[IDEE] Lichtkrant in je peecee?

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Hey ik heb het volgende idee: je komt aan op een lan, stalt je spullen, mensen komen allemaal ff kijken enzo omdat je een raam in je pc hebt, en dan komt het: je zet je pc aan, verschijnt er zo'n grote LED lichtkrant aan de zijkant van je pc met de system status proc temp etc. 8-)

Dus zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.scccontrols.com/Images/955.jpg

Maar dan een kleintje natuurlijk ;) Ik kon zo snel niet een geschikt plaatje vinden

Maar nu het probleem, die dingen programmeer je, en dan word de tekst opgeslagen in een klein geheugenchipje (welliswaar is die wel vervangbaar) Zal het mogelijk zijn om die dingen zonder al te veel aanpassingen in real time teksten te laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Wat jij wil kan denk ik heel goed met een lcd aangesloten op je com of lpt poort.

Maar bedoelt denk ik zo'n grote lichtkrant met rode ledjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Moet te realiseren zijn met bijv SMD led's (normale zijn denk ik te groot)
Alleen de print om het aan te sturen gaat moeilijk te realisren zijn... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54746

ik werk dus met lichtkranten, tis allemaal best simpel, je hebt je lichtkrant dus, en de aansturing, dan wil je er nog software ervoor hebben, en de aansturing is ook niet makkelijk :P

en dat wordt niet echt opgeslagen op dat ding als je de elektronica simpel wilt houden.

Realtime teksten moet dus via de software worden geregeld.
(leuk als je dat kan vinden) ik kan het zelf ook wel programmeren, maar das voor een compleet andere lichtkrant.

EN het is niet heel erg bevordelijk voor de temp in je pc als je er een lichtkrant ter grootte van de zijkant van je kast erin wilt bouwen. vergis je niet, het wordt warmer dan je denkt, (warmer dan mijn pIII450 heatsink ;))

maar het hangt er dus eigenlijk vanaf hoe je het wilt doen... zelf bouwen? grootte? (je zei dus klein, maar kan je dan nie beter voor een lcd gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 12:26

SambalBij

We're all MAD here

Je moet op de een of andere manier een matrix van led's aansturen met zo'n lcd controller. Dan kun je de 'standaard' lcd programma's als smartie of lcdproc gebruiken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

En dan ook nog een tweakers headline tracker die gelijk de laaste headlines naar je lichtkrant stuurt :7

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Op maandag 08 juli 2002 19:27 schreef Stealth2000 het volgende:
Wat jij wil kan denk ik heel goed met een lcd aangesloten op je com of lpt poort.

Maar bedoelt denk ik zo'n grote lichtkrant met rode ledjes :?
Ja, die bedoel ik
Op maandag 08 juli 2002 20:06 schreef Aryante het volgende:
ik werk dus met lichtkranten, tis allemaal best simpel, je hebt je lichtkrant dus, en de aansturing, dan wil je er nog software ervoor hebben, en de aansturing is ook niet makkelijk :P

en dat wordt niet echt opgeslagen op dat ding als je de elektronica simpel wilt houden.
Nee, ik bedoel dus dat het normaal gesproken op zo'n ding word opgeslagen, ik wil m real time besturen.
Realtime teksten moet dus via de software worden geregeld.
(leuk als je dat kan vinden) ik kan het zelf ook wel programmeren, maar das voor een compleet andere lichtkrant.
Wat voor lichtkrant kan jij voor programmeren?
EN het is niet heel erg bevordelijk voor de temp in je pc als je er een lichtkrant ter grootte van de zijkant van je kast erin wilt bouwen. vergis je niet, het wordt warmer dan je denkt, (warmer dan mijn pIII450 heatsink ;))
Nah ik heb al verschiillende in me handen gehad, en die werder niet opzienbarend heet ofzo
maar het hangt er dus eigenlijk vanaf hoe je het wilt doen... zelf bouwen? grootte? (je zei dus klein, maar kan je dan nie beter voor een lcd gaan?)
Nee ik wil een bestaande gebruiken, van ong. 50cm zodat ie in de ZIJKANT van me case kan. En een LCD is niet vanaf een afstand te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23297

Je moet gewoon ene jatten uit die Volvo van Blik op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41326

velleman heeft een klein kitje maybe kan je dat verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46965

Een uitvoering in de zijkant van je pc met RGB-ledjes moet ook leuk zijn. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54746

Op dinsdag 09 juli 2002 00:36 schreef Frank_N het volgende:
Een uitvoering in de zijkant van je pc met RGB-ledjes moet ook leuk zijn. :9~
en jij wilt daar nog effe een pcb voor inelkaar solderen?? dat ga ik knap vinden ;)
Wat voor lichtkrant kan jij voor programmeren?
een tri-colour (rood, groen, amber) eentje die helemaal uit amerika komt vliegen. heeft zijn eigen speciale protocollen, hell, zelfs een speciale convertor nodig voor de signalen die uit de pc komen.
Nah ik heb al verschiillende in me handen gehad, en die werder niet opzienbarend heet ofzo
heet word het ook niet, maar heb het maar een uurtje aanstaan, word zeker merkbaar warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06
WC voor je lichtkrant inbouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Op dinsdag 09 juli 2002 01:09 schreef Aryante het volgende:

[..]

en jij wilt daar nog effe een pcb voor inelkaar solderen?? dat ga ik knap vinden ;)
Moet kunnen toch :P
[..]

een tri-colour (rood, groen, amber) eentje die helemaal uit amerika komt vliegen. heeft zijn eigen speciale protocollen, hell, zelfs een speciale convertor nodig voor de signalen die uit de pc komen.
Kosda?
[..]

heet word het ook niet, maar heb het maar een uurtje aanstaan, word zeker merkbaar warm
Misschien dat ik m niet IN me pc bouw, dat moet ik nog maar een keertje bekijken, maar ik vraag me alleen af of het realiseerbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46965

Op dinsdag 09 juli 2002 01:09 schreef Aryante het volgende:
Ik werkte mee aan het idee, niet aan de uitvoering. :)

(lees: ik zie mezelf dat nog niet uittekenen en maken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 12:54

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Maar mijn bek zou openvallen als ik het zag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

gaaf idee. nu zou ik het ook wel willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:24
Het leuke is, ik heb zo'n ding ooit es op de kop getikt (1 regel) :) Ze zijn superduur, maar kon m voor een prikkie krijen, en ligt nu ergens te verstoffen... Maar er zit wel een soort paralelle/seriele aansluiting op dat ding geloof ik... zou daar wat mee te doen zijn? iemand misschien enig id of er meer mensen zijn die dit ooit uitgeprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 22:23
Cool idea

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Op dinsdag 09 juli 2002 17:21 schreef Tu-Tone het volgende:
Het leuke is, ik heb zo'n ding ooit es op de kop getikt (1 regel) :) Ze zijn superduur, maar kon m voor een prikkie krijen, en ligt nu ergens te verstoffen... Maar er zit wel een soort paralelle/seriele aansluiting op dat ding geloof ik... zou daar wat mee te doen zijn? iemand misschien enig id of er meer mensen zijn die dit ooit uitgeprobeerd hebben?
K kan er ook zo eentje fixxen voor weinig, daarom dit idee. 't is een cresta (model no. RH-216) maar ik kan er niet veel over vinden op inet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:24
Op dinsdag 09 juli 2002 18:56 schreef LeonM het volgende:

[..]

K kan er ook zo eentje fixxen voor weinig, daarom dit idee. 't is een cresta (model no. RH-216) maar ik kan er niet veel over vinden op inet :?
volgens mij heb ik ook een cresta... zal t es nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Er was hier toch eerder iets dergelijks over, met schuifregisters enzo? Zal effe zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Volgens mij was dit het:
[topic=357501/1/25]
Pagina: 1