[redhat] 7.2 of 7.3

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ga het doen! (Linux leren :) )

Ik heb vandaag de hele dag besteed om me in te lezen, documenten als "linux op de desktop" en de FAQ van dit non-windows forum heb ik me eigen gemaakt maar toch heb ik een vraagje, ik hoop dat jullie lief zijn en mij niet direct op slot gooien...

Ik vond namelijk een installation guide op dit forum voor RedHat 7.2 maar ik zie dat er inmiddels een 7.3 versie is. Wat raden jullie me aan? Lijken de installaties van 7.2 en 7.3 op elkaar? Kan ik beter maar voor de 7.2 kiezen of gewoon de 7.3 erop zetten?

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 03:01
neem gewoon 7.3 er is nauwelijks verschil qua gebruik.
Op maandag 08 juli 2002 19:38 schreef jellebelle het volgende:
Ik ga het doen! (Linux leren :) )

Ik heb vandaag de hele dag besteed om me in te lezen, documenten als "linux op de desktop" en de FAQ van dit non-windows forum heb ik me eigen gemaakt maar toch heb ik een vraagje, ik hoop dat jullie lief zijn en mij niet direct op slot gooien...

Ik vond namelijk een installation guide op dit forum voor RedHat 7.2 maar ik zie dat er inmiddels een 7.3 versie is. Wat raden jullie me aan? Lijken de installaties van 7.2 en 7.3 op elkaar? Kan ik beter maar voor de 7.2 kiezen of gewoon de 7.3 erop zetten?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Eigenlijk is RH7.3 een update van 7.2. Je hoeft dus niet zoveel update's uit te voeren na een installatie (al moet je er wel wat doen :)).

Daarnaast heeft RH7.3 als standaard KDE3.0 ipv KDE2.2. En sinds je hem al desktop wil gebruiken, go RH7.3.

rm -r *

• jellebelle
  • Niet online
Okay da's duidelijk! Bedankt!
Nog een nachtje downloaden en dan kan het feest beginnen :)

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was de 7.3 kiezen. Ik als Linux N00b kan er zelf goed mee overweg en alles is vrij duidelijk. Ik heb beiede versies geinstalleerd en het maakt echt helemaal geen verschil.

Als je 7.3 neemt heb je alleen de nieuwste KDE ( 3 ) in begrepen en nog allemaal van die dingen die iets nieuwer en beter uitgewerkt zijn.

Verwijderd

Ik ben sinds 'n paar dagen ook begonnen met Red Hat, als redelijke newbie (heb paar jaar geleden al 's Ygdrasil geprobeerd) & 't draait hier als 'n trein! Echt 'n aanrader, zeker als je newbie bent!

• jellebelle
  • Niet online
Jah wat Linux betreft ben ik behoorlijk newbie! Ik zit nu sites uit te kammen als: www.linuxpro.nl en www.pinux.nl.

Ook de Linux reviews hier op het GoT helpen me heel erg. Echt super!

Ik ben erg benieuwd naar RedHat, ik twijfel nog een beetje over wat ik er op ga zetten; GNOME of KDE maar dat zie ik wel, wordt lekker uitproberen denk ik... :)

Verwijderd

Jah, RedHat 7.3! *D

Enne, Red Carpet is ook een aanrader :)

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:29
ik ben zelf begonnen met RH 7.2 wat toen de nieuwste versie was. (immidels zit ik op debian woody). 7.3 is gewoon en update van 7.2, dwz dat er geen grote verschillen zijn tov 7.2

Verwijderd

Ik vraag me af waarom 7.3 5CD's is en 7.2 maar 2... heb je ook een update van 7.2 naar 7.3 die iets minder cd's zijn... want 5 is nogal overdreven denk ik...

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 21:59 schreef Pjotr223 het volgende:
Ik vraag me af waarom 7.3 5CD's is en 7.2 maar 2... heb je ook een update van 7.2 naar 7.3 die iets minder cd's zijn... want 5 is nogal overdreven denk ik...
De laatste 2 CD's staat alleen maar de broncode (wat klinkt dat achterlijk in ABN :P) op (afaik)

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 16:37

B2

wa' seggie?

bij RedHat altijd de laatste versie kiezen.
Behalve als het een .0 versie is, want die is meestal niet te vertrouwen.
7.3 heeft KDE 3, dat is voor de desktop beter dan 2.2.x(3.0.0 weliswaar, en daar is nogal gedoe over dat het KDE developer team geen rpm's uitbrengt, hun goed recht trouwens.)

Verwijderd

maar is er ook een update van 1cd ofzow? ipv 3cd's?
Pagina: 1