Toon posts:

Probleem: Trident videokaart en win XP

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik heb twee trident videokaartjes: trident ProVidia9685 en een 9680, geen van beide krijg ik werkend onder win XP, laat staan een van deze twee in 'combo'met mijn leadtek geforce 4-440. Zijn deze kaartjes te oud? En zo ja waarom zijn ze te oud? Of kan ik ze wel werkend krijgen onder win XP? Thanx in advance.

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Ziet winxp je kaartjes, zoja kijk ff in apparaatbeheer bij de eigenschappen van je kaart wat voor foutmelding er staat.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Windows Xp ondersteund ze niet, deze:
Details Display Trident Microsystems Trident 9685/9680/9682/9385/9382/9385-1 PCI [N/A ]
Worden alleen onder Windows ME en Windows 98 ondersteund.

Voor meer informatie http://www.microsoft.com/hcl/

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij vindt de kaartje wel geeft er echter een geel uitroepteken bij en geeft vervolgends de melding dat het apparaat niet goed is geconfigureerd.

• Tcq

Tcq

Zet in je bios eens "init display first" op PCI met zo'n trident in je pc en start op, kijken of 'ie het dan wel doet

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 23:02 schreef Tcq het volgende:
Zet in je bios eens "init display first" op PCI met zo'n trident in je pc en start op, kijken of 'ie het dan wel doet
Blijf de foutmelding geven

• Tcq

Tcq

hmm, dan weet ik het ook niet meer, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 23:05 schreef Tcq het volgende:
hmm, dan weet ik het ook niet meer, helaas.
Je denkt dus dat ze niet met win xp compatible zijn?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Op maandag 08 juli 2002 23:06 schreef adao het volgende:

[..]

Je denkt dus dat ze niet met win xp compatible zijn?
Sorry maar dat staat op de Hardware Compatability(kut woord) List

Waar denk je dat ie voor is :S ?

• Tcq

Tcq

Misschien kan het wel, maar ik weet niet hoe.

edit:

Op die site van trident staat wel een nt4 driver, dus onder windows 2000 werkt ie waarschijnlijk wel, XP denk ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, dat gaat dus helaas niet lukken, ik wilde hem namelijk gebruiken voor m'n tweede monitor, ik moet dus nu een andere aanschaffen, een tip?

Verwijderd

zorg dat je 2e videokaart directx compatible is...

maakt niet uit watvoor ranzige kaart het is, maar direct-x compatible is een vereiste!
Pagina: 1