linux en DXR3 regiovrij

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om de creative DXR3 regio vrij te krijgen is onder linux???
Ik draai op het moment een mp3/dvd server op win95, maar wil eigenlijk over op linux, vanwege de snelheid en stabiliteit, maar de helft van mijn dvd's is regio 1, dus moet het wel regio vrij zijn...
Dus help!!!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Zover ik weet is de regiobeveiliging van de DXR3 en Hollywood+ kaarten met de huidige Linux DVD players een non-issue, omdat het decoderen van de CSS-beveiliging softwarematig gebeurt, waarna het resultaat als een onbeveiligde mpeg2-stream naar de kaart wordt gestuurd.

Met andere woorden: de meeste Linux DVD spelers (zoals Xine, Mplayer en Ogle) gebruiken de DXR3 en Hollywood+ kaarten uitsluitend voor het afspelen van mpeg2 data.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
met andere woorden, onder linux heb je geen last van regio code, zolang de dvd-rom maar regio vrij is?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

yep regio codering zit in de software van creative
en niet in de speler of dvd.
De software checked namelijk of de regio van de speler en dvd overeen komen. dus geen software = geen regiocodering

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 11:26 schreef boerteun het volgende:
yep regio codering zit in de software van creative
en niet in de speler of dvd.
De software checked namelijk of de regio van de speler en dvd overeen komen. dus geen software = geen regiocodering
Let op:

Ten eerste hangt dat van de generatie Creative DVD-ROM speler af (oudere zijn niet regio-bebonden, oftewel RPC1, de nieuwere modellen zijn helaas RPC2/3, oftewel regio beveiligd).

Ten tweede zit er wel degelijk een regiobeveiliging op de DXR3-kaart, maar zoals ik al zei: als je ongecodeerde mpeg2-streams naar die kaart toestuurt (na ze dus eerst softwarematig gedecodeerd te hebben), dan is beschouwt de kaart het niet als een DVD en speelt die het dus onvoorwaardelijk af (in zo'n geval misschien zelfs zonder Macrovision, maar dat weet ik dus niet zeker).