Toon posts:

DVI van G550 past op volgende TFT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Matrox G550 met een DVI uitgang. Hier plan ik een (17") TFT aan te hangen; zeer waarschijnlijk de IIyama AS4332UT.

In de test op Hardware.info las ik dat de volgende ingangen aanwezig waren: D-Sub en DVI-D, video-in (composiet) en s-video. Echter op de site van Iiyama lees ik dit: 2x DVI-I, RCA-Pin S-Video.

Gaat dit lukken? De uitgang van mijn G550 weet ik zo niet. Met de info van Hardware.info maakt het niet uit of de uitgang vd G550 nu DVI-D of DVI-I is, maar als de info van de IIyama-site bepaald wel.

Iemand die hier wat meer van weet?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mijn weten is DVI uitgang standaard... Er zit als het goed is bij de monitor een DVI-kabel..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

DVI-I is een digitale aansluiting waar zowel een digitale als een analoge kabel kan op aangesloten worden.
DVI-D is een digitale aansluiting waar enkel een digitale kabel kan op aangesloten worden.

Op je Matrox G550 zit een DVI-I aansluiting.

Dus maakt het totaal geen verschil uit welke kabel er bij je monitor zit, is het een DVI-I een DVI-D of een D-Sub, ze zullen allemaal passen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 21:17 schreef Thommy het volgende:
DVI-I is een digitale aansluiting waar zowel een digitale als een analoge kabel kan op aangesloten worden.
DVI-D is een digitale aansluiting waar enkel een digitale kabel kan op aangesloten worden.
Met een analoge kabel bedoel je dan een kabel zoals aan een CRT scherm?

• Br@m
  • Niet online
Wat is eigenlijk het voordeel van DVI toz van Analoog? Want ik heb hier een GeForge4 Ti4200 met DVI uitgang en een IIyama 17" TFT. Maar ik vind namelijk het beeld mooier met de analogekabel dan met de DVI-kabel..

Verwijderd

Topicstarter
Hee, je leidt de aandacht af van mijn vraag ;( :P

Maaruh, welke 17" TFT van IIyama heb je, en tevreden ermee?

Verder mijn vorige vraag wel staan, Thommy, still there?

• Br@m
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 21:37 schreef JeeDee het volgende:

sorry... ;)
Ik heb de AS4315UT, en ik ben er heeeeeeel erg tevreden mee.. :P :)

• Br@m
  • Niet online
Sorry, ik had het verkeerde knopje... :'(

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 21:37 schreef JeeDee het volgende:

Ik heb ook een G550 en hierop 2 monitoren

1. IIyama 17,4" TFT AS4431D (aangesloten met DVI)
2. Relisys 17" CRT (aangesloten met VGA)

Dit werkt uitstekend. Zeer scherpe 2d prestaties. De monitor werkt ook erg goed, inmiddels zijn er nieuwere modellen. Bij mij werkte in eerste instantie kleurverlopen niet goed, maar dit is met een nieuwe printplaat bij IIyama verholpen. Er kwamen met de DVI aansluiten strepen door een kleurverloop. Dit was een fabricagefout en dit is inmiddels dus verholpen.

Over de 3d prestaties van de G550 ben ik niet helemaal tevreden, dus waarschijnlijk koop ik binnekort een GF4ti. Deze kaarten hebben (over het algemeen althans) ook dual head aansluiting.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Op maandag 08 juli 2002 21:33 schreef Br@m het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van DVI toz van Analoog? Want ik heb hier een GeForge4 Ti4200 met DVI uitgang en een IIyama 17" TFT. Maar ik vind namelijk het beeld mooier met de analogekabel dan met de DVI-kabel..
Dan ben je waarschijnlijk wel één van de weinigen. Met een D-sub op een TFT wordt nl. het digitale videosignaal door je videokaart omgezet naar een analoog signaal waarna de monitor dit weer converteert naar digitaal. Dit levert altijd kwaliteitsverlies op, wat op hogere resoluties des te duidelijker is.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 21:17 schreef Thommy het volgende:
De vraag heb ik al eerder gesteld, maar nu nog es een keer omdat niemand m leest denk ik: is een analoge kabel met DVI-I dezelfde kabel als aan een CRT?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 18:23 schreef JeeDee het volgende:

[..]

De vraag heb ik al eerder gesteld, maar nu nog es een keer omdat niemand m leest denk ik: is een analoge kabel met DVI-I dezelfde kabel als aan een CRT?
Nee, voor alle duidelijkheid:
Een CRT monitor heeft over het algemeen een analoge VGA (D-sub)aansluiting
Een TFT monitor heeft over het algemeen een digitale DVI aansluiting

Maar op sommige grafische kaarten met DVI aansluitingen kun je dus (met een verloopje) ook analoge kabels aansluiten, VGA (D-sub) dus. Echter levert dit natuurlijk wel weer kwaliteitsverlies op.

Digitaal, DVI, heeft dus geen kwaliteitsverlies omdat het geheel digitaal is. VGA (D-sub) heeft dus wel een da/ad converter wat dus verlies opleverd. Overigens zijn deze verliezen nauwelijks waarneembaar.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 21:26 schreef JeeDee het volgende:

[..]

Met een analoge kabel bedoel je dan een kabel zoals aan een CRT scherm?
Op de standaard G550 zit een DVI-I en een D-Sub aansluiting.
Dus je kan gelijk welke kabel aansluiten op die kaart.

Standaard zit daar ook een verloopstuk bij om van D-Sub naar DVI-I te gaan zodat je 2 analoge schermen kan aansluiten.

Een analoge kabel heb je in de versies DVI-I/D-Sub en D-Sub/D-Sub.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal, tis me helemaal duidelijk.

Nog een ander vraagje (niet echt meer over topictitel); de behuizing van de IIyama AS4332UT is die van wit kunstof of is het een zilver-achtig iets? Ik kan dat ding nl nergens vinden in de buurt van mijn woonplaats. Plaatjes op internet maken het ook niet duidelijk.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 19:39 schreef JeeDee het volgende:
Thanks allemaal, tis me helemaal duidelijk.

Nog een ander vraagje (niet echt meer over topictitel); de behuizing van de IIyama AS4332UT is die van wit kunstof of is het een zilver-achtig iets? Ik kan dat ding nl nergens vinden in de buurt van mijn woonplaats. Plaatjes op internet maken het ook niet duidelijk.
Wat een waardeloze homepage van iiyama.nl Het klopt ongeveer nergens :(. Waar zijn de scrollbarren?

Maar hier meer info:
http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=42
http://www.iiyama.nl/1024x768/files/AS4332UT.pdf
Pagina: 1