"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Niet geheel, het ligt ook aan de architectuur.Op maandag 08 juli 2002 21:19 schreef Azrael het volgende:
dat hangt van de processor snelheid af he
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ik bedoel uiteraard het snelheidsverschil met hetzelfde aantal Mhz'en.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
PII is een compleet andere proc gebaseerd op de Pentium Pro. PII is altijd sneller.Op maandag 08 juli 2002 21:18 schreef Tobias het volgende:
Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 processoren, en welke sneller is?
de betaler vervuilt
Vraag dan: "Wie weet wat het prestatieverschil is tussen een Pentium 1 MMX processor en een Pentium 2 processor met dezelfde kloksnelheid?"
Het verschil? De P1 is voor socket 7 en de P2 voor slot 1..
En de architectuur is totaal anders, de P2 is sneller. Veel meer valt er niet over te zeggen...
En de architectuur is totaal anders, de P2 is sneller. Veel meer valt er niet over te zeggen...
Verstuurd vanaf mijn Computer®

kijk de resultaten tussen de P pro en de P mmx. De PII zit met de kloksnelheid nog hoger dus is altijd sneller.
is maar een indicatie. Zoek nog maar eens op het web, is vast nog wel wat te vinden.
de betaler vervuilt
Uh, ik wil niet veel zeggen, maar dat ziet eruit als een P200 non-MMXOp maandag 08 juli 2002 21:31 schreef GA!S het volgende:
[afbeelding]
kijk de resultaten tussen de P pro en de P mmx. De PII zit met de kloksnelheid nog hoger dus is altijd sneller.
is maar een indicatie. Zoek nog maar eens op het web, is vast nog wel wat te vinden.
Oslik blyat! Oslik!
Ik had vroeger een muismat waarop duidelijk het verschil tussen de PI-MMX en de P2 stond afgebeeld. Hierop was duidelijk af te lezen dat de PII 233MMX een stuk sneller is als de PI 233MMX, dit vanwege de andere architectuur/techniek die in de PII is gebruikt.
Thnx voor de snelle reacties, maar ik heb nog geen echte feiten gehoord. Ik ben dus nog niet helemaal overtuigd.
maar waarom wil je dat dan weten?
Zowieso is de core anders gebakken. verder heeft de p2 nog een aantal instructies meegebakken en hij draait, sommige dan op een Hostbus van 100Mhz.
verder kan een p2 hogere MHz aan, p2 233 tot uhh 450 kon ik mij herrineren
en de p1 kan, in normale omstandigheden max 233 aan..
Zowieso is de core anders gebakken. verder heeft de p2 nog een aantal instructies meegebakken en hij draait, sommige dan op een Hostbus van 100Mhz.
verder kan een p2 hogere MHz aan, p2 233 tot uhh 450 kon ik mij herrineren
en de p1 kan, in normale omstandigheden max 233 aan..
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Waarvan ben je nog niet overtuigdOp maandag 08 juli 2002 21:45 schreef Tobias het volgende:
Thnx voor de snelle reacties, maar ik heb nog geen echte feiten gehoord. Ik ben dus nog niet helemaal overtuigd.
P2 heeft een nieuwere en betere core dan de P1 MMX, en is dus sneller, waarom zou de P2 anders gemaakt zijn ?
OK, ik heb feiten:Op maandag 08 juli 2002 21:45 schreef Tobias het volgende:
http://www6.tomshardware.com/cpu/98q2/980416/performance-01.html
In alle benches is de P2-233 Klamath sneller dan de P55C (Pentium MMX)-233
Redenen:
- de FSB van de P55C is gedeeld met de cache (die op de mobo zit), die van de Klamath is ongedeeld (cache heeft een aparte bus)
- de cache van de P55C loopt op FSB snelheid, die van de Klamath op 1/2 CPU speed (dus minimaal 1.75x FSB)
- de P55C emuleerde 32b code, terwijl de Klamath het native deed.
Zo zijn er vast nog andere redenen te noemen, maar dit zijn wel vrij zwaarwegende.
Oslik blyat! Oslik!
Uh, dat hoeft niet altijd op te gaan- bedenk hoe de P3-1000 in veel benches de P4-1300 versloegOp maandag 08 juli 2002 22:00 schreef Morty het volgende:
[..]
Waarvan ben je nog niet overtuigd
P2 heeft een nieuwere en betere core dan de P1 MMX, en is dus sneller, waarom zou de P2 anders gemaakt zijn ?
Het verbaast me eerlijk gezegd dat de P2 in alle benches wint.
Oslik blyat! Oslik!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()