Wat vinden jullie? moet je onderaan een FORM de submitknop links en de resetknop rechts, of andersom ??
Wat = logisch ?
Wat = logisch ?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
Verwijderd
Nee? En wat als de user in een formulier bedoeld als update voor een record in je DB waarden wijzigt, maar toch de originele waarden terug wilt hebbenOp maandag 08 juli 2002 22:40 schreef willem169 het volgende:
Snap nog steeds niet dat mensen zowieso een Reset knop in een form gebruiken.
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
Afgezien van het feit dat deze zin niet klopt denk ik wel dat ik begrijp wat je wilt zeggenGordijnstok:
Nee? En wat als de user in een formulier bedoeld als update voor een record in je DB waarden wijzigt, maar toch de originele waarden terug wilt hebben
Denk dat je heel wat gebruikers moet hebben die tegelijkertijd op submit klikken om een server over z'n nek te laten gaan, dus wat dat betreft zou het ook niet uitmakenGordijnstok:
Beetje dom om dan extra load op de server te creeren
stuk snot yourself!Op maandag 08 juli 2002 22:37 schreef Gordijnstok het volgende:
Sorry, vind dit echt een topic met het niveau van een stuk snot.
Nee want de beginwaarden kwamen uit de database en waren dus niet leeg.Op maandag 08 juli 2002 22:55 schreef willem169 het volgende:
[..]
En in reactie daarop: Als je een form niet goed invult en je komt er "later" achter, dan ga je of alle veldjes even leeghalen, of alleen degene die van toepassing zijn, of je klikt op submit en vult 't opnieuw in. Koekie toch?
[..]
En jij bent nogsteeds geen mod hier dus ik zou maar een beetje op de manier letten waarop je je woorden toepast. We gaan hier niet lopen te melpen naar mekaar, houd het gezellig.plukvandepetteflat:
stuk snot yourself!
We zitten hier bij W&G en ik vind het wel nuttig om te weten wat de gemiddelde webdesigner van dit vraagstuk vindt.
*insert signature here
Als je dit niveau nix vind dan ben je geen web-designer. Dit heeft namelijk alles te maken met usability van een website.Op maandag 08 juli 2002 22:37 schreef Gordijnstok het volgende:
En wat kan ik volgens jou met deze info. Hoe kan ik dit functioneel gebruiken in mijn dagelijkse leven als het design een submitknop bovenin heeft staan![]()
Sorry, vind dit echt een topic met het niveau van een stuk snot.
Aan jou heb ik tenminste wat!Op maandag 08 juli 2002 23:03 schreef brakkie het volgende:
[..]
Als je dit niveau nix vind dan ben je geen web-designer. Dit heeft namelijk alles te maken met usability van een website.
Verwijderd
Ahem.. kuch... update ipv insertOp maandag 08 juli 2002 22:55 schreef willem169 het volgende:
Afgezien van het feit dat deze zin niet klopt denk ik wel dat ik begrijp wat je wilt zeggen
En in reactie daarop: Als je een form niet goed invult en je komt er "later" achter, dan ga je of alle veldjes even leeghalen, of alleen degene die van toepassing zijn, of je klikt op submit en vult 't opnieuw in. Koekie toch?
Dat ligt helemaal aan de DB acties de je vervolgens uitvoert. Ik ken situaties die > 10 milj. records in 1 klap wijzigen adhv 1 formulier updateDenk dat je heel wat gebruikers moet hebben die tegelijkertijd op submit klikken om een server over z'n nek te laten gaan, dus wat dat betreft zou het ook niet uitmaken
Mja, hoe moet ik hier nog subtiel op gaan reageren. Misschien dat het moet in de vorm van enkele topics onder het mottoWe zitten hier bij W&G en ik vind het wel nuttig om te weten wat de gemiddelde webdesigner van dit vraagstuk vindt.
De resetknop is volgens mij nooit gefocused hoor! alleen de submitknop.Op maandag 08 juli 2002 23:03 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
maar dan een vraagje: als je dan ook een reset knop hebt en je zet die links (en de submit rechts), dan is het vaak dat die resetknop 'gefocussed' is waardoor als je perongelijk op enter drukt om naar het volgende veld te gaan (ipv tab), je het hele formulier wist.
Of ipv een reset knop, een 'terug' knop. Wel irritant. Beetje offtopic, maar kan je dat wijzigen?
<font style="font-size:18px;font-weight:bold;color:#0000ff;">MODBREAK</font>brakkie:
Als je dit niveau nix vind dan ben je geen web-designer. Dit heeft namelijk alles te maken met usability van een website.
Je kent zeker ook het boekje van Jakob Nielsen niet.
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()