Toon posts:

probleem met mn Geforce III ti200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net een nieuwe 3d club Geforce III ti200 gekocht, in windows als een zonnetje, maar met spellen loopt ie om de haverklap vast als ik wil spelen.

ik heb een Pcchips mobo type 810 LRM ( http://203.161.230.38/product_img/socket_a/m810lmr.html )met een Sis730 chipset, waardoor ik dus eerst een onboard videokaart had. Nou kan het wezen dat ik die onboard videokaart moet disabelen, maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet. ik weet niet of dat het hier mee te maken kan hebben, maar moet ik misschien mn bios updaten, het mobo is ongeveer 3/4 jaar oud. Ik heb ook wel de drivers van Sis voor mn AGP slot geinstalleerd, dus dat is het ook niet. ik kan wel in mn bios aangeven wat voor videokaart ik gebruik, heb dan de keuze uit onboard AGP en PCI; beide standen resulteren in een vastloper van windows.

ik heb ook al de allernieuwste Detonator drivers gedowned, maar helpt ook niet.

Ik draai op windows 2000, en windows geeft ook niet aan bij de videokaart eigenschappen dat er een probleem oid is.

ik ben er in iedergeval achter wat het grote probleem is: de irq aanvraag van een paar hardware apparaten op mn mobo. Er zitten 3 op irq 11 nl: mn netwerkkaart, mn soundcard en dus de nieuwe videokaart.

maar ik kan bij geen enkele de irq veranderen.
iemand een idee hoe ik deze automatische aanvraag voor een irq kan overriden?? de netwerkkaart en soundcard zijn wel onboard, dus het is best mogelijk dat deze dit irq altijd krijgen, maar kan ik het AGP slot dan niet een andere irq geven??

hoop dat iemand me kan helpen, want om dit kaartje nu alweer weg te moeten doen is ook zonde.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je zou het IRQ kunnen veranderen wanneer je ze verplaatst naar een ander slot, helaas is het bij jou niet mogelijk :(

Het hoeft niet per se een soort van IRQ conflict te zijn, het kan ook nog driver related zijn. Heb je al geprobeerd verschillende combinaties drivers te gebruiken van de apparaten die een IRQ delen?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.