Hauppauge WinTV PCI FM (geluid capture prob)

Pagina: 1
Acties:

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
ok, de opstelling is alsvolgt:

Ik heb een JVC VHSc Camera, die via 2x tulp-uit (video/audio) aangesloten zit op de wintv.
De video tulp wordt dus omgezet naar svideo plug, en die zit dus in de svideo aansluiting van de wintv.
De audio tulp wordt omgezet naar jacket, en gaat zodoende in de audio line-in van de wintv, die op zijn beurt ook weer doorgelusd wordt naar mijn SB Live! 5.1 Player..

Ok, nu zou je zeggen, dit moet makkelijk gaan met cappen, maar het feit is, dat ik met VirtualDub en Premiere 6 allebei GEEN geluid erbij krijg, wel een geluidsstream, maar dus geen geluid.
Ik heb ook al geprobeerd het geluid direct op geluidskaart, en ook zonder geluid door te lussen, het werkte allemaal niet.

Misschien is er hier iemand met ervaring die kan zeggen wat ik evt. fout doe, of weet waarom het niet gaat, en wat ik in dat geval anders beter kan doen.
Ik zat al te denken dat die wintv kaart misschien automatisch denkt dat ie het geluid ook via de svideo plug krijgt, en daarom ook verder geen geluid capt, als dit zo is, is hier dan een omweg voor misschien?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Correct me if I'm wrong, ben maar een AV-n00b, maar wil wel helpen:

Volgens mij kan een S-VHS connector geen audio voortbrengen.
Ik dacht ergens in de manual van een PCTV Rave(andere fabrikant maar producten zullen niet zo erg verschillen) te hebben gelezen dat je je geluid gewoon los op je geluidskaart moest aansluiten.
Die audio-out bij je TV-kaart is enkel voor het geluid van de tuner.

Als je het geluid van die camera aansluit op je geluidsplank zou je geen problemen mogen hebben. Kijk wel dat die lijningang geselecteerd is voor opname in je volumecontrolepaneel (:?)

• Sartsj
hmmja, naja dat heb ik dus wel geprobeerd, en toen kreeg ik geen geluid bij de filmpjes, ook al stond de line-in wel geselecteerd, maar ik zal et nog es proberen, misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb.. :)

• Sartsj
kheb dus wel iets over het hoofd gezien, ik wist niet dat je bij record control van de sound settings van windows een device moest selecteren voordat ie ermee gaat recorden :P
hier kan dus een slotje op evt.