Ik denk dat het misschien handig is om alle roaming vragen hierin te stoppen is er een beter overzicht
.
Ik zet hier boven een paar vragen en antwoorden neer (die ik zelf weet).
.
Ik zet hier boven een paar vragen en antwoorden neer (die ik zelf weet).
Morgen word dit topic afgewerktWat is roaming?
Roaming is het gebruik maken van een ander netwerk dan het netwerk wat je normaal gebruikt, normaal is dat alleen mogelijk op buitenlandse netwerken. Maar ook binnen Nederland is er een tijdje roaming mogelijk geweest. Toen telfort nog geen landelijke dekking had konden gebruikers op het libertel netwerk roamen
Kan ik roamen?
Iedere gebruiker van een Nederlands netwerk kan roamen zonder speciale registratie. Wat de mogelijkheden zijn verschilt van netwerk tot netwerk. Zo kunnen pre-pay gebruikers in het algemeen minder.
Welke providers bieden welke mogelijkheden?
KPN-mobile/hi
abo's
Deze gebruikers kunnen in landen waar KPN mobile overeenkomsten heeft (zeer veel landen) bellen en gebeld worden en ook meestal smsen. De tarieven voor roaming kunnen op http://www.hi.nl/roaming/roaming_hi_form.asp voor hi en op http://145.7.217.250/roaming/belleninhetbuitenland.asp voor KPN mobile worden gevonden.
Pre-paid
Deze gebruikers kunnen in het buitenland alleen bellen of gebeld worden (en geen gebruik maken van sms). Het bellen gaat als volgt:
code:
1 *100*0031telefoonnumerzondernul#
Je moet dan op ok of zenden drukken en je krijgt +- binnen een minuut een telefoontje terug.Dit werkt uiteraard alleen als je nog voldoende beltegoed hebt.>:) Opwaarderen kan op de gebruikelijke manieren door naar
code:
1 *100*321#
te bellen dit is uiteraard GRATIS. De netwerken Bouygues (frankrijk), E-plus(duitsland), Base (België) en T-mobile/one2one (UK) leveren je extra korting.
Vodafone
abo's
Met een vodafone abo heb je de mogelijkheid om te bellen, gebeld te worden en te smsen in het buitenland. De wereld is in verschillende delen opgedeeld en voor ieder gedeelte geld een tarief
Pre-paid
Hier geld hetzelde systeem als bij KPN-mobile. Ook bellen via
code:
1 *100*0031hierhetnummerzondernul#
In tegenstelling tot KPN heb je WEL de mogelijkheid om in het buitenland met izi te smsen, De prijs van een sms is €0,75.
De dekking van internationale netwerken!
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B