3de IBM 40 gb stuk!

Pagina: 1
Acties:

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 17:51
Sinds gisteren zonder enige waarschuwing ging voor de 3de keer me IBM 40 gb 7200 rpm ata 100 stuk.

Had net Windows XP erop sinds een paar dagen.

Moet nu ALLES opnieuw gaan downloaden en instaleren.

Heb gelukkig me harde schijf om kunnen ruilen met voor een Maxtor 40 gb 7200 rpm ata 133. en heb weer opnieuw 12 maanden garantie gekregen.

Hopelijk gaat deze wat langer mee dan 2 en een halve maand!

Zijn er meer mensen waarvan hun IBM's zo vaak uit vallen? of ben ik weer zo'n gelukkige?

Volgens de bedrijfleider was ik nagenoeg de enige met 3x toe een uitvallende IBM want hij zweerde erbij en kreeg eigenlijk nooit klachten over die hd's?

Maxtor zou een wat "minder goed" model zijn volgens hem.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 20:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Wat voor klachten had je.. waar begon het mee :? heb hier ook 40 gb ibm hdd.. doet beetje vaag imho

Twitter

Verwijderd

En wat voor FSB draaide je... want dat wordt vaak als detail weggemoffelt.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

had ik ook met me IBM Hd ook 40gb 7200 rpm
had hem pas 3 maanden

eerst maakte die wel eens rare geluiden en stopte die er soms zonder reden gewoon mee en uitijndelijk steeds leesfouten en toen deed ie niks meer :'(

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Dennahz

Dennahz

Op maandag 08 juli 2002 22:34 schreef Pluisje het volgende:
had ik ook met me IBM Hd ook 40gb 7200 rpm
had hem pas 3 maanden
waar begon het mee :?

wil het graag weten..

Twitter

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op maandag 08 juli 2002 22:35 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

waar begon het mee :?

wil het graag weten..
heb me bericht al veranded,m moet je maar eff lezen

Verwijderd

Wie koopt er dan ook een IBM |:(

Neem dan een maxtor ofzo...natuurlijk kunnen die òòk uitvallen, maar wel heel wat minder vaak.

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op maandag 08 juli 2002 22:38 schreef Shakespeer het volgende:

Neem dan een maxtor ofzo...natuurlijk kunnen die òòk uitvallen, maar wel heel wat minder vaak.
ja hoor neem een maxtor, die is goed. Mijn maxor hd besloot na 1,5 jaar om er opeens mee op te houden, was 20Gb aan dat kwijt gvd :(
ik vind maxtor net zo'n bagger merk als IBM

• Dennahz

Dennahz

Op maandag 08 juli 2002 22:38 schreef Pluisje het volgende:

[..]

heb me bericht al veranded,m moet je maar eff lezen
tnx..
eerst maakte die wel eens rare geluiden en stopte die er soms zonder reden gewoon mee
stopte er zonder reden mee.. ehm dat de bios hem niet meer pakte en dan ineens wel weer :?

Twitter

• Yamy_Daffy
Ik draai alles standaard heb absoluut nix overgeclockt!

1ste klacht: 1 pinnetje van de connector was geheel weggedrukt waardoor de computer de harde schijf niet herkende (kan mijn fout zijn geen idee mischien *** stekker?). kreeg gelijk een andere mee.

2de klacht: had partietsies gemaakt op me nieuwe harde schijf ging goed windows geinstaleerd ging ook goed. en toen ineens herkende de computer de harde schijf niet meer en starte niet meer op. Vriend van me terug gebracht kreeg ook meteen weer een andere mee weer een IBM.

3de klacht: weer partietsies gemaakt weer alles geinstaleerd alles draaide nu goed voor 2 en een halve maand lang. totdat me computer een aantal uur draaide achter elkaar ( ongeveer 3 a 4 uur) ik zet me comp effe uit me harde schijf stopt met spinnen en net voordat ie stopt hoor ik een afschuwelijk geluid alsof er 2 metaal delen over elkaar heen schuren.

Heb me comp voor 10 a 15 min niet aangezet.
Toen ik me comp weer ging opstarten hoorde ik alleen maar Goink Goink Goink :'( comp herkende harde schijf niet meer nix dus kon weer terug brengen ben het vertrouwen in IBM totaal verloren ik ga het nu proberen met Maxtor.

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op maandag 08 juli 2002 22:41 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

tnx..
[..]

stopte er zonder reden mee.. ehm dat de bios hem niet meer pakte en dan ineens wel weer :?
ja pcies de ene keer herkende de bios hem niet en dan weer wel moest soms wel 6 keer opnieuw opstarten voordat de bios hem herkende :( echt zwaar irritant was dat

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
hmm nog nooit last gehad met maxtor heb nog steeds een oud 6gigje dr inzitten en laatst nog een 60 bij gekocht,
bevalt me prima maxtor

en je hoort hier wel vaker op t forum dat dr zomaar wat is met die ibm dingen, dan kun je dus beter een maxtor hebben

was laatst ook een artikel over dat een ibm niet constant belast mocht worden (niet meer dan zoveel uur per maand)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 11:05

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 08 juli 2002 22:38 schreef Shakespeer het volgende:

stfu n00b
IBM heeft nauwelijks meer uitval vergeleken met de andere aanbieders van HD's. Er is alleen nu één type HD's van IBM die vaker (dan normaal voor IBM) kapot gaat. IBM heeft echter bij alle andere typen zeer goede producten geleverd, en dat tegen een goede prijs!

* Stewie! heeft ook een IBM kapot, koelen helpt wel bij de nieuwe

Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 11:51
Misschien apart, maar ik draai hier eigelnlijk alleen maar met IBM schijfjes(een stuk of 6) en keb nog nooit problemen met die beestjes gehad. Maarja wie ben ik....

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Ik heb ook nergens problemen mee, draai diezelfde in RAID 0 :+

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 14:14
Op maandag 08 juli 2002 22:40 schreef Pluisje het volgende:

[..]

ja hoor neem een maxtor, die is goed. Mijn maxor hd besloot na 1,5 jaar om er opeens mee op te houden, was 20Gb aan dat kwijt gvd :(
Mijn 15GB Maxtor is er na 1,5 jaar ook ineens mee opgehouden. Stond niks boeiends op, maar toch balen, want het was toen een duur ding. En garantie heb je na die tijd ook niet meer |:(

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IBM heeft gewoon een brakke serie gehad. Was laatst nog een (nieuws) bericht over T.net. Mijn maxtor was er ook mee gekapt, mja gewoon een nieuwe gekregen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
IBM heeft nauwelijks meer uitval vergeleken met de andere aanbieders van HD's. Er is alleen nu één type HD's van IBM die vaker (dan normaal voor IBM) kapot gaat. IBM heeft echter bij alle andere typen zeer goede producten geleverd, en dat tegen een goede prijs!
Eén type?? De GXP 60 serie èn de GXP 75 serie. De nieuwe serie, daar zijn nog twijfels over. Het is niet dat ze nu een statement hebben van: Deze moeten de andere laten vergeten.

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 08 juli 2002 22:42 schreef Yamy_Daffy het volgende:
totdat me computer een aantal uur draaide achter elkaar ( ongeveer 3 a 4 uur) ik zet me comp effe uit me harde schijf stopt met spinnen en net voordat ie stopt hoor ik een afschuwelijk geluid alsof er 2 metaal delen over elkaar heen schuren.

Heb me comp voor 10 a 15 min niet aangezet.
Toen ik me comp weer ging opstarten hoorde ik alleen maar Goink Goink Goink :'(
Headcrash :/
Dat zijn echt geluiden die je *NIET* wilt horen, dan WEET je gewoon dat je HD naar de eeuwige jachtvelden is geholpen...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Yamy_Daffy
Op maandag 08 juli 2002 23:20 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Headcrash :/
Dat zijn echt geluiden die je *NIET* wilt horen, dan WEET je gewoon dat je HD naar de eeuwige jachtvelden is geholpen...
Ja inderdaad, Ik voelde meteen al aan van dit is niet goed dat was geen lekker geluid. :'( |:(

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nou die "eerste stuk" vond ik niet echt stuk hoor, dat kan met elk merk/type.
Heb je je HD wel gekoelt?

Het chaafste geluid is trouwens"Head stuck to platter", krijg je zo'n vette Phaser sound :D

Verwijderd

damn, dat klinkt niet goed :P

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Sta je wel raar te kijken als dat gebeurt...."shit! Aliens in me pc" :)

• Positron
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op maandag 08 juli 2002 23:01 schreef DeadMetal het volgende:

[..]

Mijn 15GB Maxtor is er na 1,5 jaar ook ineens mee opgehouden. Stond niks boeiends op, maar toch balen, want het was toen een duur ding. En garantie heb je na die tijd ook niet meer |:(
Maxtor geeft 3 jaar garantie op haar harddisks hoor, dus ik zou nog maar eens kijken of je daar nu nog binnenvalt. Of maxtor moet toen nog maar 1 jaar gegeven hebben, op mijn 10 gig zat iig 3 jaar ook :) (niet nodig gehad gelukkig, ben nu aan mijn 4e maxtor en nog 100% tevreden :7)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

wat een toeval, mijn ibm 60gxp is net "aan-het-kapot-gaan", sinds vanmiddag hoor ik om de zoveel minuten tik-tik-tik...

heb hem pas 4 maandjes :(

Verwijderd

Volgens de bedrijfleider was ik nagenoeg de enige met 3x toe een uitvallende IBM want hij zweerde erbij en kreeg eigenlijk nooit klachten over die hd's?
Dat kan iniedergeval nooit de bedrijfsleider van IBM zijn, tenzij hij liegt, want die heeft echt wel veel hoger dan maar 3x gehad.

Ik heb zelf na 8 maanden de eerste verrotte gehad.
Daarna binnen 1 maand was de andere die ik van IBM terug weer kreeg verrot. Degene die ik daarna kreeg, heb ik meteen doorverkocht. IBM komt mijn systeem iniedergeval niet meer in. Leuk al die reviews die zeggen dat het superschijven zijn. Ok, presaties zijn misschien top, maar niet de betrouwbaarheid. RMA procedure is wel goed bij IBM, alleen kost je wel weer minimaal 1 maand wachten.

Op mijn werk zijn van de 3 IBM die we hadden ook beiden al 2 gestorven. Ze werden iets van 3 maanden oud ofzo;(

• Positron
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op maandag 08 juli 2002 23:52 schreef Prikkeldraad het volgende:
wat een toeval, mijn ibm 60gxp is net "aan-het-kapot-gaan", sinds vanmiddag hoor ik om de zoveel minuten tik-tik-tik...

heb hem pas 4 maandjes :(
Zou ik zsm beginnen met back-uppen van je belangrijkste bestanden. 40 gig maxtor kopen? ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Yamy_Daffy
Op maandag 08 juli 2002 23:55 schreef ugh het volgende:

[..]

Dat kan iniedergeval nooit de bedrijfsleider van IBM zijn, tenzij hij liegt, want die heeft echt wel veel hoger dan maar 3x gehad.

Ik heb zelf na 8 maanden de eerste verrotte gehad.
Daarna binnen 1 maand was de andere die ik van IBM terug weer kreeg verrot. Degene die ik daarna kreeg, heb ik meteen doorverkocht. IBM komt mijn systeem iniedergeval niet meer in. Leuk al die reviews die zeggen dat het superschijven zijn. Ok, presaties zijn misschien top, maar niet de betrouwbaarheid. RMA procedure is wel goed bij IBM, alleen kost je wel weer minimaal 1 maand wachten.

Op mijn werk zijn van de 3 IBM die we hadden ook beiden al 2 gestorven. Ze werden iets van 3 maanden oud ofzo;(
Was ook niet bedrijfsleider van IBM maar van de zaak waar ik de harde schijf gekocht had.

Verwijderd

mijn ibm leeft nog ook een 40 gigjes drive

maar spint soms niet lekker op :(
en is brak traag soms
:P

/me gaat lekker een 80 gig maxtortje halen

Verwijderd

Jep IBM really sucks !!
Yamy_Daffy is een goede vriend van mij en heb dus die problemen met m meegemaakt :?
Ik hoor heel veel negatieve geruchten van IBM HD's om me heen daarom heb ik me er zelf nooit aan gewaagd.
Ik heb nu al 2 jaar een 40GB Seagate en een 40 GB Maxtor in mn server zitten die continu aanstaat, 1x in de 2 weken reboot en nog nooit problemen ermee gehad.

Ook het klote van IBM zijn de jumpersettings, ik weet nooit ofdat ik de HD recht of op zn kop moet houden want plaatje erop is heel onduidelijk, met alle geluk probeer ik t altijd maar en werkt meestal wel na een paar x proberen.
Ik zal een foto hiervan opzoeken, of kan iemand mij dat vertellen.

hier trouwens de IBM HD uitval Topic: [topic=225947/1/100]

:7

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 08:14
Hmm. Het zal er vast wel aan liggen dat de schijven iets minder verkocht worden, maar van de wat nieuwere Seagates (dus niet de oude 6,4 GB schijfjes enzo) en WD schijven hoor ik zo goed als nooit dat ze kapot gaan. Ook hier opm GoT bijna geen negatieve berichten.. (ik heb trouwens een seagate scsi schijf en 3x maxtor IDE, alle 4 nog springlevend :))

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Op maandag 08 juli 2002 22:40 schreef Pluisje het volgende:

[..]

Cripes! Twee absolute top bedrijven en jij neemt het ze kwalijk als er een schijf mee ophoudt?!? IDE schijven zijn nou eenmaal minder betrouwbaar dan SCSI, daarom is de prijs ook zo laag. Los van het feit dat IBM een tijd terug grote problemen had met uitvallers siert het het bedrijf dat ze zo'n vlekkenloze RMA afdeling hebben die de zaken netjes afhandelt.
En daarbij wat is het alternatief? Seagate? Want andere performance harde schijven heb je eigenlijk niet.

Verwijderd

Seagate? hebben die dingen als is meer dan 512kb cache ? >:)

en zijn het ook geen kachels meer ? ( @ 5400 )

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

heheh jep, my point exactly.

• DeadMetal
DenniZ-X schreef op 08 juli 2002 @ 23:46:
[...]

Maxtor geeft 3 jaar garantie op haar harddisks hoor, dus ik zou nog maar eens kijken of je daar nu nog binnenvalt. Of maxtor moet toen nog maar 1 jaar gegeven hebben, op mijn 10 gig zat iig 3 jaar ook :) (niet nodig gehad gelukkig, ben nu aan mijn 4e maxtor en nog 100% tevreden :7)
Echter waar? Wowie, dat geeft me weer hoop. Ik ga er z.s.m achteraan!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik heb een tip gekregen, welke ik hier ook zou willen filteren:
Voeding vervangen door zwaardere, sindsdien heb ik geen problemen meer
ik heb al 5 IBM's (2x45Gb en 2x60Gb) versleten, 1x 80Gb Maxtor

Glasvezel heeft de toekomst

• DeadMetal
Ik had m idd in een pc zitten met maar 145 watt voeding, maar weet niet of dat er iets mee van doen heeft...

Verwijderd

IBM rulz zeker nooit problemen mee gehad ik heb altijd nog IBM gehad :)

Verwijderd

Nou me 30gb ibm is van het weekend kapot gegaan (na 2 jaar). Gelukkig geen belangrijke data verloren, maar zit er nou 3 jaar garantie op ibm?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:31
je hebt trouwens ipv 1 jaar nog gewoon 3 jaar garantie nu hoor :) ( maxtor heeft toch ook 3 jaar?)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

ik ben na 2 IBM's overgestapt naar Maxtor, ....

Eindelijk rust
Pagina: 1