Toon posts:

Iiyama Vision Master 1451 'size' probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds 4 weken een trotse bezitter van een Iiyama Vision Master 1451 totdat het volgende probleem optrad.

Mijn computer stond een uur of 4 ratelenmet mijn monitor in standby. Na die 4 uur maak ik de comp weer wakker, en kom ik erachter dat mijn monitor zichzelf compleet heeft gereset. Later ben ik erachter gekomen dat ie ineens naar fabrieksinstellingen terug is gevallen. Dus ik weer alles instellen, maar ik kom bij een heel vaag probleempje. Ik kon voorheen altijd mijn monitor tot de uiterste hoeken van het scherm instellen, zelfs nog verder. Maar nu lukt mij dat totaal niet meer.

- h-size staat op 100%
- v-size staat op 100%
- zoom staat op 100%

Met deze instellingen komt mijn beeld tot 3cm van de hoek af. Ik heb de search gebruikt, en daarin heb ik oplossing gevonden als : powerstrip proberen, teleplan bellen of een secret menu actief maken.

- powerstrip kan er niets aan doen (2 uur meer aan het kloten geweest!)
- sturen naar teleplan is geen oplossing want ik kan helaas geen moment zonder monitor zitten.
- secret menu nog niet geprobeerd.

Dat laatste zou misschien een oplossing kunnen bieden, maar in de search ben ik nog geen secret menu 'code' tegengekomen die werkt met deze monitor. Weet iemand deze code? Of heeft iemand nog een beter idee?

Verwijderd

ze hebben leenmonitors bij teleplan!

Verwijderd

Topicstarter
aha, ok als ze nu even reageren op mijn emailtje...

Weet iemand nou nog hoe ik bij die secret menu in deze monitor kan komen? :9

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Dat heeft ooit op tweakers gestaan, ff zoeken dus. Iets met monitor aan en uit doen paar keer met menu knop ingedrukt enzo, heel vaag. En het argument 'ik kan niet zonder monitor dus teleplan bellen kan niet' vind ik echt bullshit.

Als je zo weggerot zit achter je pc dat je niet een dag of wat een scherm kan missen (en ze hebben idd leenschermen ofzo) is het wel heel erg. Als het voor je werk is, jammer dan, leen maar ergens een ander. Je WEET dat alles altijd kapot kan gaan en dat is nu eenmaal zo.

Verwijderd

Zeker weten dat ze leenschermen hebben bij teleplan?

De keren dat ik wat had met mijn LG kon ik dat nooit krijgen, en had verder de keuze tussen meerdere weken wachtten of 2e hands andere.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 18:38 schreef Contagion het volgende:
Dat heeft ooit op tweakers gestaan, ff zoeken dus. Iets met monitor aan en uit doen paar keer met menu knop ingedrukt enzo, heel vaag. En het argument 'ik kan niet zonder monitor dus teleplan bellen kan niet' vind ik echt bullshit.

Als je zo weggerot zit achter je pc dat je niet een dag of wat een scherm kan missen (en ze hebben idd leenschermen ofzo) is het wel heel erg. Als het voor je werk is, jammer dan, leen maar ergens een ander. Je WEET dat alles altijd kapot kan gaan en dat is nu eenmaal zo.
Op tweakers staat 100% zeker geen informatie over deze monitor hoe je bij een 'geheim' menu kan komen. Wel van tientallen andere monitoren (van Iiyama). Ik ga ook niet zelf wat kloten met die knoppen, want telkens aan en uit zetten is slecht voor een monitor.

Ik wist niet dat teleplan leenmonitoren hadden staan. Zodra ze reageren op m'n mailtje (ik bel anders morgen ff op m'n werk) zal ik het ff navragen.

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend exact hetzelfde probleem gehad.
Heb mijn registratie kaart en de kassabon weer gevonden.
Mogenvroeg direct bellen met die lui, van iiyama.
Want hier zit ik echt niet op te wachten.
Heel appart, zou dit meer voorkomen bij deze monitoren?

Gerard.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Mijn monitor heeft dit probleem ook (het niet tot het uiterste uit kunnen rekken van het scherm (hor.), terwijl het verticaal juist veel verder dan normaal kan.

Ik ga binnenkort een keer langs bij het Iiyama service center, zit ergens in Oude Meer ofzo, vlakbij Schiphol.

En er is wel degelijk een geheim menu van Iiyama monitoren, zoek maar eens op Iiyama geheim menu of secret menu.

Hopelijk kunnen ze bij dat repair center meer dan wat er mogelijk is met dat "geheime" menu'tje.

Ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit probleem en, indien opgelost, hoe dat is gedaan.

Waren er trouwens speciale dagen dat je met je monitor kan binnenwandelen en die mensen er naar kijken?

Workstation

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus gelezen heb, is dat als je het geheime menu van dit type monitor weet, dat je meer dingen kan doen. Zoals bijvoorbeeld dit probleem oplossen.

Teleplan reageerd niet, heb al een week eerder contact met ze opgenomen en later nog een mailtje + ingescant aankoopbewijs terug gestuuurd. Volgens mij zijn ze op vakantie, zonder dat ze dat laten weten (respond email ofzo)

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Van de VM 1451 (902) heb ik ook nog geen service menu "code" gezien....

Ik zoek die code wel voor monitor van een kennis van me...dus mocht iemand er een hebben, hou ik me aanbevolen...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

Kweenie, maar verspeel je niet je garanatie als je dat menu gaat gebruiken?
Het is natuurlijk wel leuk, zelf tweaken, maar als je nog aanspraak wilt maken op je garantie zou ik toch even uitkijken....

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

ik heb me ook suf gezocht naar dat menu, kon niks vinden op internet, dus heb ik toch maar een reparatieverzoek ingediend op iiyama's website.
Na 1,5 weken had ik nog niks gehoord, bleken ze het niet gekregen te hebben bij Teleplan.
Ik heb even gebeld en daarna hebben ze hem de volgende dag opgehaald.
Het duurt ong. 10 werkdagen zeggen ze, dus ondertussen maar op mijn 15" IIyama verder, (das echt klein dan :) ) want ze hadden geen reserve-monitor voorhanden, en had ik er 1 willen hebben moest ik langer wachten.. dus ik hoop dat straks alles weer goed is met die monitor. ik heb er iig wel spijt van dat ik die gekocht heb.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb hetzelfde probleem.
Je kunt het echter oplossen door een andere refreshrate te pakken.

Als ik hem op 85hz zet dan krijg ik het ook met geen mogelijkheid tot fullscreen.

Zet ik hem op 75, dan lukt het wel.

Ik heb ook es gehad(dat was zo vaag), toen was ik zoom groter aan het maken, (op 85 hertz) en toen zette ik die op 85(zoom)
toen ben ik met het menu teruggegaan om de hoogte en breedte aan te passen, en toen ik weer bij zoom ging kijken, stond die op 100!

Heel vreemd, maar het is iets waar ik alleen maar last van heb bij 85 hz.
Pagina: 1