Toon posts:

Freeze/lockup bij veel games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers der lage landen:

Ik draai op een AMD 1ghz met GF2 Pro 64mb ddr (altijd braaf laatste drivers (ook bij Nvidia ;()) en SB Live 1024, Win XP Prof nederlandse editie, en in eigenlijk ieder spel dat ik draai loopt mn comp vast, dus beeld vast en geluid loopje van een halve seconde, als ik dan alt-tab doe dan werkt het (soms) na een seconde of 30 weer en soms ook helemaal niet...
DXDIAG zegt: alles a-o-k

wat nu te doen?

ik heb vrijwel alle nvidia drivers al geprobeerd

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens een hele oude driver (5.xx ofzo), die zijn meer geschikt voor jouw videokaart :)

En geef ff de rest van de specs van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz wel veel gevonden, maar moet ik ze nou nemen met gewoon 5.XX en dan de hoogste X?

rest specs:
Abit KT7A mb, 512mb geheugen (geen idee welk merk)
cheap ass netwerkkaartje, toshiba DVD en lite-on 12x cdr

thats about it
en 12 fannetjes natuurlijk, waardoor het meer een immobiele stofzuiger is dan een comp

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet zeggen dat het echt geholpen heeft, mn comp reset nu iedere keer als ik een spel opstart...

Verwijderd

Topicstarter
voor de insiders:
szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10DE0150A488311462
szModName : nv4.dll szModVer : 5.1.2001.1240 Offset : 77D706EA

foutmelding na opnieuw opstarten

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ja ik ken dat. Ik heb dan wel een athlon 1.4 en geforce 2 mx, ik heb het uiteindelijk opgelost door win2000 te installeren + amd cpu patch (te vinden op via cdrom)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op maandag 08 juli 2002 23:54 schreef Exar het volgende:
voor de insiders:
szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10DE0150A488311462
szModName : nv4.dll szModVer : 5.1.2001.1240 Offset : 77D706EA

foutmelding na opnieuw opstarten
nv4.dll, versienummer 1240, detonator 12.40 staat er dus blijkbaar op bij je.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de drivers dan nogmaals installeren, de bedoeling was dat het driver versie 10.80 was

Win2000 installeren is geen optie helaas

Verwijderd

Topicstarter
Versie 29.80 leek het goed te doen, maar nog steeds freezes na 20 minuten (toch al flinke verbetering)

Verwijderd

Tja, dat is het bekende probleem van een creative soundkaart met een via-chipset. Hier is nog geen oplossing voor. Heb zelf ook hetzelfde probleem (zie sig). Zwaar irri. Het enige wat wel help is terug naar win98se, daar had ik in iedergeval geen problemen.

suc6

Verwijderd

Als je nieuwe via drivers instaleert+ de nieuwste sb live drivers moet alles perfect werken. Heb hier ook een oude A7V + tnt 1 + sb live draaien ;). Werkt perfect.

www.viaarena.com
www.soundblaster.com

suc6 ;)

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Weet je zeker dat je geen IRQ conflicten hebt met je geluidskaart en videokaart? En eventueel andere kaartjes? Dit is bij mij regelamtig een probleem geweest.

Signature

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Op maandag 08 juli 2002 22:33 schreef Exar het volgende:
Ik draai op een AMD 1ghz met TNT2 Pro 64mb ddr
Ben ik nou gek maar is die TNT niet een heeeel oud kaartje?
Die zijn er toch helemaal niet mat 64 mb en al helemaal niet met DDR Ram? :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

- probeer eens nieuw geheugen
- reset je bios naar standaard instellingen, installeer winxp
- voordat je van iets nieuwe drivers installeert, oude verwijden uit hardware manager.
- en check je irq instellingen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Het ligt waarschijnlijk aan je sb live, probeer eens een andere geluidskaart.

Succes

• MrMartinH
Op dinsdag 09 juli 2002 13:48 schreef thejoker80 het volgende:

[..]

Ben ik nou gek maar is die TNT niet een heeeel oud kaartje?
Die zijn er toch helemaal niet mat 64 mb en al helemaal niet met DDR Ram? :?
Hm nu je het zegt, lijkt mij ook niet waarschijnlijk. Bedoel je niet heel toevallig de TNT2 M64?

Signature

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
voeding misschien ?

Verwijderd

PHier draait XP ok redelijk brak op een Abit KT7 moederbord (KT7-RAID)

Het probleem schijnt te zijn dat de AGP bus altijd op 4x gaat, onafhankelijk van wat je in de BIOS instelt. Het makkelijkst kun je dat zien onder het spel Need for Speed Porsche. De textures blijven af en toe een beetje flakkeren, wat altijd hier gebeurt met AGPx4, en als je met CONTROL+ESCAPE terug schakelt naar de desktop, klapt de hele zaak. Ook dat is wat hier een indicatie is voor de AGPx4 instelling.

Onder Win98/SE/ME werkt het allemaal wel prima. :?

Maar AGPx4 werkt niet goed op dat moederbord, oftewel de KT133 of KT133a chipset. Als je met b.v. Wcpuid kijkt, gaat de bus braaf naar AGPx2 of zelfs x1. De test met het spel spreekt dat echter tegen. Ook valt op dat de 3DMark niet beter wordt als de BIOS wel of niet op AGPx4 staat.

De enige remedie die ik heb gevonden is om of de originele driver die bij XP zit te gebruiken, of met Riva Tuner de AGP bus op driver niveau (Detonator instelling) op PCI-mode te zetten.

Met de originele (12.10 geloof ik zit in XP ingebakken, heel leuk maar de 12.40 en lager is alleen voor W2k dacht ik..) met dus de originele versie heb je geen TV-uit, en aangezien ik inmiddels een GF4Ti4200 heb, helpt dat ook niet. Op een GF2MX werkt het op zich dan wel prima.

(Gewoon de drivers via instellingen/verwijderen programma's/NVidia beeldschermdrivers etc..)

Tsjah,
weg met XP, lang leve ME !!
is het nu maar even. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben een beetje een knakker

is natuurlijk een GeForce 2 Pro 64mb DDR, nu nieuwste:
VIA
Detonator
SBLIVE
drivers er op gezet
en nog steeds niet goed
zal dat agp -> pci proberen in te stellen

XP zegt: geen IRQ conflicten wat dan ook

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:13 schreef Exar het volgende:

zal dat agp -> pci proberen in te stellen
Instellen, succesvol, gaat alleen met Riva Tuner, laatste versie. Of probeer de Detonator te de-installeren. Als het met de XP ingebakken driver goed gaat.... ;)

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Bij mij bleek het bij deze verschijnselen mijn videokaart te zijn die te warm werd.

Verwijderd

Topicstarter
met de ingebakken XP driver wel succes? verw8 het niet, zal het toch even proberen zo

riva tuner heeft weinig nut op een geforce?

• MrMartinH
Op dinsdag 09 juli 2002 16:36 schreef kNarf het volgende:
Bij mij bleek het bij deze verschijnselen mijn videokaart te zijn die te warm werd.
Idd ook veel voorkomende oorzaak. Fannetje op je Gf zetten en weer proberen :P

Signature

Verwijderd

Topicstarter
met standaard windows drivers net zo slecht

fannetjes genoeg, heb er 11 in mn kast zitten, ook eentje op de GF, zal ff kijken of die nog werkt.

Verwijderd

Al voeding nagemeten of hij stabielen outputs levert?
fannetjes genoeg, heb er 11 in mn kast zitten, ook eentje op de GF, zal ff kijken of die nog werkt.
ehm
7 om op te stijgen,
3 om te sturen
en 2 voor noodlandingen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb er maar 6 nodig om op te stijgen, de 7e is gewoon voor koeling...

nieuwe foutmelding:
BCCode : 100000ea BCP1 : 81F36DA8 BCP2 : 819AD4D8 BCP3 : 81BB81A8
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 256_1

• MrMartinH
Als je het spel nou eens opnieuw installeerd?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al vaker gedaan dan nodig zou moeten zijn

het is een probleem bij in ieder geval de volgende spellen:

THPS3
GTA 3
Jedi Knight 2
America's Army

en niet bij een ouder spel, Ultima IX

• MrMartinH
Het zijn grootendeels vrij grafische spellen, weet je zeker dt het je videokaart niet is?

Signature

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik draaide zelf XP op een KT7 met 1Ghz, TNT2 / GF3 en Live! maar alles werkte prima, in het begin wel wat problemen gehad, en het lijkt er op dat je video kaart niet het probleem is.

Haal alle andere kaarten er eens uit behalve je videokaart en probeer het dan eens, waarschijnlijk heb je dan geen problemen.
Ik denk dat het aan je Live ligt, doe die eens in een ander slot als het bovenstaande werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het mn videokaart is, ik zal zo even de rest van de kaarten er uit trekken om te kijken of ik het probleem nog heb, lijkt me sterk dat het aan mn netwerkkaart ligt dus die laat ik er maar even in
maar de live ligt straks op het bureaublad!

• Redje
Op woensdag 10 juli 2002 13:06 schreef Exar het volgende:
ik denk dat het mn videokaart is, ik zal zo even de rest van de kaarten er uit trekken om te kijken of ik het probleem nog heb, lijkt me sterk dat het aan mn netwerkkaart ligt dus die laat ik er maar even in
maar de live ligt straks op het bureaublad!
Alles eruit is alles eruit, dus ook je NIC... dan weet je het zeker. Het kan zomaar wezen dat je NIC en je videokaart dezelfde IRQ sharen, waardoor de videokaart onstabiel wordt.

Je kan ook in het manual kijken hoe de verdeling is van de IRQs tov. de PCI slots om iig. conflicten uit tesluiten.

Verwijderd

Topicstarter
videokaart is agp
dus geen pci irq conflict lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
net zonder live en zonder NIC gedraaid, liep vast na 3 seconden

Verwijderd

Topicstarter
met alleen de NIC en de geforce er in ook na 4 seconden uit met de pret

ik kan het ook zonder geforce er in proberen :'(

trouwens hetzelfde probleem met een andere videokaart, een gewone GF2 GTS

• MrMartinH
Misschien is je AGP slot kaduuk?
Denk dat je er toch het best mee naar de winkel kan kerel.

Signature

• Redje
Hmm ERUG vaag...

Lijkt me idd iets wat behoorlijk brak is... BIOS settings verkeerd? Brak geheugen? Voltages/voeding wel goed?

btw. je AGP slot shared bijna 100% een IRQ met een PCI slot, dus het is niet zo dat AGP een eigen IRQ heeft.

Verwijderd

Topicstarter
tsja
net met drivers van de creative site gespeeld, ging toch een hele tijd goed, net toen ik dacht dat het eindelijk opgelost zou zijn kapte ie er alsnog mee |:(

bios settings heb ik niets aan gekloot sinds ik dit ding heb, toen alles nog goed werkte

hoe kan ik er achter komen of mn geheugen vernaggeld is?

• Kid Buu
  • Laatst online: 11:22

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dit probleem heb ik dus ook gehad, ook een via chipset met een SB!Live geluidskaart. Alleen gek genoeg was dit probleem opgelost nadat ik de geluidskaart eruit haalde en hem er na een paar dagen er opnieuw inzette.

edit:

In mijn geval ging het om een Geforce 2 Mx400

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Topicstarter
erg raar inderdaad
ik probeer het na mn vakantie wel nog een keer, blijf ideeen posten!

• MrMartinH
Op woensdag 10 juli 2002 15:49 schreef Perfect_Cell het volgende:
Dit probleem heb ik dus ook gehad, ook een via chipset met een SB!Live geluidskaart. Alleen gek genoeg was dit probleem opgelost nadat ik de geluidskaart eruit haalde en hem er na een paar dagen er opnieuw inzette.

edit:

In mijn geval ging het om een Geforce 2 Mx400
Hm raar ook, want ik heb ook via chipste + Sb Live + Gf2MX400 en geen probs.

Misschien handig voor topicstarter het bovenstaande eens te proberen.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ja zal ik doen als ik er tijd voor heb, wel een ontzettend aparte manier van probleem oplossen
maar goed
beter iets dan niets!

Verwijderd

Heb je directdraw al uitgezet in de directx settings? Als je dan geen lockups meer hebt, weet je zeker dat het een driver probleem is.

• Kid Buu
  • Laatst online: 11:22

Kid Buu

Huh, Pietje?

Gebruik je trouwens een soortgelijk programmaatje als vcool, cpuidle etc. om je processor temp wat naar beneden te brengen? Deze zorgde bij mij ook voor vastlopers.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Probleem met de geluidskaart en win2k komt ook vaak voor, maar ik kan misschien nog wat meer advies verstrekken.

De combinatie van het moederbord en videokaart kan problemen geven. Bekend is bij zowel abit als asus dat een combinatie van bovenstaande produkten (abit kt7(a) en asus V7700(dlx) 32 en 64 samen NIET werken. (btw ze doen hier geen ene ruk aan!!)

Ik heb hier wat correspondentie over gehad met abit en het probleem is alleen op te lossen met een ander moederbord of videokaart. Ik zal proberen om wat van deze informatie door te spelen aan je.

Verwijderd

Topicstarter
ai das heel erg naar
maar ik heb dus een KT7A en een Creative 3dblaster geforce 2 pro 64mb ddr
probleem was er ook met een (jawel een echte) powercolor geforce 2 gts 32mb ddr

Verwijderd

Er zijn echt veel mensen waar het wel goed bij draait.

1) Op een KT133 of KT133(A)chipset moet je in de BIOS de AGPx4 en Fastwrites altijd uitzetten. Werkt gewoon heel slecht op die chipset

2) Geen kaart stoppen in PCI slot 1

3) Als je een Abit KT7 bord hebt en een GF2, zet de AGP drive strength op Manual en EA

4) Probeer een zwaardere voeding. Soms blijkt voor de Asus 7700 een 400 Watt+ voeding de uitkomst te zijn.

5) Riva is het oorspronkelijke merknaampje van NVidia, uit de tijd nog dat ze 3D versneller uitbreidings kaarten maakten, zo'n beetje vergelijkbaar met een Monster 3D VooDoo 1 of 2 kaart.

Riva Tuner werkt dus met TNT tot en met GF4 kaarten, en 'begrijpt'in de laatste versie, met een database die is bijgewerkt, Detonater versies tot en met 29.42

Nou,
doe je best. :) :P

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal dat proberen, kijken of het werkt
in slot 1 zit nu wel wat, geloof mn SB Live

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Het 1e slot is de bovenste he! Dus het slot dat naast de AGP poort zit. Als je Live! daar in zit kun je hem beter in de 2e doen of zo. Zo kan je videokaart z'n warmte ook niet zo makkelijk kwijt, de heatsink zal wel bijna tegen de Live! aanzitten, niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:44:
ok ik zal dat proberen, kijken of het werkt
in slot 1 zit nu wel wat, geloof mn SB Live
Euhh. Ja dat werkt echt niet.

SBLive kun je het beste in het 4e PCI slot zetten, netwerk in 2 of 3, ISDN of SCSI in 2 of 3 (naast die netwerk kaart dus)

Mhh als je geen RAID hebt blijft PCI5 dan over als beste keus voor een TV kaart. Met RAID wordt het ingewikkelder, gebruik PCI5 dan helemaal noiit ergens voor. Leeg laten dus. ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 08 juli 2002 @ 22:33:
Tweakers der lage landen:

Ik draai op een AMD 1ghz met GF2 Pro 64mb ddr (altijd braaf laatste drivers (ook bij Nvidia ;()) en SB Live 1024, Win XP Prof nederlandse editie, en in eigenlijk ieder spel dat ik draai loopt mn comp vast, dus beeld vast en geluid loopje van een halve seconde, als ik dan alt-tab doe dan werkt het (soms) na een seconde of 30 weer en soms ook helemaal niet...
DXDIAG zegt: alles a-o-k

wat nu te doen?

ik heb vrijwel alle nvidia drivers al geprobeerd
Sorry lees niet hele artikel.

Ten eerste voor GF2 heb je dus NIET de laatste drivers nodig... 22.80 moet JIJ hebben.
INstall NVMAX... tune de kaart
Zet ACPI uit, of zorg dat er geen IRQ sharing is
Disable NVidia Driver helper service
Install laatste .inf drivers (voor Intel), 4.40 voor VIA
Update je XP pro
in je BIOS zet Arpeture Size op 128MB

Zet je FSB op 133MHz
Pagina: 1