Toon posts:

instellingen printer met PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik wil graag een aantal instellingen doen voor op mijn site als iemand gaat afdrukken. Nu heb ik allerlei mooie functies gevonden voor PHP, maar ...

Maar op een of andere vage manier kent hij deze functies niet. Nu heb ik in mijn php.ini file gekeken en kwam tot de conclusie dat er een dll (php_printer.dll) miste. Nou die heb ik ergens van de PHP.net site gehaald, bleek ook een bugje te zijn. Maar denk nog maar niet dat hij de functies nu wel herkent, die met de printer te maken hebben.

Ik heb het manual verhaal http://www.php.net/manual/nl/ref.printer.php goed doorgelezen, maar niets ... nou mijn vraag hoe moet ik deze functies nu aanroepen, of waar moet ik aangeven dat hij die functies gerelateerd aan printen herkend?

Oh ja nog even de foutmelding : Call to undefined function: printer_list()
Bij deze code : $handle = printer_open();
De code is overigens c&p van de PHP.net site :(.

Wie helpt mij?!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Dit werkt volgens mij alleen serverside :?
Of gebruik je het bij je eigen localhost?
Maarre, probeer eens
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$naam = "printer_open";

if(function_exists($naam))
{
    echo "De functie $naam bestaat.";
}
else
{
    echo "bad luck: de functie $naam bestaat niet.";
}
?>

En heb je wel PHP > 4.0.4?
Post eens wat meer code :)

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo zou zijn, zou hij toch in elk geval ook de functie moeten kennen en aan de foutmelding te zien lijkt me dit niet erg onwaarschijnlijk ...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

dit werkt alleen als er een printer fysiek aan de server hangt

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
bad luck: de functie printer_open bestaat niet.

Hij zegt dat de functie niet bestaat. Mooie functie trouwens die kende ik nog niet.

Even voor alle informatie ik heb PHP 4.1.1 en de printer hangt ook nog eens fysiek aan mijn server.

En qua code die kan ik verder niets posten, ik wilde gebruik maken van die functies die hier te vinden zijn (
http://www.php.net/manual/nl/ref.printer.php), maar als het eerste al niet werkt, ga ik ook nog niet verder daarmee. Nog andere ideeën... ?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die mij verder kan helpen ???
Pagina: 1