herrie sicce nova pomp dempen, wat te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Ik heb dus een sicce nova pomp die na een paar weken een irritant, ratelend geluid begon te produceren (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/544352/1?limit=25). Daar erger ik me nogal aan. Ik krijg het geluid niet weg. :(
Nu heb ik geen geld om een nieuwe pomp te kopen, maar nu bedacht ik me het volgende: Als ik die pomp nou eens inline zet, en die pomp inpak in een geluidswerend materiaal, zou ik dan het geluid aanzienlijk kunnen dempen?
En wat voor materiaal kan ik dan het beste gebruiken? Inwikkelen in een handdoek. Inpakken in een doos en vullen met krantensnippers of zo?

Verwijderd

Is het niet zo dat die pomp best wel warm word? dan lijkt het me niet zo slim om hem in te pakken. Het lijkt mij het best om hem onder water te zetten dus geen inline systeem.

• gabberjoost
Op maandag 08 juli 2002 22:31 schreef -SneeuwPoP- het volgende:
Is het niet zo dat die pomp best wel warm word? dan lijkt het me niet zo slim om hem in te pakken. Het lijkt mij het best om hem onder water te zetten dus geen inline systeem.
Hij staat nu onder water, en met die warmte zal het wel meevallen, er stroomt fijn, koel water door... :)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 09:15
Je hebt geen 18 euro voor een pompje (sicce nova)? Armoedzaaier! :P Als die nova zoveel geluid maakt, en je hebt alle mogelijke oorzaken (cavitatie,resoneren tegen behuizing,etc) nagelopen en je weet zeker dat dat niet de oorzaken zijn, dan moet je die pomp maar terug brengen. Een nova hoort stil te zijn onder water (niet meer dan een zacht gebrom). Test de pomp ook eens in een emmer water, zonder belasting. Als 'ie dan nog steeds lawaai maakt, dan is of de spoel of de impeller kaduuk, beide vallen onder de garantie bij normaal gebruik.

• gabberjoost
Op dinsdag 09 juli 2002 08:22 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Je hebt geen 18 euro voor een pompje (sicce nova)? Armoedzaaier! :P Als die nova zoveel geluid maakt, en je hebt alle mogelijke oorzaken (cavitatie,resoneren tegen behuizing,etc) nagelopen en je weet zeker dat dat niet de oorzaken zijn, dan moet je die pomp maar terug brengen. Een nova hoort stil te zijn onder water (niet meer dan een zacht gebrom). Test de pomp ook eens in een emmer water, zonder belasting. Als 'ie dan nog steeds lawaai maakt, dan is of de spoel of de impeller kaduuk, beide vallen onder de garantie bij normaal gebruik.
Tja, als ik een nieuwe pomp koop, haal ik wel een eheim. Heb niet zo'n vertrouwen meer in de Sicce-meuk.
En garantie zit er denk ik niet meer in, aangezien ik er een slang aan vast gelijmt heb, of wel?

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 09:15
Nee, dan heb je geen garantie meer. Heb je 'm al getest in een emmer water (met alleen die vastgelijmde slang eraan)?
Wat was het resultaat?

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zit die impeller vast aan de as, of kan deze een eindje (ongeveer halve slag) draaien?
Als deze een eindje kan draaien, is dit een beveiliging die je bij waterkoeling niet nodig hebt. Dit vastlijmen (je hebt toch geen garantie meer) ZOU kunnen helpen.
(Is een topic over geweest)
Pagina: 1