Chello: Overmatig dataverkeer vanaf uw IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Hier bestaat al een oude topic over, maar vandaag heb ik ook zo'n brief gehad. Jullie recent ook??

Geachte heer/mevrouw

Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt
dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te minderen.

Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op: 34663 MB.

Indien u niet voor 10-07-2002 uw dataverbruik aangepast heeft zullen wij op grond van de artikelen 9.2 t/m 9.5 en artikel 21 van de Algemene Voorwaarden uw verbinding helaas moeten afsluiten. Wij kunnen u dan alleen weer
aansluiten onder aanvullende voorwaarden. Tevens zullen de kosten van heraansluiting aan u worden doorberekend.

Bij herhaling van uw excessieve datagebruik behouden wij het recht voor om u zonder voorafgaande waarschuwing af te sluiten.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik niet (gelukkig geen chello >:)), maar hier wel: [topic=540883/1/25]

• Patvs
Merendeel van m'n data verkeer vindt plaats van
24:00-8:00... dan is er helemaal NIEMAND on-line, dus tot welke netwerk overlast kan dat nou leiden??

Nog een leuke trouwens. UPC belt me vorige week op om te vragen of ik ook niet telefoon via de kabel bij hun wil nemen (gezien ik al tv/internet bij ze heb).

Terwijl toen ik vorig jaar telefonie en internet aanvroeg ze me hadden afgewezen omdat de EDR (adviesbureau die iedereen checkt) vond dat ik als student "verhoogd risico" was om een telefoonrekening niet te betalen. (internet aansluiting mocht wel)

Verwijderd

volgens mij hebben ze geld nodig >:) mensen afsluiten en dan heraansluiten op de mensen hun kosten
leverd toch een flats geld op lijk me

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben ik ff blij dat ik van chello af ben, echt een stelletje oplichters. Cistron is wel poepie beter :D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 23:26 schreef Patvs het volgende:
Hier bestaat al een oude topic over, maar vandaag heb ik ook zo'n brief gehad. Jullie recent ook??

Geachte heer/mevrouw

Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt
dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te minderen.

Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op: 34663 MB.

Indien u niet voor 10-07-2002 uw dataverbruik aangepast heeft zullen wij op grond van de artikelen 9.2 t/m 9.5 en artikel 21 van de Algemene Voorwaarden uw verbinding helaas moeten afsluiten. Wij kunnen u dan alleen weer
aansluiten onder aanvullende voorwaarden. Tevens zullen de kosten van heraansluiting aan u worden doorberekend.

Bij herhaling van uw excessieve datagebruik behouden wij het recht voor om u zonder voorafgaande waarschuwing af te sluiten.
Ik wilde net een topic openen met PRECIES hetzelfde mailtje :) Ik had alleen 38 gig ipv 34 maar het is allebei niet veel(voor een maand)

Vooral de zin: u verbruikt meer data per dag dan de gemiddelde gebruiker per maand. Yea right... bullshit dus.
Alsof mensen maar 1 gig per maand verbruiken. Als je een beetje lekker surft en verder niks zit je al dik aan de 5 gig.

Ik geloof dit mailtje voor geen ene moer en ga een verificatie email terug sturen. OF iemand zit me te stangen OF chello is arelaxed bezig. Mocht het trouwens überhaupt kloppen dan zit ik zwaar boven de 38 gig per maand ivm netwerk en andere mensen hier in huis. Zitten we met zijn allen zeker rond de 100 gig.

Volgens mij zit iemand de boel op te naaien.

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03

H3llSiNG

Meh.

vraagje waar komen jullie vandaan ?

Want iedereen krijgt zo`n brief en ik zit er toch meer naast dan de meeste en nog niks gezien

ik woon in dordrecht btw

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Patvs
Op dinsdag 09 juli 2002 00:08 schreef H3!N het volgende:
juist! 34-40Gb is helemaal niet veel. Als je de hele dag naar streaming-radio luistert, alle nieuwe film TRAILERS download, een website regelmatig bijhoud, en bijv. een streaming webcam die upload (wat ik heb!) haal je sowieso wel 10GB, wat UPC al veel vindt..

Het grappige is dat ik juist nooit zoveel dataverkeer heb. Toevallig ALLEEN afgelopen maand omdat ik tentamen periode had (en m'n computer 24/7 aan liet staan) Maand December was ik bijv. een maand lang niet eens thuis--> dataverkeer=0, maar daar kijken ze natuurlijk weer niet naar.

Ik woon in AMSTERDAM..

Verwijderd

Ik woon ook in A'dam en om precies te zijn in de bijlmer.
Alsof die gasten hiet internet kunnen betalen :)
Ik ben niemand tot last en ben denk ik echt ongeveer de enige inde omtrek met internet.

Bovendien 38 gig? Da's toch niks man? Gigje per dag, iets meer. Beetje online gamen, surfen wat mp3tjes enzo en je zit al op 500mb per dag denk ik.

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Op dinsdag 09 juli 2002 00:20 schreef H3!N het volgende:
Ik woon ook in A'dam en om precies te zijn in de bijlmer.
Alsof die gasten hiet internet kunnen betalen :)
Ik ben niemand tot last en ben denk ik echt ongeveer de enige inde omtrek met internet.

Bovendien 38 gig? Da's toch niks man? Gigje per dag, iets meer. Beetje online gamen, surfen wat mp3tjes enzo en je zit al op 500mb per dag denk ik.
38 gig is niks.. ik zit aan de 150 denk ik.. is verschillend..
maar a-dam is natuurlijk wel grotere stad met meer gebruikers...

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik woon ook in Amsterdam ik zit op Hub05-02 ofzo probleem hub en verbruik ook meer dan normaal, draai services waar je niet goed van wordt en heb vroeger een keer een brieg gekregen en netjes gereageerd dat ik niet gediend ben van dit soort spam >:)

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

En daar komt bij.. woon in een vergrijsde wijk.. hoeft niet te zeggen dat die geen i-net hebben maar toch..

Verwijderd

Ik denk dat het internet verbruik hier in de bijlmer toch ook wel reuze meevalt. Je moet engels kunnen en een pc hebben en dan valt 80% van de mensen hier al af(nofi, maar tis zo) zelfde ongeveer als in een vergrijsde buurt.

dus ik snap niet wie ik tot last ben :? :(

Verwijderd

Dacht je dat je alleen mensen in je wijk tot last was? Alle data gaat natuurlijk via een backbone, in dit geval de Chello Aorta, daar zitten alle gebruikers van UPC op.

En vergeet niet dat elke MB die buiten het netwerk van Chello plaatsvindt UPC geld kost, op gebruikers met deze enorme datatransfers verliezen ze dus behoorlijk wat geld.

Verwijderd

ik compenseer de buurt een beetje :)

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

maar het maakt zeker te weten wel uit of je in Rotterdam of in A-dam woont..

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 03:40
Op dinsdag 09 juli 2002 00:08 schreef H3!N het volgende:

[..]

Ik wilde net een topic openen met PRECIES hetzelfde mailtje :) Ik had alleen 38 gig ipv 34 maar het is allebei niet veel(voor een maand)

Vooral de zin: u verbruikt meer data per dag dan de gemiddelde gebruiker per maand. Yea right... bullshit dus.
Alsof mensen maar 1 gig per maand verbruiken. Als je een beetje lekker surft en verder niks zit je al dik aan de 5 gig.

Ik geloof dit mailtje voor geen ene moer en ga een verificatie email terug sturen. OF iemand zit me te stangen OF chello is arelaxed bezig. Mocht het trouwens überhaupt kloppen dan zit ik zwaar boven de 38 gig per maand ivm netwerk en andere mensen hier in huis. Zitten we met zijn allen zeker rond de 100 gig.

Volgens mij zit iemand de boel op te naaien.
Daar ben ik het niet mee eens. Wij gebruiken zoveel om films, games, mp3's etc te downen. Af en toe een live stream aan muziek. Dat gaat hard. 50% van de mensen bekijkt vrijwel alleen sites en email en download heel af en toe een mp3'tje. Durf te wedden dat die 50% de gig geeneens haalt.

BTW, hoor net als jullie niet tot die 50% overigens. Gelukkig is de fup met adsl iets coulanter als chello.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Patvs
Vandaag een 2e E-mail van UPC gehad!! (die ze DIRECT verstuurden nadat ik mijn reply mail met vragen had gestuurd, dus kennelijk hebben ze de laatste tijd erg veel mensen een waarschuwing gegeven, want ze hebben een automatic reply die iedereen met vragen vervolgens krijgt)

LEES EN HUIVER (dit is GEEN reply op mijn mail, maar een STARDAARD brief die ze versturen)

Geachte heer/mevrouw

Gisteren heeft u van ons een waarschuwing gehad per E-mail over excessief dataverkeer. Helaas is de tijd die u gegeven is om uw verbruik aan te passen incorrect. Daarom sturen wij u vandaag een nieuwe waarschuwing met een
correcte datum. Dit houdt in dat u tot 15-07-2002 de tijd heeft om uw verbruik te minderen naar een voor UPC / chello acceptabel nivo.

In antwoord op een aantal vragen die gesteld zijn:

Waarom geeft UPC niet gewoon een harde limiet aan?

UPC heeft tot op heden het beleid gehad om geen harde datalimiet aan te brengen omdat wij de gebruiker de vrijheid wilde geven om op bepaalde periode wat meer data te kunnen gebruiken zonder dat daar direct sancties of
kosten tegenover stonden. Een harde datalimiet impliceert immers ook een strikte handhaving.

Ik weet niet waar ik mij aan moet houden omdat u geen duidelijke limieten aangeeft.

Om bovenstaande redenen hebben wij geen absolute datalimiet ingesteld. Omdat u echter toch behoefte heeft aan een richtlijn geven wij u de volgende richtsnoer van 5 Gigabyte per maand. Een incidentele overschreiding van 5
Gigabyte zien wij niet als een inbreuk op de Acceptable use, waarbij u bij 'incidenteel' aan enkele malen per jaar dient te denken. Voor alle duidelijkheid: dit is slechts een richtsnoer, en in de toekomst kunnen wij dit getal verhogen of verlagen, afhankelijk van ontwikkelingen op het gebied van internet etc.

Maar het was toch ongelimiteerd?

Ongelimiteerd is inderdaad een uiting die wij hanteren bij de verkoop van chello. Ongelimiteerd geldt echter wel binnen het kader van acceptable use, zoals door u is aanvaard bij het aangaan van de overeenkomst.

Indien u niet voor 15-07-2002 uw dataverbruik aangepast heeft zullen wij op grond van de artikelen 9.2 t/m 9.5 en artikel 21 van de Algemene Voorwaarden uw verbinding helaas moeten afsluiten. Wij kunnen u dan alleen weer

Hoogachtend,

chello abuse

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm, je gebruikt meer dan de gemiddelde klant, DUH, ze sluiten de klanten die iets boven het gem. zitten af dus dan zit je dat nogal snel |:(
Hoe kunnen we het oplossen? Door ervoor te zorgen dat gewoon het gemiddelde overal hoog is :7

Dus: Iedereen die een chello verbinding heeft; FLINK downloaden zodat het gemiddelde heel hoog komt, blijkbaar is dat nodig.

|:(

stomme schapen daarzo

🌞🍃

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 02:12

zap8

do ya wanna bump

Gisteren ook zo'n mail gehad, ik gebruikte 35 gig. Vandaag zelfde mail met foutje dat je tot de 15de juli de tijd hebt. Volgens mij zijn ze met een grote actie bezig, zo te zien zitten hier al 4 mensen die de datalimiet hebben overschreden dus ik vraag me af hoeveel mensen nog meer zo'n mailtje ontvangen hebben.

Misschien tijd voor een juridische actie, de mail is nogal vaag gesteld. Te vaag als je het mij vraagt, je weet namelijk niet waar je aan toe bent. In feite kunnen ze doen met je wat ze willen als je over die 5 gig heen bent. Laten ze dan zeggen 5 gig is de limiet. Daarmee zullen ze een hoop klanten missen, en er zullen veel weglopen.

btw ik zit ook in Amsterdam

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

allemaal ams.chello.nl ofzo ?

want heb nog niks gezien.. mischien dat ze eerst dat deel van nl doen en dat wij dan aan de beurt zijn ofzow :'(

• cotedo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Op dinsdag 09 juli 2002 15:41 schreef H3llsing het volgende:
allemaal ams.chello.nl ofzo ?

want heb nog niks gezien.. mischien dat ze eerst dat deel van nl doen en dat wij dan aan de beurt zijn ofzow :'(
Nee hoor, ik heb hier in Eindhoven ook 2 mailtjes gehad
(32 Gb verbruik) :(

Verwijderd

ik zit in almere en heb ook 2 van die mailtjes gehad
ik zit op 34 GB dataverkeer

ik heb inmiddels cistron maxx aangevraagd, ik wil gewoon downloaden zonder gezeik over dataverkeer

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 17:44
ik heb ook 2 mailtjes gehad 34 gig en ik woon in Leeuwarden

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Wat is het laagste bandbreedte gebruik waarvoor mensen een brief hebben gehad? Dan heb ik een richtlijn om niet over heen te gaan.

Verwijderd

Ik blij dat ik ADSL heb bij xs4all, 140gig in 45 dagen en nog nix gehoord :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:09 schreef Sanjuro het volgende:
Wat is het laagste bandbreedte gebruik waarvoor mensen een brief hebben gehad? Dan heb ik een richtlijn om niet over heen te gaan.
[topic=540883/4/25]
in deze topic staat dat 20-25 GB de richtlijn zo zijn
Op maandag 08 juli 2002 19:09 schreef ThePriest het volgende:
I M P O R T A N T N O T I C E T O C H E L L O (ab) U S E R S:

Ik heb net met Chello gebeld. Na 20 minuten wachttijd (keer 10 eurocent!) eindelijk iemand gesproken. Was aardige gozer, dus ik klaag verder niet. Probleem voorgelegd dat ik wilde weten wat nou eigenlijk de limiet is. Hij wist het zelf ook niet, maar toen ik zei dat ik 30gb per maand gebruikte schrok hij zelf ook. Hij vroeg 't nog effe aan een collega en die zei ook wel over de 30gb per maand te gaan. Hij wist mij wel te vertellen dat Chello eerst de top-300 gebruikers (20% van dataverkeer!) heeft aangepakt. Dit waren mensen met +/- 150gb per maand. Deze zijn nu weg, maar Chello blijft de 'kaasschaaf van de top-300' gewoon toepassen. De grens ligt nu dus op 30gb per maand. Op de vraag of hij een indicatie kon geven van de limiet zei hij dat je met 20 a 25 gb/maand toch wel safe moest zitten, omdat de groep van 20 a 30 gb/maand erg groot was.

Dit ter info. Ik ga nu offline, heb een wit voetje te scoren! :)

KUT UPC...

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Gelukkig heb ik een overeenkomst waat letterlijk instaat "onbeperkt dataverkeer".. Nog nooit problemen gehad, elke maand > 150 gb denk ik wel. Interkabel@KUN, het gaat wel via het chello netwerk.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

staat ook in wat ik ondertekend heb (chello) alleen staat in de AUP weer wat andere blaat er bij waardoor hun toch weer in hun recht staan :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mooi alternatief : Zon Breedband Plus van Versatel....ik download me helemaal suf (ca. 100GB/maand) en dat al bijna een jaar lang....en dat terwijl ze eerst 10GB/maand zeiden... kost btw 55euro de maand :) :) niet veel duurder dan chello dus

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op woensdag 10 juli 2002 02:01 schreef g00fy het volgende:
mooi alternatief : Zon Breedband Plus van Versatel....ik download me helemaal suf (ca. 100GB/maand) en dat al bijna een jaar lang....en dat terwijl ze eerst 10GB/maand zeiden... kost btw 55euro de maand :) :) niet veel duurder dan chello dus
mja dan moet je wel ADSL kunnen aanvragen waar je woont :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Patvs
30+ GB veel??

Stel m'n computer staat 24/7 aan. Overdag en als ik thuis ben luister ik naar internet-radio, dat verbruikt 10 kb/s download. Ook heb ik een streaming webcam die 24/7 altijd upload 10 kb/s upload..

Dan heb ik dus nog NIET geinternet, films gedownload, etc. maar wel 15 kb x 60 (seconde) x 60 (minuut) x 24 (uur) x 30 (maand)=39 GB dataverkeer in een maand!
(bij constante download van max 150 kb/s is MAXIMAAL ongeveer 400 GB dataverkeer te veroorzaken.

UPC chello realiseert zich kennelijk niet dat de 5GB die ze schappelijk vinden 1.25% (!!) van de maximaal haalbare datalimiet is. En mijn 34GB, 8.5% is van het max. haalbare. Dat is heel weinig.

Ik zet m'n webcam voortaan wel uit.. en wat doet chello?? Die gaf 2 webcam's cadeau als je nieuw iemand abonnee maakte!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 02:06 schreef Ener-G het volgende:

[..]

mja dan moet je wel ADSL kunnen aanvragen waar je woont :(
ik zou toch ff kijken. Versatel maakt gebruik van een eigen netwerk, niet van die van KPN. ik was ook moedeloos toen ik geen kabel en adsl kon krijgen. Maar Versapoint is wel uitgerold naar mijn wijk :) je weet maar nooit...

• Patvs
Ik had COAX gemaild dat het ironisch was dat mijn 35GB excessief dataverkeer veroorzaakt wordt door m'n webcam (terwijl UPC die cadeau geeft bij nieuwe abonnees), internet-radio, etc. en waarom er geen verlichting is WAT, WELK programma, HOEVEEL dataverkeer veroorzaakt..

Hun antwoord!!! (binnen 12 uur!!)

-------------------------------------------------
Beste Patrick,

Dat UPC webcams cadeau geeft, wil nog niet zeggen dat men de webcams 24 uur per dag aan hoeft te zetten. Ik ben een wat meer dan gemiddelde gebruiker, en zit rond de 6 GB per maand. Daarbij onderhoud ik veel websites, surf ik veel, bekijk streaming-video, download wel eens een programma'tje, etc.

Het is in principe niet COAX die de klant moet voorlichten, maar de provider zelf. De provider heeft een groter bereik dan COAX. Wel wil COAX hier vaak aan meewerken wanneer de provider dit verzuimd. Maar COAX pleit voor meer duidelijkheid vanuit UPC zelf.

De e-mail die u hieronder laat zien is een eenmalige e-mail, nadat u een eerdere e-mail heeft gehad met een foutief termijn om uw dataverbruik aan te passen.
Wij constateerde in deze e-mail informatie die wij liever al in de eerste e-mail hadden gezien. Hierin wordt overigens geen limiet, maar een richtlijn gegeven. Het wil dus niet zeggen dat u vanaf 7 GB al gevaar loopt.

Houdt u er verder rekening mee dat de kabel een shared-medium is; u deelt de bandbreedte met andere gebruikers in uw regio. Wanneer u veel bandbreedte verbruikt, zal dit ten koste gaan van anderen. Die ervaren dit als storing
of trage verbinding.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op woensdag 10 juli 2002 14:05 schreef Patvs het volgende:

Dat UPC webcams cadeau geeft, wil nog niet zeggen dat men de webcams 24 uur per dag aan hoeft te zetten. Ik ben een wat meer dan gemiddelde gebruiker, en zit rond de 6 GB per maand. Daarbij onderhoud ik veel websites, surf ik veel, bekijk streaming-video, download wel eens een programma'tje, etc.
Hehe, hij is een meer dan gem. gebruiker met wel 6 hele Gb per maand :+

Dat downloaden wat hij doet is waarschijnlijk dan alleen maar van download.com van die proggies van wel 2 meg per stuk.

Ik denk dat ze willen dat je je kabel gebruikt zoals je vroeger zou internetten via de gewone telefoonlijn met een dial up accountje....en ja, daar is kabel natuurlijk niet voor aangeschaft |:(

Ik zou diegene bij Coax vriendelijk uitlachen in een mailtje met zijn 6 Gig per maand ;-) en zeggen dat je begrijpt dat coax er niets aan doet als ze allemaal nog uitgaan van de dialup dataverbruik gegevens

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Pagina: 1