Toon posts:

Winroute + ftp + win2k & win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo, na de search doorworsteld te hebben, en allerlei handige topcis gelezen te hebben zit ik toch nog met enkele problemen.
Ik heb dus server bak (win2k) en client bak (ook win2k) werk zonder router, met UTP, cross-over, en WinRoute.
Het zit zo, op de client heb ik een FTP servertje draaien (althans dat wil ik).
FTP staat standaard op poort 21
ik heb nu via winroute bij de server port 21 gemapt, alles in orde, ik kan niet op de FTP (wat blijkbaar normaal is) maar anderen lukt het wel.
Ok tot hiertoe geenproblemen, beide kunnen ook op internet enzo.
Maar nu heb ik op aanraden van een topic, de server uitgesloten van het 'NAT' en bijgevolg kan ik dus niet meer op het netwerk.
En ik moet ff wat van me client halen..
Waaraan ligt dit en hoe los ik het op?

Verwijderd

Je Hoeft de nat niet uit te schakelen voor de betreffende pc, alleen een tcp mapping van poort 21 moet genoeg zijn, athans bij mij draait t al een jaar en ben nu beland op winroute (kerio) versie 4.2.2

Verwijderd

Topicstarter
Ligt blijkbaar ergens anders aan dan dat uitsluiten :?
Heb net ff terug uitgevinkt, en lukte ook niet :s
Pingen lukt ook niet, maar op beide werkt alles perfect (buiten op het netwerk raken dus..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ook 4.2.2 en die poort mappin staat aan.
kaart is niet langer uitgesloten maar toch kunnen beide pcs niet meer bij elkaar binnen :? |:(

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Mischien overbodig hoor...maar winroute is ook firewall e.d. mischien staat ergens een rule die blokeerd dat jij de server benaderd en omgekleerd

Mistakes are proof that you are trying...

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet niet.. :s
en ik moet op het #@?/:!@#{ netwerk..

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet iemand me settings laten overlopen klopt allemaal zegt ie, enkel iets meT NAT, maar snappen we niet hoe in WinRoute Pro 4.2
Iemand die kan helpen?
Pagina: 1