PHier draait XP ok redelijk brak op een Abit KT7 moederbord (KT7-RAID)
Het probleem schijnt te zijn dat de AGP bus altijd op 4x gaat, onafhankelijk van wat je in de BIOS instelt. Het makkelijkst kun je dat zien onder het spel Need for Speed Porsche. De textures blijven af en toe een beetje flakkeren, wat altijd hier gebeurt met AGPx4, en als je met CONTROL+ESCAPE terug schakelt naar de desktop, klapt de hele zaak. Ook dat is wat hier een indicatie is voor de AGPx4 instelling.
Onder Win98/SE/ME werkt het allemaal wel prima.
Maar AGPx4 werkt niet goed op dat moederbord, oftewel de KT133 of KT133a chipset. Als je met b.v. Wcpuid kijkt, gaat de bus braaf naar AGPx2 of zelfs x1. De test met het spel spreekt dat echter tegen. Ook valt op dat de 3DMark niet beter wordt als de BIOS wel of niet op AGPx4 staat.
De enige remedie die ik heb gevonden is om of de originele driver die bij XP zit te gebruiken, of met Riva Tuner de AGP bus op driver niveau (Detonator instelling) op PCI-mode te zetten.
Met de originele (12.10 geloof ik zit in XP ingebakken, heel leuk maar de 12.40 en lager is alleen voor W2k dacht ik..) met dus de originele versie heb je geen TV-uit, en aangezien ik inmiddels een GF4Ti4200 heb, helpt dat ook niet. Op een GF2MX werkt het op zich dan wel prima.
(Gewoon de drivers via instellingen/verwijderen programma's/NVidia beeldschermdrivers etc..)
Tsjah,
weg met XP, lang leve ME !!
is het nu maar even.