Toon posts:

Warhammer , hoeveel gaat het me kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om actief warhammer te gaan spelen, het zet er vet kewl uit, maar ik heb gehoord dat ut errug duur is. Daarom vraag ik me af of iemand me kan vertellen je er ongeveer per maand aan uitgeeft, en als het extreem veel is... Is het anders leuker of AD&D te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-10 23:03
Je kan AD&D niet echt met Warhammer vergelijken, Warhammer mist namelijk het role playing gebeuren, en daar draait het om bij AD&D.

Warhammer kost je zo'n €70 per maand als je echt actief speelt. Met uiteraard in het begin wat meer, omdat je toch wel aardig wat troepen nodig hebt om een battle te spelen.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 juli 2002 21:10 schreef The Will het volgende:
Warhammer kost je zo'n €70 per maand als je echt actief speelt.
WTF? Ik vind 70 euro als aanschafprijs al duur :{

Wat zijn dit voor spellen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
ehm, ik heb het even gedaan, want ik vond het te duur worden plrijzen kunnen dus niet helemaal precies zijn:
ik spreek ff in gulden:
-basispakket (orcs en bretonia) = 150
-verf (6 kleuren) + kwasten = 80
-extra regimentjes = 49,95 tot 70 ofzo per stuk
-heroes e.d. en grotere units = 80 tot 200
-gebouwen = niet zo heel veel (50?)
-landschap = zal ook wel in die trend zijn

kan beetje fout zijn, maar het is in ieder geval best wel duur, voor die stukke 50% metaal 50% plastic die daar rondlopen :D

Veel plezier en/of succes in ieder gevel.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Op maandag 08 juli 2002 21:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

WTF? Ik vind 70 euro als aanschafprijs al duur :{

Een spel met miniatuur legers, waarmee je tegen elkaar vecht. En die troepen zijn errug duur om te kopen, daarnaast moet je er ook nog rulebooks bij hebben om te weten hoeveel damage je troepen doen ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 juli 2002 21:13 schreef The Will het volgende:
Een spel met miniatuur legers, waarmee je tegen elkaar vecht. En die troepen zijn errug duur om te kopen, daarnaast moet je er ook nog rulebooks bij hebben om te weten hoeveel damage je troepen doen ;)
Jaaaaaaja :? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

Bloodclot

Jawier!

Op maandag 08 juli 2002 21:10 schreef The Will het volgende:
Je kan AD&D niet echt met Warhammer vergelijken, Warhammer mist namelijk het role playing gebeuren, en daar draait het om bij AD&D.
Niet helemaal waar :) je vergeet Warhammer fantasy Roleplay :) ik heb het een paar jaar terug een tijdje gespeeld. Je speelt ook met D4 D6 D10 D20 en D100 (D10 en D10) en D3 (even en oneven D6). erg leuke wereld.

Maar warhammer staat idd bekent om de Fantasy role battle.

Er komt ook een MMORPG uit van warhammer, is in een erg vroeg stadium, maar zal wel potentie hebben. want warhammer leeft nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 08 juli 2002 21:11 schreef Exirion het volgende:
Warhammer is wat The Will uitlegt, AD&D is heel anders. (En aangezien je 'zijn' schrijft neem ik aan dat je uitleg over allebei wil hebbe. ;) ) AD&D is een roleplaying game, en kost gelukkig geen 70 euro per maand - het enige wat je nodig hebt zijn boeken met regels en wat dobbelstenen, pen en potlood. Die boeken kosten je wellicht 70 euro, dat zou ik niet weten; maar er zijn veel betere RPGs gratis (legaal) down te loaden op het internet, dus feitelijk is roleplayn gratis. :) (En je hoeft niets te verven! En het is veel creatieven er vrijer dan spellen als Warhammer.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Op maandag 08 juli 2002 21:17 schreef Exirion het volgende:

[..]

Jaaaaaaja :? :P
Kijk <A href=http://www.gamesworkshop.com/>hier</A> maar eens een beetje rond, en kijk eens in wat topics die je vindt door te [search=Warhammer] :)

En Bloodclot, ik nam aan dat hij hier gewoon Warhammer bedoelde, dus niet roleplay gebeuren ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 08 juli 2002 21:19 schreef Bloodclot het volgende:
Niet helemaal waar :) je vergeet Warhammer fantasy Roleplay :)
Dat is alleen niet waar de topicstarter het over had. ;)

Warhammer Fantasy Roleplay, AD&D - we zijn hier wel de dieptepunten in het roleplay genre aan het opnoemen, naar mijn persoonlijke mening. :{ Commercieel en slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Third Edition Dungeons and Dragons boeken heb ik destijds 55 gulden voor betaald per stuk. Verder heb je alleen potlood, papier, en gum nodig, dus (A)D&D is een stuk goedkoper dan Warhammer ;)

Edit: Zijn in totaal 3 Core Rulebooks, waar je er in principe maar een van nodig hebt, als je niet zelf gaat DM'en.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 08 juli 2002 21:24 schreef The Will het volgende:
Third Edition Dungeons and Dragons boeken heb ik destijds 55 gulden voor betaald per stuk. Verder heb je alleen potlood, papier, en gum nodig, dus (A)D&D is een stuk goedkoper dan Warhammer ;)
Maar niet zo goedkoop als deze games: http://www.indie-rpgs.com/resources/index.php?category=6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Nee inderdaad :)

Staat daar ook dat systeem bij, wat je me laatst liet zien? Denk dat ik daar maar eens wat ga rondkijken, niet de eerste keer dat ik wat hoor over The Forge namelijk.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

The Pool, toch? Klinkt echt grappig. :) Staan wel meer leuke games tussen. Ik heb net vandaag allerlei goede ideeen gekregen om Eternal Worlds te verbeteren, dus wellicht zien jullie daar ook nog een een reincarnatie van verschijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet uit ervaring dat het spel heel leuk kan zijn maar dat het ook aardig wat geld kost, maaruh das hetzelfde als met je comp. Je vind het leuk dus besteed je er geld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

Bloodclot

Jawier!

Op maandag 08 juli 2002 21:23 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Dat is alleen niet waar de topicstarter het over had. ;)

Warhammer Fantasy Roleplay, AD&D - we zijn hier wel de dieptepunten in het roleplay genre aan het opnoemen, naar mijn persoonlijke mening. :{ Commercieel en slecht.
Hmz, heb jij ooit warhammer gespeeld? het was best leuk. Ok AD&D is uitgebreider en bekender. Maar de wereld van warhammer vind ik leuker en de geschiedenis ervan.

Onder warhammer versta ik over het algemene warhammer scene.

Dus Warhammer fantasy battle (dus met poppetjes die je moet verfen en battles op een tafel doen)

Warhammer 40K hetzelfde maar dan in het 40e-millenium

Warhammer Fantasy Roleplay ala AD&D. Dus roleplay characterpapiertje etc.

Maarum ontopic :)

Ik had eerst ook nagedacht om een dwarf army te bouwen, want roleplay vond ik tof, dus ik wou ook 's gaan battlen. maar helaas nooit tijd voor gehad. Echte Die-hards gaan helemaal op in hun spel en leven er echt in om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel de Orcs & Goblins.
Ik heb met een vriend de beginners set gekocht, omdat ik dat rulebook enzo nodig had, en hij speelt de Empire al, en ik had dus wat extra units voor mijn Orcs. Helaas zijn die units niet echt goed, je moet ze alleen maar positioneren op de 'base' (plateautje) en uit de verschillende hoofden te kiezen. Maar het is leuk om die te kopen om te beginnen. Er zit ook een Boar Chariot en een Empire Cannon in en 2 generals.

Ik persoonlijk zou een klein beginners regiment kopen (met wat high elf en wood elf archers en nog wat d8 ik) en de bijbehorende kleuren en 2 kwastjes (een heel erg preciese en een wat dikkere, al dan zeker niet té dik, voor het gewone schilderwerk).

Het schilderen is echt heel leuk, en ik ben er nu na een tijdje weer me begonnen. je bent er echt wel ff mee bezig, maar met een beetje werk is het resultaat dan ook erg leuk. Vooral als je leger een beetje begint te groeien.

Dus koop een klein beginners regiment met wat kleuren en 2 kwasten als het leuk lijkt. Dan kun je als je iemand kent die Warhammer speelt gewoon ff (nou ja ff, het is best een dikke pil voor een niet-zo-vaak lezer) zijn boek lenen om de regels te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 08 juli 2002 22:34 schreef Bloodclot het volgende:
Hmz, heb jij ooit warhammer gespeeld? het was best leuk. Ok AD&D is uitgebreider en bekender.
Ik heb de regels van Warhammer (Fantasy Roleplaying) gelezen, en het er met een vriend van mij die het speelt/speelde over gehad - en ik kwam tot de conclusie dat het net zo'n zooi was als AD&D. Ik snap echt niet hoe die spellen zijn gemaakt, er zit absoluut geen coherente design-filosofie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Vind sommige prijzen die Armaggedon (sp?) noemde wel ERG hoog... 80 euro voor een paar penselen en wat verf is _idioot_.. Zelfs als je Revel olieverf koopt ben je niet zo veel kwijt! Die waren drie _gulden_ per potje!

Ben vergeten wat de basisdoos kost, maar dat was geloof ik zo'n tweehonderd gulden.. Voor een groepje van tien Marines (warhammer 40k) was ik vroeger zo'n veertig gulden kwijt en de speciale characters waren zo'n dertig gulden per stuk. Tanks en voertuigen kostten ongeveer tachtig gulden per stuk.

Heb een Dark Angels leger op m'n kast staan wat al jaren niet is gebruikt. Veel geld aan uitgegeven, maar ook _veel_ plezier van gehad...

EDIT:
Oeps! Zag dat Armageddon net als ik in _guldens_ sprak! Foutje! }:O

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Games Workshop heeft net Warhammer Skirmishes uitgegeven (reviews 1, 2), waarmee je met minimale investering toch Warhammer kunt spelen. Helaas geen advancement systeem zoals in o.a. Necromunda en Mordheim, maar toch wel leuk voor weinig geld.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel geld net als het mij heeft gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 22:20
War hammer is echt flex,wou ik effe kwijt.

ik speel het niet maar ik ben meestal wel op een battle te vinden in de lokale shop

gewoon wel vet om te zien

wel duur jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs die kleine warhammer modelletjes zijn 5 euro of meer (en dan zijn ze nog niet eens geverfd, dat moet je zelf doen(dat maakt het ook wat leuker)). je moet er dus wel wat voor over hebben maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik vind het altijd een beetje te duur..
Je ziet van die bruggers al hun krantenwijkgeld uitgeven aan 1 of 2 Krijgers...

Te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar als je een hardcore verzamelaar bent lijkt het al snel een stuk goedkoper. het is dan ook voor een doelgroep van +/- 16 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Aaach de goeie oude tijden :D
Ik speelde Warhammer toen de miniatures nog zware metalen mochten bevatten. :)
Wat in die tijd al begon, is dat elk jaar de prijzen met 10% tot 25% omhoog gingen. :(
Ik vind de schatting dat het 70 eur per maand kost wel redelijk denk ik, maar ik denk toch dat de initiele aanschafkosten wel boven de 70 eur liggen.
Je zult als snel meer willen dan wat in de basisset zit. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met Collectible Card Games zoals Magic:The Gathering en (eeewww ik typ het) Pokemon

Om de kosten beheersbaar/lager te houden is in ieder geval Necromunda erg geschikt (is wel 40K universum). Dat heb ik vele 24-uurs-sessies volgehouden.
De character upgrading is een erg leuk aspect, wat je in Warhammer niet hebt.
Mordheim is naar ik begrijp daar de fantasy variant van, maar die heb ik nooit gespeeld.
Warhammer Skirmishes ken ik niet, maar wat ik uit de reviews van Crayne begrijp, is dat eigenlijk alleen maar een manier om een snelle battle te spelen als je al een volledig leger hebt.
Wat daar ook in stond:
NOTE: GW (and any other mini company) is in the business of selling minis. Their scenarios are designed around you buying their minis to play specific scenes out. For example, a caravan is part of one scenario and the book makes a big deal of how you can model one of these using unique pieces from the GW bins. USE PROXIES (stand-in models/items to represent certain models that may be unavailable) unless you simply love making models and spending money. Soapbox retracted.
Oftewel: Scenery (landschappen, huisjes, kastelen, bomen weet ik veel) Kun je veel beter zelf maken.
Warhammer is sowieso een knutsel hobby, je zit al gauw 1000+ miniatuurtjes te schilderen, en dan ga ik ervan uit dat je dus ook nog wel de tijd over hebt om ff een stuk piepschuim te voorzien van wat graspoeder (zoals ze bij miniatuurtreinen gebruiken)
Je eigen scenery maken is 8-) .

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Oftewel: Scenery (landschappen, huisjes, kastelen, bomen weet ik veel) Kun je veel beter zelf maken.
Warhammer is sowieso een knutsel hobby, je zit al gauw 1000+ miniatuurtjes te schilderen, en dan ga ik ervan uit dat je dus ook nog wel de tijd over hebt om ff een stuk piepschuim te voorzien van wat graspoeder (zoals ze bij miniatuurtreinen gebruiken)
Je eigen scenery maken is 8-) .
Ik ben sinds deze week weer fanatiek met Warhammer Fantasy aan de slag gegaan (orc'n'goblin army box gekocht a 200 euro :'( )
Wat heel koel is, je kan van een heleboel sites papieren huizen en kastelen downloaden. Na het betere knip en plakwerk krijg je schitterende gebouwen:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizards.com/dnd/images/02wholebridgeangle.jpg
van http://www.wizards.com/dnd/article.asp?x=minis/ch20020328pm

Afbeeldingslocatie: http://www.wizards.com/dnd/images/fpm_cemetery3.jpg

Compleet kasteel maken:
http://www.paperforge.com./pages/Page03/Terrainpage.html

Allemaal gevonden via:
http://www.peterjvisser.demon.nl/links5.html

Less = more

Pagina: 1