AC3 decoder voor Sony str-db 725

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb een jaar geleden een versterker gekocht een Sony STR-DB 725 Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/Sony/Receiver/STR-DB1070QS_S.gif nu wil ik een dvd speler daar op aansluiten maar kwam ik er achter dat de versterker geen AC3 decoder heeft (om 5.1 geluid te produceren) en die moet dus in de DVD speler zitten.
Op zich geen probleem maar nu worden er nauwelijks meer DVD spelers gemaakt (van Sony) met een AC3 decoder ingebouwd omdat in alle nieuwe versterkers dat zit.
Mijn vraag is nu of er losse AC3 decoders bestaan waar de 2 tulip stekkers ingaan van de dvd speler en 6 tulip stekkers uitkomen voor in mijn versterker..

Groetjes Sebas
PS waarschijnlijk hoort mijn vraag hier niet helemaal thuis.. maar hoop dat iemand mij kan helpen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je vraag hoort hier weldegelijk thuis, maar ik heb slecht nieuws voor je, want naast wat sporadische HK AC3 decoders in de koopjeskelder van deze of gene winkel, kom je ze nouwelijks (voor een normale prijs) tegen. Je bent er zo 500 euro voor kwijt!

Koop dan toch maar liever een DVD speler met ingebouwde decoder van 150 euro meer, sony heeft ze vast ook wel :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sebas82
Ja ik heb ze inderdaad nog wel gevonden... maar de nieuwe reeks DVD spelers van Sony kunnen ook MP3 cd's afspelen en de oude (die nog een decoder hebben) die kunnen dat niet

Verwijderd

Wij hebben op de zaak nog een aantal dvd spelers met de decoder erin de 725 en nog een geloof ik normaal rond de 1400 gulden nu voor 750 als je interresse hebt laat je email achter en welke plaats je woont mail ik je wel terug.

Dus nu in de opruiming 350 euro.

Allebeide veries in zilver.
platte en dikke uitvoering kom zo niet even op de exacte type.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 08 juli 2002 21:20 schreef sebas_82 het volgende:

Mijn vraag is nu of er losse AC3 decoders bestaan waar de 2 tulip stekkers ingaan van de dvd speler en 6 tulip stekkers uitkomen voor in mijn versterker..
>:) nee... lol vanuit de DVD ga je dan eventueel digitaal (optisch of coaxiaal) naar de AC3 decoder en daar komen dan weer 6 tulpjes uit :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• sebas82
ja dat kan ook....

• sebas82
Op woensdag 10 juli 2002 00:04 schreef Orange het volgende:
Wij hebben op de zaak nog een aantal dvd spelers met de decoder erin de 725 en nog een geloof ik normaal rond de 1400 gulden nu voor 750 als je interresse hebt laat je email achter en welke plaats je woont mail ik je wel terug.

Dus nu in de opruiming 350 euro.

Allebeide veries in zilver.
platte en dikke uitvoering kom zo niet even op de exacte type.
Kewl.... waar is die winkel????

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 22:40

mark9534

Ondertitel ?

Ik heb ook een Sony DVP-S725D met 5.1 decoder en hij is ook nog eens regiovrij. En doe hem weg omdat ik een nieuwe ga halen. Misschien heb je intresse. Laat maar wat van je horen.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54
Is er ergens info te vinden over die nieuwe Sony MP3/DVD speler? Ben nieuwsgierig naar de specs ;)

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 22:40

mark9534

Ondertitel ?

• sebas82
Op zondag 14 juli 2002 21:22 schreef mark9534 het volgende:
Ik heb ook een Sony DVP-S725D met 5.1 decoder en hij is ook nog eens regiovrij. En doe hem weg omdat ik een nieuwe ga halen. Misschien heb je intresse. Laat maar wat van je horen.
heb zeker interesse...!!!

wat vraag je voor die speler??
mail: sebas@smoens.com

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:11

pistole

Frutter

Even dit (oude) onderwerp weer in de picture.
Ik zit nu met hetzelfde probleem. Heb een vergelijkbare Sony versterker (met 5.1 input in de vorm van 6 tulpjes, en heb sinds gisteren een flut-DVD-spelertje van LG, die ik wel wil gebruiken. Echter, deze LG heeft slecht een digitale (tulp) uitgang.

Dus ik stel de vraag opnieuw, in een andere vorm: zijn er losse AC3 decoders, of weet iemand of dat eventueel zelf te maken is (of dat er misschien zelfbouwsetjes te vinden zijn (Conrad?))

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Zoals al in het begin van de topic vermeld staat, is een losse ac3 een beetje duur. Ik zou toch op zoek gaan naar een dvd speler met ac3 decoder. Als die niet meer te koop is kan je altijd nog tweedehands kopen. De dvd spelers met ac3 decoders behoren namenlijk tot 1 van de eerste generaties dvd spelers die nu wel weer door verkocht wordt voor een uitgebreidere speler. (sry voor de te lange zin).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee ze zijn nog steeds uitbundig te koop en pistole heeft gewoon een miskoop gedaan wat dat betreft.. Ik denk dat een nieuwe speler met ingebouwde decoder goedkoper gaat zijn dan een losse AC3 decoder...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1