Award BIOS manupilator -> BIOS hacken?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:47

Thorne

Forrester

Topicstarter
Hai,

Ik ben in het bezit van een Tyan 2507T moederbord. Ok, zul je zeggen: "tof voor je".

Ik zit alleen wel met een wellicht herkenbaar probleem: ik kan de frequentie niet aanpassen van de FSB. Ik weet dat het moederbord 100 en 133 aankan maar dat ding heeft geen jumpers om het te verzetten. Wel staat er in de BIOS een "frequentie control" tabje. Dit is echter geheel leeg! Er zijn hier geen FSB-aanpassingen (ze hebben het uitgezet denk ik)

Ik zit dus nu met een moederbord die de functionaliteit heeft om de FSB te verhogen én ik bezit een award BIOS waarmee hier eventueel de FSB te verhogen is.

Alleen moet ik dat nog ergens aanzetten.

Nu vroeg ik mij af of iemand dit wel eens gedaan heeft hier. Ik ben al op de hoogte van een programma genaamd "Award BIOS manupilator" alleen ik snap er de ballen van.

Zo te zien hakt dat programma je bios in stukjes waarna je een aantal (blijkbaar) bewerkbare files overhoudt. Onder meer een BMP-bestand en wat ".rom" en ".bin"-files. Deze zullen ongetwijfeld moeten worden bewerkt. Maar ik weet niet hoe!

Ik kan er wellicht zelf achterkomen, maar hey? Dit is een forum met tweakers, toch? Misschien herkennen anderen het euvel en kan er iets moois groeien in dit topic.

Ik heb al flink gezocht over dit onderwerp en de meeste sites die dit programma behandelen zijn of in het duits óf in het frans.

Oja, kom ajb niet aan met gebral over SoftFSB want daar walg ik van. Dat noem ik geen tweaken mensen!

Mijn hoop gaat uit naar de Nerderlandse Gemeenschap!

[edit]
http://sourceforge.net/projects/awardmod/
[edit]

>specs<

Verwijderd

zoek eens op ModBin...

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Hmmmm, da's om het opstartlogo te veranderen van je BIOS. Ik zoek meer een soort programma zoals: "CHFSB.exe" wat wel gebruikt wordt om van sommige ECS-moederborden de FSB te verhogen die niet in de bios staan.

>specs<

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Hmmm... ik begrijp dat hier niet echt op gereageerd wordt. Iedereen zal wel druk bezig zijn om zijn opgefokte Athlon of P4 koel te houden. Erg tekenend voor dit inmiddels geworden crap-forum.

Ik zoek het zelf wel verder alleen uit, beetje jammer van de tweakende gemeenschap.

Veel plezier met jullie watergekoelde straalkacheltjes.

>specs<

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 16:33

RUFFNECK

Poentje

Op dinsdag 09 juli 2002 15:48 schreef Thorne het volgende:
Hmmm... ik begrijp dat hier niet echt op gereageerd wordt. Iedereen zal wel druk bezig zijn om zijn opgefokte Athlon of P4 koel te houden. Erg tekenend voor dit inmiddels geworden crap-forum.

Ik zoek het zelf wel verder alleen uit, beetje jammer van de tweakende gemeenschap.

hehe bepaalde van ons hebben ook een leven besides dit forum vooral hoe het ook lekker de vakantie tijd (zo'n beetje is), dus een beetje geduld van jou kant, kan nooit kwaad.
Heb je het software matig geprobeerd? CPUFSB e.d. (volgens mij ook softfsb? -> weet niet zeker). :) Suc6 iig

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Op dinsdag 09 juli 2002 15:48 schreef Thorne het volgende:

Ik snap je probleem niet echt, en ik denk dat ik niet de enige ben. Maar je topic staat er nog niet eens 24 uur, en niemand van "de tweakende gemeenschap" is verplicht te antwoorden hoor. Nou, dan ga ik nu maar verder aan de waterkoeling voor m'n straalkacheltje.

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 15:55 schreef psmeets het volgende:

[..]

Ik snap je probleem niet echt, en ik denk dat ik niet de enige ben. Maar je topic staat er nog niet eens 24 uur, en niemand van "de tweakende gemeenschap" is verplicht te antwoorden hoor. Nou, dan ga ik nu maar verder aan de waterkoeling voor m'n straalkacheltje.
"24 uur" en één goedbedoelde onzinnige reactie noem ik niet echt een populair topic. Ik zie in dit forum alleen maar topics over koeling dit en water dat. Zo veel dat ik me echt af begin te vragen waarom die mensen met hun waterkoeling niet eens gaan zoeken in de database van GoT en daar hun antwoord vinden.

Mijn "probleem" is weer eens wat anders, dit is een (hopelijk) herkenbaar probleem en iets wat nog niet echt leeft in de "gemeenschap" (lees: er is niks over terug te vinden op GoT). Dit zou wel eens interessant kunnen zijn (denk ik dan).

Maar nee, niemand is blijkbaar geïnteresseerd en gaat gewoon weer terug met replyen op topic die al 1.000 maal besproken zijn. (wat dat betreft is dit dus echt een crap-forum).

Zo was het ooit niet, hier werden wel eens nieuwe dingen bedacht. En er werd hier ook wel eens aktief meegedacht over zaken die niet echt algemeen bekend waren.

Ik word echt doodmoe van al dat gelul van iedereen over zijn suffe "computer-idee"-problemen. Maar met een echt probleem, zoals bios-hacken, slaat heel het forum dicht!

Ik heb best geduld ofzo hoor.... maar dit topic is een dood geboren kindje heb ik het idee.

Ach, dit is weer zonde van mijn tijd geweest, ik had in deze tijd wat info over bios hacking kunnen zoeken :-)

>specs<

Verwijderd

offtopic:
Je kan niet klikken in je sig.

Man zeur toch niet zo, als jij het antwoord hier niet kan krijgen, jammer niets aan te doen, misschien wel ff wat langer wachten, want jaaa sommige mensen moeten naar hun werk, of ze hebben een sociaal leven!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
ja, en behalve dat, zul je met een houding als deze ook veel mensen die het antwoord misschien wel weten in een richting bewegen dat ze expres juist NIETS zeggen. maar goed, ik vind het wel interessant hoor, en ik hoop ook dat je tot en oplaossing komt zodat de mensen hier er ook wat aan hebben.

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 16:15 schreef Lomu het volgende:
offtopic:
Je kan niet klikken in je sig.
Dat klopt!

>specs<

Verwijderd

Sjongejonge, dus omdat er iemand hier niet binnen 24 uur een kant en klare oplossing bied voor jouw probleem begin je meteen te blaten over 'watergekoelde straalkacheltjes' en 'crap forum'? Ik vind het nogal een uitspraak voor iemand die al een hele 292 techposts op zijn naam heeft staan, waar alles bij elkaar wel extreem weinig nuttigs in staat behalve dan 'dat je de PC revolutie van dichtbij meegemaakt hebt'.

Zal ik je nog een zinnig antwoord geven? Nee, ik ben tot veel bereid maar jij bent me net iets te grof. Zoek het antwoord maar op een 'beter' forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.