Toon posts:

na kernel update => geluidskaats weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had kernel 2.4.2-2 en nu 2.4.18 en opeens is mijn geluidskaart weg (creative soundblaster 32)

Kan de driver ook niet vinden in de sound sectie van make xconfig van de kernel

Raar want in de oudere kernel zat de driver wel ingebakken.

Wie weet hoe automatisch bij het opstarten de driver geladen kan worden en waar ik deze vandaan kan halen?

Verwijderd

Misschien moet je prompt for incomplete drivers aanzetten, dan verschijnen er ineens een heleboel nieuwe drivers :)

Verwijderd

of je downloadt gewoon de alsa driver:

http://www.alsa-project.org/

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai RH en zover ik begreep is die alsa voor Suse?

Verder snap ik niet dat de geluidskaart wel gesupport word in 2.4.2-2 en niet in 2.4.18, weet iemand dit? Als die er wel inzit welke moet ik dan gebruiken?

Verwijderd

Alsa is niet specifiek voor SuSE, sterker nog, het lijkt de standaard geluidskaart ondersteuning te gaan worden in de volgende versie (2.6?) van de kernel.

Maar hier staat de soundblaster er toch echt wel bij, je moet alleen OSS Sound Modules even aanzetten in het Sound menu in de {x/menu)config. Daar staat de driver vermeld als:
code:
1
2
< >     100% Sound Blaster compatibles (SB16/32/64, ESS, Jazz16) support
< >     AWE32 synth

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 17:43 schreef janjanjansen het volgende:
Alsa is niet specifiek voor SuSE, sterker nog, het lijkt de standaard geluidskaart ondersteuning te gaan worden in de volgende versie (2.6?) van de kernel.

Maar hier staat de soundblaster er toch echt wel bij, je moet alleen OSS Sound Modules even aanzetten in het Sound menu in de {x/menu)config. Daar staat de driver vermeld als:
code:
1
2
< >     100% Sound Blaster compatibles (SB16/32/64, ESS, Jazz16) support
< >     AWE32 synth
Heb ik alletwee aanstaan (build in) en dan werkt die nog niet. Of meot ik ze als modules erin zetten?

Verwijderd

<ot>
Modules zijn handiger, hoef je niet telkens te rebooten, mits je "Set version information on all symbols for modules" uitzet
</ot>
Pagina: 1