Weet iemand of Maya net als 3DS Max en Adobe Photoshop ondersteuning bied voor multiprocessor systemen ?
Verwijderd
De Maya render engine is volgens mij niet geoptimaliseerd voor dual processor systemen, dus het renderen zal allicht iets sneller gaan dan met een enkele processor, maar dit zal niet de performance boost geven die je bij 3D studio MAX mag verwachten.
terwijl er wel standaard een "render with all available processors" optie zit.
Beste is natuurlijk gewoon network-rendering, vraag Pixar voor details
Beste is natuurlijk gewoon network-rendering, vraag Pixar voor details
Verwijderd
Maya's batch render optie heeft een 'use all available processors' optie en is dus welzeker SMP optimized. De snelheidswinst die je haalt is (naar eigen ervaring) zo'n 40%, dus iets wat eerst 10 minuten over het renderen deed is nu al na 5.5/6 minuten klaar. Tijdens het modellen of preview renderwerk heb je weinig aan de 2e processor.
Waar het batch renderwerk betreft is dit dus complete onzin. Voor wat betreft het werken in de modeller kan ik er geen uitspraak over doen door een gebrek aan ervaring met max.De Maya render engine is volgens mij niet geoptimaliseerd voor dual processor systemen, dus het renderen zal allicht iets sneller gaan dan met een enkele processor, maar dit zal niet de performance boost geven die je bij 3D studio MAX mag verwachten.
Max doet vrij weinig met de 2e proc behalve met renderen. De over-all "feeling" van een SMP bak is echter vele male beter dan van een single proc systeem. Maar goed, we dwalen afOp maandag 08 juli 2002 23:28 schreef Qlone het volgende:
Waar het batch renderwerk betreft is dit dus complete onzin. Voor wat betreft het werken in de modeller kan ik er geen uitspraak over doen door een gebrek aan ervaring met max.
de betaler vervuilt
Pagina: 1