De meeste mensen deugen!
De lijn kwaliteit speelt ook nog mee, want je heb nooit een perfecte lijn.Op maandag 08 juli 2002 18:26 schreef lucy1981 het volgende:
overhead...
Je haalt nooit het maximale, dat is maar theoretisch
Maar overhead is idd de hoofdreden.
* dvdgrs connect altijd met 38.6 Kbps, soms 44.0 Kbps
* Gisae haalde bijna niks
ruis op de lijn is f*cking irritant
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Vroeger haalde ik toch altijd vrij veel. (53K) Heb dus waarschijnlijk een goede lijn. w00h00
Overhead heeft hier niks mee te maken, dat gaat nog van de verbindingssnelheid af, dit gaat alleen om lijnkwaliteit, 56k is een perfecte lijn, 46-50k is normaal.
Bullshit, een 56k6 modem zou even goed theoretisch op 56k kunnen connecten. Het probleem zit hem in de kwali van de lijn.Op maandag 08 juli 2002 18:26 schreef lucy1981 het volgende:
overhead...
Je haalt nooit het maximale, dat is maar theoretisch
Ik connect altijd op 115,2 kbps (duh klopt niet)
Haal altijd zo'n 5,8 KB/s downstream..
Haal altijd zo'n 5,8 KB/s downstream..
Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...
Verwijderd
Kzit nu op 52.0 kbps maar zit meestal op 49, soms ook wel eens 36.6 maar dan reconnect ik gewoon
Verwijderd
yep ik connecte met wanadoo hometime altijd op 28k8
en dan nog 5.4 kb/s door dat lijntje sabbelen 
/me zit nu lekker op de 5mbit
/me zit nu lekker op de 5mbit
Heeft inderdaad met de lijn kwaliteit te maken, en met het modem aan de andere kant. is dus een beetje afhankelijk van de zwakste schakel. De overhead speelt hier tien zozeer mee als bij een lan verbinding. De verbindingssnelheid die je ziet is dan ook (gedeeltelijk) incl. overhead voor de hogere layers. De start/stop bits ed. zitten daar inderdaad buiten.
Klopt, heeft te maken met lijnkwaliteit (en dus ook afstand) Heb hier thuis een Priority aansluiting en een KPN. Bij de Priority lijn is de afstand naar de "centrale" slechts enkele meters, de doos hangt een verdieping lager. Verbindingssnelheid is op mijn 56K modem 54,6kbit. Heel zelden 53,3 of 56,0.
Sluit ik dezelfde kabel aan op de KPN, dan ligt de snelheid tussen 43,2 en 50,6. De afstand naar de centrale is dan ook zo'n vier kilometer.
* Hiermee wil ik níet zeggen dat de kwaliteit van UPC beter is, maar dat kan de modem niet weten
Sluit ik dezelfde kabel aan op de KPN, dan ligt de snelheid tussen 43,2 en 50,6. De afstand naar de centrale is dan ook zo'n vier kilometer.
* Hiermee wil ik níet zeggen dat de kwaliteit van UPC beter is, maar dat kan de modem niet weten
edit:
Denk dat de topicstarter het hier over de verbindingssnelheid heeft, i.p.v. transfersnelheid. Overhead telt dan toch niet mee?
Denk dat de topicstarter het hier over de verbindingssnelheid heeft, i.p.v. transfersnelheid. Overhead telt dan toch niet mee?
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
voor online games spelen raadden ze aan 56k flex uit te zetten en v.92 dinges ofzo, iig dattie connect met 33.6kbps, omdat 56.6k te maken had met compressie oid wat je ping niet ten goede kwam...
De afstand naar de centrale is net zo groot, het enige verschil is dat de rest van de lijn digitaal is (dus geen verlies). Een zelfde situatie krijg je ook als je bij KPN een 56k6 modem gebruik op een ISDN lijn (niet slim natuurlijk want je kan ook volledig digitaal 64k halen).Op maandag 08 juli 2002 19:23 schreef Maestro- het volgende:
Bij de Priority lijn is de afstand naar de "centrale" slechts enkele meters, de doos hangt een verdieping lager. Verbindingssnelheid is op mijn 56K modem 54,6kbit. Heel zelden 53,3 of 56,0.
Pagina: 1