Toon posts:

hoe soundblaster 1024 instellen met dolby digital

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een soundblaster live 1024 oem (met digitale uitgang)

ik heb ook een dolby digital setje van cambridge dtt2500 digital

ik draai windows xp.

ik heb nu liveware 3.0 geinstalleerd en gebruik de digitale uitgang. Ik vind dat het geluid alleen erg "hal"
achtig is. net alsof er contant een filter aanstaat ofoz.

verder heb ik bij dvd films het idee dat alleen de center boxen gebruikt worden. (de overige 4 boxen hoor ik wel maar veel te zacht. heb op de dtt2500 de volumes geregeld maar dat maakt weinig uit bij films.

welke drivers moet ik gebruiken? ik denk namelijk dat het aan de liveware ligt.

help! :)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57
Je hebt de goede drivers. Zet je geluid wel op "digital output only" (play control, geavanceerd)

Als je een dvd speelt, gaat het dolby digital lampje aan?

Zet hem tevens op 4-speakermode met surround mixer, dan klinkt alles stukken beter dan live!surround.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 19:33 schreef Tobias het volgende:
Je hebt de goede drivers. Zet je geluid wel op "digital output only" (play control, geavanceerd)

Als je een dvd speelt, gaat het dolby digital lampje aan?

Zet hem tevens op 4-speakermode met surround mixer, dan klinkt alles stukken beter dan live!surround.
ik heb alles al staan zoals jij het hier schrijft.

digital output staat aan. bij dvde gaat het lampje branden

4 speakermode staat aan. het blijft aan "hal" achtig klinken

Verwijderd

Topicstarter
ligt het misschien aan winamp?

ik heb daar output: crossfading directsound output
versie 2.80

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Op maandag 08 juli 2002 19:30 schreef Coolie het volgende:
ik heb een soundblaster live 1024 oem (met digitale uitgang)

ik heb ook een dolby digital setje van cambridge dtt2500 digital

ik draai windows xp.

ik heb nu liveware 3.0 geinstalleerd en gebruik de digitale uitgang. Ik vind dat het geluid alleen erg "hal"
achtig is. net alsof er contant een filter aanstaat ofoz.

verder heb ik bij dvd films het idee dat alleen de center boxen gebruikt worden. (de overige 4 boxen hoor ik wel maar veel te zacht. heb op de dtt2500 de volumes geregeld maar dat maakt weinig uit bij films.

welke drivers moet ik gebruiken? ik denk namelijk dat het aan de liveware ligt.

help! :)
Heb je meerder center speakers? ;)

Maar de center speaker moet in de digitale uitgang, dus het lijkt er idd op dat ie alleen het center kanaal uit je digitale uitgang propt, ipv. alle kanalen. Bij de advanced instellingen van de volume regeling kan je dat instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 19:46 schreef psmeets het volgende:

[..]

Heb je meerder center speakers? ;)

Maar de center speaker moet in de digitale uitgang, dus het lijkt er idd op dat ie alleen het center kanaal uit je digitale uitgang propt, ipv. alle kanalen. Bij de advanced instellingen van de volume regeling kan je dat instellen.
ehm ken jij de dtt2500?

er gaat een kabel van de geluidkaart (uit de digitale) naar mijn 5.1 versterker. van daaruit gaan er 6 kabels naar alle boxen

• Tobias
Je moet, als het dolby digital lampje aan staat, verder geen cmss zoals de FourPoint aan hebben staan op je break-out box. Iaw, zorg dat er verder geen lampjes branden dan het dd lampje. Alleen dan klinken de dvd's mooi.

Als je verder geen dolby digital signaal gebruikt, zet hem dan gewoon op FourPoint cmss mode.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• yogy
Ik bedoel te zeggen dat je digitale uitgang gebruik maakt van een spdif stekker, dit is een mini jack plug, maar dan voor vijf kanalen. Als je een analoge set boxen set hebt, moet je in de digitale uitgang je center speaker doen. Dus als je pc daar op ingestelt staat, stuurt ie alleen het geluid voor het center kanaal door je digitale uitgang naar je boxen.

• Tobias
Op maandag 08 juli 2002 19:55 schreef psmeets het volgende:
Ik bedoel te zeggen dat je digitale uitgang gebruik maakt van een spdif stekker, dit is een mini jack plug, maar dan voor vijf kanalen. Als je een analoge set boxen set hebt, moet je in de digitale uitgang je center speaker doen. Dus als je pc daar op ingestelt staat, stuurt ie alleen het geluid voor het center kanaal door je digitale uitgang naar je boxen.
Hij heeft een sb live 1024, dus geen live 5.1 De Dtt2500 heeft een digitale ingang en de live een digitale uitgang. Hij hoeft dus verder geen center aan de geluidskaart aan te sluiten, want dat gaat allemaal via de break-out box.
code:
1
2
3
4
5
6
                            sblive digital out ----break-out box -l  
                         -r
                     -surround l
                     -surround r  
                     -woofer
                     -center

• yogy
Op maandag 08 juli 2002 20:03 schreef Tobias het volgende:

[..]

Hij heeft een sb live 1024, dus geen live 5.1 De Dtt2500 heeft een digitale ingang en de live een digitale uitgang. Hij hoeft dus verder geen center aan de geluidskaart aan te sluiten, want dat gaat allemaal via de break-out box.
code:
1
2
3
4
5
6
                            sblive digital out ----break-out box -l  
                         -r
                     -surround l
                     -surround r  
                     -woofer
                     -center
}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O
}:O Ow sorry, ik dacht dat alle Live!'s 5.1 geluid ondersteunen. }:O
}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

• Tobias
Vergissing is menselijk, ben je niet gelijk een koe hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 19:55 schreef Tobias het volgende:
Je moet, als het dolby digital lampje aan staat, verder geen cmss zoals de FourPoint aan hebben staan op je break-out box. Iaw, zorg dat er verder geen lampjes branden dan het dd lampje. Alleen dan klinken de dvd's mooi.

Als je verder geen dolby digital signaal gebruikt, zet hem dan gewoon op FourPoint cmss mode.
hmm je zegt dus dat ik als ik dvd wil afspelen, de surround setting op niks moet zetten. probleem is echter dat ik bij liveware moet kiezen welke boxen ik gebruik. bv 4 point surround ofzo. kan kiezen uit 2, 4 of haedphones of live surround

verder snap ik wel dat je geen lampje mag laten branden, dat lukt

• Tobias
Op dinsdag 09 juli 2002 00:47 schreef Coolie het volgende:

[..]

hmm je zegt dus dat ik als ik dvd wil afspelen, de surround setting op niks moet zetten. probleem is echter dat ik bij liveware moet kiezen welke boxen ik gebruik. bv 4 point surround ofzo. kan kiezen uit 2, 4 of haedphones of live surround
Hier moet je kiezen voor de 4-speaker mode, dan worden er bij een stereo signaal alle boxen gebruikt. Dit is allemaal puur uit eigen ervaring, probeer maar een liedje af te spelen en dan van 4-point surround naar live!surround te switchen, het verschil is duidelijk merkbaar. Met live!surround lijkt al het geluid uit de center te komen.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Kijken van DVD's:
* In Windows:
- Ga naar de speaker instellingen en selecteer de optie Live!Surround
* Op je DTT2500 kastje:
- Druk net zo vaak op het CMSS knopje totdat er geen van de vier lampjes meer branden

Luisteren van muziek:
* In Windows:
- Ga naar de speaker instellingen en selecteer de optie 4 point surround (of iets in die geest).
* Op je DTT2500 kastje:
- Druk net zo vaak op het CMSS knopje totdat het lampje van fourpoint gaat branden.

Zorg verder dat er bij de mixer instellingen van je soundblaster de geluidseffecten uitstaan... een van de effecten is een hal effect en misschien heb je dat dus wel aan staan?
Zit momenteel niet achter m'n eigen PC dus misschien dat sommige benamingen niet helemaal 100% zijn.

• Tobias
Ik gebruik met dvd's altijd de optie "4 speakers" bij de creative surround mixer, maar met live!surround klinkt het minstens net zo rielax. Bedankt Lorn, nu kan ik nog meer genieten van mijn dvd's :P

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Het staat zo ook in de handleiding maar dan op zo'n manier dat je d'r geen wijs uit kunt... althans dat is mijn mening. Met de Live!Surround speaker setting gebruik je ook de center speaker, die mis je als je DVD's kijkt met de speakersetting op "4 speakers". Verder heb ik het idee dat het geluid anders over de boxen word verdeeld. Op de manier die ik aangaf klinkt het bij mij allemaal super en ik heb dezelfde setup als jij hebt.

Ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 16:06 schreef Lorn het volgende:
Het staat zo ook in de handleiding maar dan op zo'n manier dat je d'r geen wijs uit kunt... althans dat is mijn mening. Met de Live!Surround speaker setting gebruik je ook de center speaker, die mis je als je DVD's kijkt met de speakersetting op "4 speakers". Verder heb ik het idee dat het geluid anders over de boxen word verdeeld. Op de manier die ik aangaf klinkt het bij mij allemaal super en ik heb dezelfde setup als jij hebt.

Ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
ik heb 4 speaker mode aanstaan, maar ik hoor gewoon oook de center hoor. merk weinig verschil met live surround.

volgende vraag. ik gebruik windvd 3.0, wat moet ik hier als instelling doen? spdif? of 5.1 ?
Pagina: 1