schreef Dannyke het volgende:
hoeveel pci kaarten heb jij wel niet ? :)
2e PCI videokaart
Live!1024
Netwerkkaart
TVkaart
en nog 1'tje :?
Op dinsdag 09 juli 2002 01:43 schreef Aryante het volgende:

[..]

voor de kabelverbinding ofzow? dan is dat alleen nodig als je die pc als server wilt laten spelen.

je kan namelijk in de input(van de hub) ook de kabel inlaten gaan, gaat evensnel en dan kan je in de andere poorten dus je pc en je laptop hangen, instant netwerk met kabel for all.
Ik denk niet dat Quicknet het zal waarderen als ik die kabel rechtstreeks in een hub stop. :)

• joca
  • Laatst online: 12-07-2025
Op dinsdag 09 juli 2002 01:43 schreef Aryante het volgende:

[..]

Dat ligt dus maar net aan je provider, als je provider zo aardig is je een extra ipadres te geven dan kan je idd je kabelmodem aan een hub hangen, anders gaat dit echt niet werken en heb je toch echt een router of zo nodig.

Dus de oplossing van het usb kabeltje lijkt handig, wat je misschien ook kan uitproberen is een programmaatje als netswitcher, daarmee kan je je ip settings veranderen, kan je gebruik blijven maken van dezelfde netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Quicknet werkt met dynamische ip-adressen, en checked het mac-adres van je nic.
Dus ik denk toch dat die usb-kabel de makkelijkste oplossing is. :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:42
Heb dat ding hier weleens gebruikt voor kabel internet. Mijn Toemalige ISP leverde die standaard bij het modem. Werkte perfect. Moet alleen niet gaan scannen met je USb scanner terwijl je i-net over dat ding :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een usb-kabel liggen van 4 meter, kan ik die er gewoon aanknopen?
Dan kan ik tenminste in mijn bed streaming-pr0n kijken, of zoiets... :9

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:25 schreef KIP het volgende:
Ik heb nog een usb-kabel liggen van 4 meter, kan ik die er gewoon aanknopen?
Dan kan ik tenminste in mijn bed streaming-pr0n kijken, of zoiets... :9
>:) hebbie tvout ? hebbie cordless muis ? hebbie TV bij je bed ? :P

zo kijk ik films..
en neen geen PRON!

nu nog ff ontopic.

der zijn toch ook ethernet to USB kaartjes ?
Pagina: 1