Toon posts:

submitknop links of rechts?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie? moet je onderaan een FORM de submitknop links en de resetknop rechts, of andersom ??

Wat = logisch ? *D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Rechts, staat voor verder.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Wat een vaag topic :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
links, komt overeen met de meeste windows dialogen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Meer HK niveau ofzo...

Waarom wil je dit weten, wat is je directe doel? Soort poll voor je website oid? :)

Mja, ik zou het iig rechts doen, staat voor verder inderdaad, en ik ben het hier op GoT gewend... (tab tab spatie voor versturen)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ik heb ze altijd links..

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb ze altijd rechts. Vaak zit de hele site al tegen de linkerkant aangeplakt, dus valt hij niet zo op ("Huh? Waar zit die knop nou?"). Mijn advies: altijd rechts.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
waarom dit topic? is toch wel hele nuttige info? Ik zit altijd te twijfelen van wat is nou volgens iedereen het meest logische. Hoe irritant is het als je op een site ineens in een vaag moment zonder op te letten op de resetknop drukt terwijl je submit had willen hebben (omdat jij vindt dat ie op die plaatst zit.)

en tot nu toe is het nog 50/50 geloof ik ;)

Verwijderd

En wat kan ik volgens jou met deze info. Hoe kan ik dit functioneel gebruiken in mijn dagelijkse leven als het design een submitknop bovenin heeft staan :?

Sorry, vind dit echt een topic met het niveau van een stuk snot.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Snap nog steeds niet dat mensen zowieso een Reset knop in een form gebruiken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 22:40 schreef willem169 het volgende:
Snap nog steeds niet dat mensen zowieso een Reset knop in een form gebruiken.
Nee? En wat als de user in een formulier bedoeld als update voor een record in je DB waarden wijzigt, maar toch de originele waarden terug wilt hebben :)

Beetje dom om dan extra load op de server te creeren :)

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

klown

geek

ik vind rechts...de meeste mensen zijn ook rechts en het muist makkelijker naar rechts dan naar links, vind ik..niet dat ik niet naar links kan muizen, maar op de 1 of andere manier gaat het toch beter (van je af, naar rechts) te muizen..

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Willem
Gordijnstok:
Nee? En wat als de user in een formulier bedoeld als update voor een record in je DB waarden wijzigt, maar toch de originele waarden terug wilt hebben :)
Afgezien van het feit dat deze zin niet klopt denk ik wel dat ik begrijp wat je wilt zeggen :P

En in reactie daarop: Als je een form niet goed invult en je komt er "later" achter, dan ga je of alle veldjes even leeghalen, of alleen degene die van toepassing zijn, of je klikt op submit en vult 't opnieuw in. Koekie toch?
Gordijnstok:
Beetje dom om dan extra load op de server te creeren :)
Denk dat je heel wat gebruikers moet hebben die tegelijkertijd op submit klikken om een server over z'n nek te laten gaan, dus wat dat betreft zou het ook niet uitmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 22:37 schreef Gordijnstok het volgende:

stuk snot yourself! :)

We zitten hier bij W&G en ik vind het wel nuttig om te weten wat de gemiddelde webdesigner van dit vraagstuk vindt.

Je HOEFT het niet te lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 22:55 schreef willem169 het volgende:

[..]

En in reactie daarop: Als je een form niet goed invult en je komt er "later" achter, dan ga je of alle veldjes even leeghalen, of alleen degene die van toepassing zijn, of je klikt op submit en vult 't opnieuw in. Koekie toch?
[..]
Nee want de beginwaarden kwamen uit de database en waren dus niet leeg.

• Willem
plukvandepetteflat:
stuk snot yourself! :)

We zitten hier bij W&G en ik vind het wel nuttig om te weten wat de gemiddelde webdesigner van dit vraagstuk vindt.
En jij bent nogsteeds geen mod hier dus ik zou maar een beetje op de manier letten waarop je je woorden toepast. We gaan hier niet lopen te melpen naar mekaar, houd het gezellig.

Overigens heb ik sterk mijn tijwfels over het voortbestaan van deze thread, aangezien ik sterk neig naar het stuk snot waar Gordijnstok het over had.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

maar dan een vraagje: als je dan ook een reset knop hebt en je zet die links (en de submit rechts), dan is het vaak dat die resetknop 'gefocussed' is waardoor als je perongelijk op enter drukt om naar het volgende veld te gaan (ipv tab), je het hele formulier wist.

Of ipv een reset knop, een 'terug' knop. Wel irritant. Beetje offtopic, maar kan je dat wijzigen?

*insert signature here

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op maandag 08 juli 2002 22:37 schreef Gordijnstok het volgende:
En wat kan ik volgens jou met deze info. Hoe kan ik dit functioneel gebruiken in mijn dagelijkse leven als het design een submitknop bovenin heeft staan :?

Als je dit niveau nix vind dan ben je geen web-designer. Dit heeft namelijk alles te maken met usability van een website.

Je kent zeker ook het boekje van Jakob Nielsen niet.

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 23:03 schreef brakkie het volgende:

[..]

Als je dit niveau nix vind dan ben je geen web-designer. Dit heeft namelijk alles te maken met usability van een website.
Aan jou heb ik tenminste wat! :)

En mijn welgemeende excuses voor het taalgebruik. :r

En ik weet niet wat een MOD is :'(

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 22:55 schreef willem169 het volgende:
Afgezien van het feit dat deze zin niet klopt denk ik wel dat ik begrijp wat je wilt zeggen :P

Ahem.. kuch... update ipv insert
Denk dat je heel wat gebruikers moet hebben die tegelijkertijd op submit klikken om een server over z'n nek te laten gaan, dus wat dat betreft zou het ook niet uitmaken :)
Dat ligt helemaal aan de DB acties de je vervolgens uitvoert. Ik ken situaties die > 10 milj. records in 1 klap wijzigen adhv 1 formulier update :)
Mja, hoe moet ik hier nog subtiel op gaan reageren. Misschien dat het moet in de vorm van enkele topics onder het motto

"Met welke kleur sokken aan, maak jij je framesets?"
"Denk jij tijdens de seks aan een meta content refresh tag?"
"Zorgt peuteren in je neus voor ontspanning tijdens het scripten?"

Maar nee, laat ik dat nou eens niet doen :)

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 23:03 schreef brakkie het volgende:
Oh jawel, hij hing op de WC als leesvoer, maar verdween toen die bruin werd :P

Ik denk dat je met deze opmerking bij vooral webdesigners nou niet bepaald een goede stap zet :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 23:03 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
maar dan een vraagje: als je dan ook een reset knop hebt en je zet die links (en de submit rechts), dan is het vaak dat die resetknop 'gefocussed' is waardoor als je perongelijk op enter drukt om naar het volgende veld te gaan (ipv tab), je het hele formulier wist.

Of ipv een reset knop, een 'terug' knop. Wel irritant. Beetje offtopic, maar kan je dat wijzigen?
De resetknop is volgens mij nooit gefocused hoor! alleen de submitknop.
Wat bedoel je met terugknop? een die naar de vorige pag gaat?

• Willem
brakkie:

<font style="font-size:18px;font-weight:bold;color:#0000ff;">MODBREAK</font>

<font style="font-size:12px;color:#0000ff;">We gaan deze thread dus niet gebruiken om een flink potje tegen elkaar te gaan lopen schelden.</font>

<hr size="1" color="#0000ff">

brakkie: Ik zou maar een beetje oppassen op wat je zegt, zeker in een fora waar je de mensen niet kent; Kende je dat wel, had je anders gereageerd, onder andere naar Gordijnstok toe.

Verwijderd

Willem gelieve mij niet voor te schuiven, ik ben maar een simpele ziel met een editor ;) Ik vind zo'n discussie best leuk op zijn tijd eigenlijk, sterker nog ik vraag me af in hoeverre hij weet wat Jacob Nielssen heeft geschreven :)

Verwijderd

Dit onderwerp is volgens mij geen discussie waard, en als dit al met usability te maken heeft, dan is de invloed miniem.

Bovendien dreigt dit uit te lopen op een flamewar, dus dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.