staat er niet bijvoorbeeld
anders zou ik het niet weten
in dat geval staat de v dus voor voltage
oid3.3v dimm
anders zou ik het niet weten
in dat geval staat de v dus voor voltage
Verwijderd
Spanning voor het geheugen.. Soms kun je er maximaal door overkloken omdat je geheugen dan hoger wil (bij een hogere spanning) of snellere timings of beide.
Handig dus
Handig dus
Oke want ik wil met een gelockte xp1900 naar de 140Fsb.Op maandag 08 juli 2002 20:58 schreef Fewture het volgende:
Spanning voor het geheugen.. Soms kun je er maximaal door overkloken omdat je geheugen dan hoger wil (bij een hogere spanning) of snellere timings of beide.
Handig dus
De Vcore staat op 1.85v(ipv 1.75 default),windows draait gewoon maar zodra ik cpuburn draai dan reboot de pc.
De timing staat op normal,dus kan het helpen als ik de VDimm wat hoger zet?
Verwijderd
Ja, dat kan inderdaad helpen..zoals al werd gezegd kun je je geheugen dan verder overklokken omdat het meer stroom gevoerd krijgt..
Edit: dit moet eigenlijk naar OC forum.....
Edit: dit moet eigenlijk naar OC forum.....
De VDimm staat standard op 2,50V,ik kan hem met stapjes van 0.10 verhogen.
Zit nu al op de 2,80V,maar hij blijft rebooten na 10min. cpuburn.(FSB 140)
Kan iemand mij dan vertellen hoeveel hoger ik hiermee kan gaan?
Vcore op max. 2,85V
timingsettings op normal
Xp1900 (nog) gelocked
rest zie specs.
Vcore op max. 2,85V
timingsettings op normal
Xp1900 (nog) gelocked
rest zie specs.
Vcore op 2,85V dat zal me en warmte geven zegOp dinsdag 09 juli 2002 13:04 schreef AOG het volgende:
De VDimm staat standard op 2,50V,ik kan hem met stapjes van 0.10 verhogen.
Vcore op max. 2,85V
timingsettings op normal
Xp1900 (nog) gelocked
rest zie specs.
Verwijderd
dat is idd wel een hele dure broodroosterOp dinsdag 09 juli 2002 15:34 schreef executor het volgende:
[..]
Vcore op 2,85V dat zal me en warmte geven zeg
Als CPUBurn reboot, is OF je voeding te zwak OF trekt je CPU het gewoon niet (ik denk het eerste). Het voltage van je geheugen hoef je alleen maar te verhogen als je bijv. PC2100 geheugen hebt (voor 133Mhz FSB) en je geheugen begint bij hogere FSB's moeilijk te doen. Wat ik dan zou doen is eerst de timings zo traag mogelijk zetten (hoogst mogelijke waardes, dat is stabieler), en daarna pas met VDimm gaan klooien.
Maw: probeer er eerst zeker van te zijn dat je geheugen de bottleneck is voordat je d'r extra stroom doorheen jaagt.
En die VCore moet je ook mee oppassen, soms draait een CPU hoger met een iets lager voltage omdat je temps gewoon te hoog worden. Testen testen testen.
Maw: probeer er eerst zeker van te zijn dat je geheugen de bottleneck is voordat je d'r extra stroom doorheen jaagt.
En die VCore moet je ook mee oppassen, soms draait een CPU hoger met een iets lager voltage omdat je temps gewoon te hoog worden. Testen testen testen.
Bnet pindle#2913
sorry ik bedoelde 1,85V VcoreOp dinsdag 09 juli 2002 15:58 schreef collission het volgende:
[..]
dat is idd wel een hele dure broodrooster
mischien kan je hier wat mee
[topic=383055/1/25]
[topic=383055/1/25]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Nou mijn temps. zijn in orde dat is het niet.Op woensdag 10 juli 2002 02:26 schreef Catch22 het volgende:
ja als je temps niet in orde zijn kan het ook zijn dat je niet zo ver kan komen
Temp CPU/Case Idle 38/23 Stressed 43/26
Hij draait ook wel perfect met fsb 140 in XP maar kom niet door de cpuburn test.
Ook de memorysettings staan op het laagste pitje,maar ik weet niet wat het Hyundai reepje presteert.
Ik zelf denk:elke keer om dezelfde tijd rebooten is of een warmteprobleem of de voeding.
Warmte is het niet dan zou het de voeding moeten zijn,maar 300 watt voor onderstaande config moet toch genoeg zijn?
Pagina: 1