Toon posts:

[RH 7.3] Anti Aliasing fonts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu 'n paar dagen aan 't stoeien met Red Hat 7.3 & ik vind dat ik 't momenteel lekker heb draaien, als newbie zijnde :)
Helaas is 't me nog niet gelukt om antialiasing fonts aan de praat te krijgen. Ik heb al wat "how-to's" gelezen, maar daar word ik na wat geexperimenteerd te hebben ook niet echt wijzer van :'(

Verwijderd

het hangt af van het programmaatje of het antialiasing heeft of niet. programma's als xman en xclock hebben het naar mijn weten niet.

als je antialiasing wil in qt3 apps, moet je dat in het control center van kde instellen.

voor gtk2 apps, export GDK_USE_XFT=1 in je .bashrc zetten,
voor mozilla, zie hier
voor gtk1 apps http://gdkxft.sourceforge.net

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 19:59 schreef ru1 het volgende:
het hangt af van het programmaatje of het antialiasing heeft of niet. programma's als xman en xclock hebben het naar mijn weten niet.

als je antialiasing wil in qt3 apps, moet je dat in het control center van kde instellen.

voor gtk2 apps, export GDK_USE_XFT=1 in je .bashrc zetten,
voor mozilla, zie hier
voor gtk1 apps http://gdkxft.sourceforge.net
Ik heb 't al ingesteld in de fontsettings van KDE, maar helaas pakt Mozilla & Netschaap 't niet op ;( Ik heb hier al andere topics over gelezen, maar niks hielp. Vreemd dat 't eigenlijk niet standaard in Mozilla, of Netschaap zit!

Verwijderd

Ze compileren die twee voor 'de grootste gemene deler'. En aangezien de meeste distros (in ieder geval tot voor kort) Gnome als geprefereerde windowmanager had, zijn ze daarvoor gecompileerd. En die was nog lang niet zover qua AA-fonts...

Verwijderd

natuurlijk pakt mozilla het niet op, want het is gtk, en als je AA aanzet in het kde control center, dan werkt dat alleen voor qt apps. als je anti-aliasing in mozilla wilt, lees mijn post nog eens, het is een kwestie van 4 regeltjes veranderen in een configuratie bestand

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 21:05 schreef ru1 het volgende:
natuurlijk pakt mozilla het niet op, want het is gtk, en als je AA aanzet in het kde control center, dan werkt dat alleen voor qt apps. als je anti-aliasing in mozilla wilt, lees mijn post nog eens, het is een kwestie van 4 regeltjes veranderen in een configuratie bestand
Ik wist dus niet dat 't gtk was. Ik heb 't nog ff geprobeerd & 't werkt nu. Thanx!
Pagina: 1