[Tip] FTDI USB moduul kopen

Pagina: 1
Acties:

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Misschien voor de Tweakers onder ons die wel met zo'n USB chippie willen spelen maar geen zin in SMD solderen hebben...

FTDI heeft kant-en-klare modules voor USB <-> serieel en USB <-> parallel, de MOD1 en MOD2. Die dingen kosten hier in de buurt 50 Euro of meer...

De wereld wordt steeds kleiner. Ik kwam ze ook tegen bij www.dontronics.com waar ik er 4 besteld heb, voor in totaal $238. Australische dollars wel te verstaan! Da's dus ongeveer 34 Euro per moduul, inclusief verzendkosten vanuit Australie >:)

Ik heb vandaag na minder dan een week mijn bestelling binnen, keurig verpakt en zonder verrassingen :) Misschien iets voor de mede-tweakers?!?

To terminate or not to terminate, that's the question...

• Corn
  • Laatst online: 10:12

Corn

Raar jongetje

Nou, das inderdaad niet gek. Ik ga eens kijken naar wat voor drivers erbij zitten, en of ik in mijn favoriete mac-taal (RealBasic) die dingen direct kan aansturen. Dit kan een basis worden voor leuke knutselwerkjes! Bedankt voor de tip!

• Corn
  • Laatst online: 10:12

Corn

Raar jongetje

Hmmm... ziet er naar uit dat ze nog veel meer geinige rommel verkopen en weggeven... Free SimmSticks! Is zoiets als een basicstamp, maar dan anders ;) Een aanrader voor de beginnende en 13373 µProgger

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Inderdaad een stuk makkelijker, als je niet wilt solderen. In een van de eerste topics over USB2LCD heb ik al eens deze dingen gepost.
Op http://www.gigatechnology.com/usbmodprod.html kan je volledige printjes kopen voor $27.

Afbeeldingslocatie: http://www.gigatechnology.com/images/mod1big.jpg

Blaat

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 21:20
Hmm, toch wel redelijk duur hoor...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind dat zeker niet duur als je kijkt naar hoeveel werk die dingen je kunnen besparen. Maar hoe zit het met drivers? Herkent windows (om maar iets te noemen) ze ook meteen als een normale paralelle poort of is dat allemaal lastiger?

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Op dinsdag 09 juli 2002 00:14 schreef Bigs het volgende:
Ik vind dat zeker niet duur als je kijkt naar hoeveel werk die dingen je kunnen besparen. Maar hoe zit het met drivers? Herkent windows (om maar iets te noemen) ze ook meteen als een normale paralelle poort of is dat allemaal lastiger?
hier kun je van alles vinden over de drivers.

Blaat

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Ik heb weer aantal besteld van deze spul, maar ook losse chips. :)
Pagina: 1