Toon posts:

philips brander kan ik m weg flikkeren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn philips fikker heeft als geruime maand problemen maar kan ik m nu dan gewoon weg flikkeren.

Aller eerst als ik een nieuwe wil kopen dan wordt het GEEN filups. Dit is voormij al de zoveelste die ik versleten heb. Ik brand redelijk wat maar daar moet het toch niet van komen??

De probleemomschrijving.

Fase1
In het begin was het zo dat hij wel eens in windows de grap had dat als je 2 vershillende cd's erin heb gehad dan hij dan iets had van nou less ik nix meer, ook na het fikken kon hij nix meer lezen. Ook was het zo dat hij op de meest ongelegen momenten gaat kijken of er een cd in mijn brander zit. Dan haperde ook direct alles.

Fase2
Om de 2 boots ziet hij de brander niet meer en alles wat op zijn ide kanaal ziet niet meer. Als je dus vervolgens de bander er af donderde dan was er nix aan de hand.

Fase3
Als ik de geluk had dat hij opstarte met de brander dan heb ik na een minuut of 3, 4 dat hij m in apparaat beheer niet meer ziet.

Dus nu de ham vraag??

Nieuwe kopen en deze door de ruit van philips donderen of is t nog te fixen?

Owja hij valt net een 2mnd buiten de garantie en ik heb philips al gebeld die zegt dood leuk dat ze maar 1 jaar geven en dat ik dus pech heb.

//edit
het is een pcrw804
\\edit

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

is je IDE kabel of je controller niet stuk? (zkou het controleren...)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Phillips branders :r ALs je hem gekocht had moest je hem al gelijk weg flikkeren :) Ik heb er ook 1 gehad. Je verkloot 3 cd's voor 1 kopie :'(

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

toch niet die 6310 hè? pokkeding, hangt voor de gein in een p166 hier. niks meer mee te beginnen, ja als gewone cdromspeler. En idd, 3 cd's verbrassen voor 1 kopie. Plextor of AOPen kopen, altijd goed.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je veel brand is plextor het beste merk.
die gaan wel lang mee en zijn snel :)

Tweakers Discord

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:16
Op maandag 08 juli 2002 19:53 schreef tweakduke het volgende:
als je veel brand is plextor het beste merk.
die gaan wel lang mee en zijn snel :)
ALs je veel brand koop je voor het geld van 1 Plextor 2 Lite-ons. Gaat dubbel zo snel...

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 16:43
is er nieuwe firmware voor dat ding uit??? probeer die dan ff !!

I'm not weird, I'm a limited edition

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gaat een lite-on dat wel snel stuk :? :?
Heb nooit problemen, dus waarom duur als het ook goed koper kan....

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 17:53
ok, ohilips zijn niet de beste.
Maar als je er zoveel versleten hebt, misschien ligt het aan je computer??

Mijn oude comp. heeft 2cdrom, 2 fikkers naar de kl#te geholpen, waardoor weet ik niet, maar ik vermoed de spanning....

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Volgens de Nederlandse wet mag je er vanuit gaan dat aangekochte apparatuur binnen een billijke termijn goed blijft werken. Als je brander het net twee maanden buiten de garantietermijn het begeeft kan je dus wel garantie claimen, maar dan bij de winkel waar je hem hebt gekocht en niet bij Philips zelf.

edit:

Ik heb zelf zoveel problemen gehad met mijn Philips 2 speed fikker dat ik noooooooit meer een Philips in mijn pc wil hebben.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 18:08

glashio

C64 > AMIGA > PC

Dit klinkt me heeeeel erg bekend... heb op de zaak 1 PHILIPS 4x Speed SCSI CDBrander, en Prive 1 PHILIPS 4x Speed IDE CDBrander kunnen wegmikken doordat ze inderdaad de meest vage problemen gaven. (IDE als zowel SCSI, toevallig he }:O) Cd's niet afmaken,spontaan verdwijnen in systeem,vaststaan...... Ik kreeg een beetje het vermoeden dat de CPU van de branders zelf VASTLIEP :(. Zeer vaag.. alle drivers,bios-update's,verschillende moederborden geprobeerd... |:(
Uiteindelijk heeft 1 HAMER en 1 PLextor (draait alweer 1 jaar stabiel :D) de oplossing geboden

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Als het aan de Philips zelf ligt en je moet een nieuwe kopen kijk dan is naar een PLextor of een Lite-on.

Maken allebei goed spul.

Maarja, daar zijn al zat topics over :)

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Ik hoor eigenlijk best vaak problemen met philips branders terwijl ik nog steeds vrolijk met mijn 3610 aan het branden ben (ja de ongelovelijke 2x2x6x :P)
Mij is alleen wel opgevallen dat hij niet snel combatibal (geen idee hoe je dat typt) is met je mobo.

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
mm ik gaat dus een nieuwe halen...

waarschijnlijk de lite-on 32x12 was voor 94EUR

was niet duur dacht ik

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 21:27 schreef TMDevil het volgende:
Ik hoor eigenlijk best vaak problemen met philips branders terwijl ik nog steeds vrolijk met mijn 3610 aan het branden ben (ja de ongelovelijke 2x2x6x :P)
Mij is alleen wel opgevallen dat hij niet snel combatibal (geen idee hoe je dat typt) is met je mobo.
Jeej! dat klinkt bekent :)
ik heb er ook 1 gehad >:) heb um nog steeds maar dan als muurversiering... nog.... hij mag plaatsmaken voor ene hdd die opengewerkt is

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 13:34

J.apiooo

FWN

Op maandag 08 juli 2002 21:27 schreef TMDevil het volgende:
hahahaa.. hier ook, hoor. Alleen zijn iets grotere broer, de 3810 (2x2x24!!!). In het begin best veel kapotte CD-R's. Laatste 2 (!) jaar slechts EEN kapotte CD-R!!! (op toch zo'n 150 CD's denk ik). Kwaliteit ;)

Jaap

Verwijderd

vraag me af wat het nut was van dat je 24x kon lezen...

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Ik heb een Flips 12x8x32, en ik heb op zo'n 500 cd's slecht 3 mislukte gehad. Dat op een Pentium III 450! Ik denk wel dat ik 'm binnenkort ga inruilen voor een snellere met Burnproof of Justlink, of hoe dat ook heet.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 09 juli 2002 00:32 schreef letalis het volgende:
mm ik gaat dus een nieuwe halen...

waarschijnlijk de lite-on 32x12 was voor 94EUR

was niet duur dacht ik
dat ding is ook voor 60 euro te koop hoor, kijk maar eens rond (anders www.hiqcomputer.de is altijd goedkoop)

Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Pagina: 1