Toon posts:

Novell Client/Zen/Win2k resources

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn op mijn bedrijf bezig met testen van windows 2000. Omdat wij een mixed-server omgeving hebben (o.a Novell/NT) en gebruik maken van Zen en een NAL. loggen wij in met de novell client. Onder win2k professional vreet de Client en de nal samen zo'n 30 MB aan resoures :( (dit komt omdat de TCP IP stack wordt aangepast door de client...waardoor veel broadcast etc wordt gedaan) (.....Vraag is wie weet een mogelijkheid of alternatief voor de client/nal?Of zijn er mensen die ervaring hebben met novell/win2k pro? We moeten namelijk met novell en zen blijven werken...
(Als dit niet werkt moeten we namelijk fors RAM upgraden bij alle eindgebruikers)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Ga maar geheugen bestellen, als ik mijn WIN NT 4 Werkstation enkel en alleen inlog (met de Netware client) ben ik zo'n 50 a 60 Mb kwijt.

Ben ik gewoon aan het werk (LN-Client, LN administrator en Nwadmn32) zit ik rond de 200 Mb

Verwijderd

Topicstarter
hmm hoeveel ram heb je dan? 256mb?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

128, 256 zit er (hopelijk) aan te komen.

128 is (normaalgesproken) bij ons genoeg. Ikzelf ben een vrij zware 'gebruiker'

Verwijderd

Topicstarter
onze werkstations van eindgebruikers hebben hier nu allemaal 64 mb....zal te weinig zijn vrees ik :(

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ga maar geheugen bestellen, als ik mijn WIN NT 4 Werkstation enkel en alleen inlog (met de Netware client) ben ik zo'n 50 a 60 Mb kwijt.[/quote]Hmm goh.. ik maar 30MB.. (kale NT4+Novell client)
Ik zou toch eens kijken of er niet andere services draaien... standaard installeert NT bijv. ook services als Workstation, Server, Computer browser, die je in een NetWare netwerk helemaal niet nodig hebt...
En als je die services bewust draait omdat je ook NT servers wilt kunnen gebruiken kun je natuurlijk niet alleen de Novell client de schuld geven van je geheugengebruik... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja oke onno.....maar de novell client past die tcp ip stack aan....waardoor je dus aanpassingen gedaan worden waardoor je resources vreet....en dan de nal er nog bij..ik vind 30 mb wel veel dan snapje
Die novell client is nog niet ge optimized voor 2000 volgens mij :(..

Verwijderd

Waar zin jullie dat?? Als ik in mijn taskmanager kijk bij processes zie ik dat de nalntsrv.exe maar 96k gebruikt.
Bij mij is iexplorer altijd de grote vervuiler. 10.000-20.000k

Verwijderd

Krazy,

Ik ben bang dat er andere dingen meespelen, in principe hoeven je NAL en client echt niet zoveel resources te vreten. Hier vreten ze samen niet meer als 10 MB. ( client 4.8, Launcher 3.1 )

Dat Novell de TCP/IP stack aanpast mag geen probleem zijn, je kunt deze toch niet verder verzieken als MS al heeft gedaan ;).

Verwijderd

Krazy, gebruik jij wel die 4.8 versie en heeft die zoveel problemen? Volgens mij was dit pas de eerste client32 die officieel draait met 2000.

Verwijderd

Topicstarter
hmm okay de nal 3.0 vreet met client 4.8 iets van 4.1 mb..dus zou kunnen..maar hoe kom je op die 10 mb ...welke processes of services samen ?ik bedoel de client niet een executabe :)

Verwijderd

Topicstarter
+is ...ergens...:)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 20:14 schreef mozeskriebels het volgende:
Waar zin jullie dat?? Als ik in mijn taskmanager kijk bij processes zie ik dat de nalntsrv.exe maar 96k gebruikt.
Bij mij is iexplorer altijd de grote vervuiler. 10.000-20.000k[/quote]mozeskriebels......naldesk.exe is bij mij de nal(versie 3.0)...(oude versie heet nalwin32.exe)
Pagina: 1