Toon posts:

Netwerkkabel niet aangesloten (deel 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home kabellijn in Maastricht, maar heb de laatste maanden constant de volgende probleemmelding: "network cable unplugged". Terwijl ik lekker aan het internetten ben, krijg ik die melding in een keer. Dan valt mijn Internet dus helemaal weg. Wanneer ik dan weer alle kabels bij het modem er uit trek, (stroom, kabel, de kabel die naar mijn computer linkt, en de kabel van het modem naar het kastje) vanalles probeer, en ze dan weer gewoon terug er in stop doet hij het vaak weer gewoon. Als hij het niet doet, blijf ik het gewoon proberen totdat hij het wel weer doet.

Dit is natuurlijk geen doen, en aangezien de meterkast met het modem 3 verdiepigingen onder mij ligt, zou ik graag een wat betrouwbaardere verbinding hebben. Wie kan mij helpen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19

Korakal

Up up up!

lijkt op een breuk in de netwerkkabel??

Probeer eens één van de kabels te vervangen (en die bijv. tijdelijk even langs een iets 'simpelere' weg te leggen als dat lastig zou zijn)?

Verwijderd

Al met de instellingen "10/100", "ful duplex" en "autonegotiate" gespeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem standaard op 10 half staan. Al het andere verlangzaamt de verbinding alleen maar.

Mijn computer dichter bij het modem zetten (met een kortere kabel) is ook niet echt een optie, dan moet ik de hele zooi 3 trappen naar beneden sjouwen.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 23:23 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:
Ik heb hem standaard op 10 half staan. Al het andere verlangzaamt de verbinding alleen maar.

Mijn computer dichter bij het modem zetten (met een kortere kabel) is ook niet echt een optie, dan moet ik de hele zooi 3 trappen naar beneden sjouwen.
meet je kabel is door ofzo :) bij de pc boer hebben ze vast wel een test apperaatje

of hangt er een stekkertje van de kabel losjes in ?

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Had ik ook vaak met chello "netwerkkabel niet verbonden" alleen dat kwam 100% door kwello, die haalde volgens mij af en toe me kabeltje eruit ofzo. Werd ik wel gek van, was je ff bezig met iets en ineens PATS inet weg. Maar meestal kwam er binnen een minuut weer melding: netwerkkabel verbonden ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 23:59 schreef A1ex het volgende:
Had ik ook vaak met chello "netwerkkabel niet verbonden" alleen dat kwam 100% door kwello, die haalde volgens mij af en toe me kabeltje eruit ofzo. Werd ik wel gek van, was je ff bezig met iets en ineens PATS inet weg. Maar meestal kwam er binnen een minuut weer melding: netwerkkabel verbonden ofzo.
Ik krijg dan de hele tijd de melding "netwerkkabel niet verbonden". Soms om de minuut, en dan weer met een onderbreking van een half uur. In de tussentijd doet mijn Internet het dus niet. Maar hoe heb je dat toen opgelost?

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 11:40 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:

[..]

Ik krijg dan de hele tijd de melding "netwerkkabel niet verbonden". Soms om de minuut, en dan weer met een onderbreking van een half uur. In de tussentijd doet mijn Internet het dus niet. Maar hoe heb je dat toen opgelost?
Niet, ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen. Maar ik hoefde nooit zo lang te wachten met die melding.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Het gaat alleen om de verbinding tussen je computer en het modem! 3 mogelijkheden: modem kapot, nic kapot of kabel kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 12:27 schreef Pc123 het volgende:
Het gaat alleen om de verbinding tussen je computer en het modem! 3 mogelijkheden: modem kapot, nic kapot of kabel kapot.
Hoe weet je zo zeker dat het aan @home ligt?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 12:42 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat het aan @home ligt?
Hij zegt juist dat het niet aan @Home ligt. Het enige wat jouw netwerkkaart kan kijken is of de verbinding tussen jou en je modem goed is. Als er bij @Home iets mis is dan handelt het modem dat af, de verbinding naar jouw computer blijft dan gewoon bestaan.
Dus het is inderdaad de nic, de kabel, of je modem (vooral de laatste 2 dan).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 12:45 schreef Bigs het volgende:

[..]

Hij zegt juist dat het niet aan @Home ligt. Het enige wat jouw netwerkkaart kan kijken is of de verbinding tussen jou en je modem goed is. Als er bij @Home iets mis is dan handelt het modem dat af, de verbinding naar jouw computer blijft dan gewoon bestaan.
Dus het is inderdaad de nic, de kabel, of je modem (vooral de laatste 2 dan).
OJa,. Sorry. Ik was vergeten het woordje "Niet" in de zin te schrijven.

Maar dan moet het probleem wel bij het modem liggen toch? want als ik de stekkers er uit trek, en er daarna weer in stop, doet ie het vaak weer. Of kan het modem mijn Nic ook resetten ofzo?
Wat kan ik dan doen? Mijn Modem uit elkaar schroeven, en eens goed blazen, ff op losse connecties checken.. (nog meer?)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 13:02 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:

[..]

Wat kan ik dan doen? Mijn Modem uit elkaar schroeven, en eens goed blazen, ff op losse connecties checken.. (nog meer?)
Gewoon @Home bellen dat je modem kapot is :)
Pagina: 1