Toon posts:

Duron--> Athlon (KT7) blauw scherm XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een duron in een systeem zitten

D750 niet O/C
384mb
Abit KT7

Nu heb ik een ander cpu (Athlon TB 1 gig 266)

maar als ik de cpu erin stop dan geeft XP bij het opstarten een blauw beeld of reboot tie tijdens het opstarten

(ook tijdens de bootup ziet me BIOS de cpu als een Athlon 750/800) heb hem op 1000mhz staan in de bios met een FSB van 100mhz)

wat ik heb geprobeerd:

BIOS reset
CPU tje geunlocked (nu ziet me BIOS hem als een Athlon 800 ipv 750) toch raar er zou toch 1000 moeten staan :?
Booten in veilige modus geeft ook een blauw scherm
Cpuutje wordt 80 graden (wat best heet is )

Ik heb de laatste BIOS van de KT7

Nu een paar mogelijkheden waarvan ik denk dat het problemen geeft:

1. Een beetje brakke core van de athlon (meest waarschijnlijk , waant er mist een miniskul stukje van het core (maar bij een vriend deed tie het gewoon )

2. XP die gewoon een ander cpu weigert ( wil nog geen clean install proberen)

3. Mijn bordje die geen 266 TB ondersteund ( maar heb hem op 100mhz lopen en die dingen zijn toch backwards compatible?? )

4. Te warm wordende cpu door brakke core???

5. Heb een 230watt voeding erin , maybe dat het daaraan zou kunnen liggen...hoeveel stroom trekt een athlon meer?
kweet dat het verstandig is om minimaal een 300 watt erin te hebben liggen, maar momenteel geen geld ervoor...

waaraan zou het nog meer kunnen liggen?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op maandag 08 juli 2002 18:22 schreef Nihonjindeska het volgende :

[...]

Cpuutje wordt 80 graden (wat best heet is )

[...]
;( Ik denk dat dit zeker niet fijn is geweest, of nou het limiet 90 graden is of niet....

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
mijnes is ook 80 graden... geen probleem :D

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Probeer ehm maar weer eens in dat mobo van die vriend van je te doen.
Misschien is er toch iets teveel afgebrokkelt :'(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

80 graden is too hot op een kt7 , maar de hoge temp komt denk ik door het stukje core.. had ik ook, maar met goede koeling draaite gewoon goed, maar probeer ook een 300 watt voeding.

4015Wp west (Dordrecht)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
je hebt een 266 mhz cpu en geen 200 daarom draait ie op 750 mhz

Verwijderd

Welke versie nummer heeft jou ABit KT7? Vanaf versie V1.3 wordt FSB 266 ondersteund. Hoe kan je zien welke versie nummer jij hebt? Er is een sticker naast geplakt bij jou ISA slot. Daar kan je zien welke versie je hebt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 18:28 schreef Tidus het volgende:

[..]

;( Ik denk dat dit zeker niet fijn is geweest, of nou het limiet 90 graden is of niet....
Je vergeet er bij te rekenen dat er niet op de core wordt gemeten, en dus de temperatuur meestal +/- 20 graden verschilt met de werkelijke temperatuur van de Core. Hij wordt dus veel te heet.
5. Heb een 230watt voeding erin , maybe dat het daaraan zou kunnen liggen...hoeveel stroom trekt een athlon meer?
kweet dat het verstandig is om minimaal een 300 watt erin te hebben liggen, maar momenteel geen geld ervoor...
300WATT is zowiezo aangeraden voor de Athlons, het is ook normaal dat als de voeding het niet meer trekt je een reboot krijgt. Controleer iig. of de voltages niet te ver afwijken en ontkoppel evt. je andere hardware die je in je PC hebt zitten als een writer e.d., probeer vervolgens nog eens te booten. Doet hij het alsnog niet goed is bij mij ook de hoofdverdachte een brakke core.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 18:55 schreef Pinux1 het volgende:
Welke versie nummer heeft jou ABit KT7? Vanaf versie V1.3 wordt FSB 266 ondersteund. Hoe kan je zien welke versie nummer jij hebt? Er is een sticker naast geplakt bij jou ISA slot. Daar kan je zien welke versie je hebt.
Uhm

Ik denk at je in de war bent met een KT7A moederbordje

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 20:11 schreef Nihonjindeska het volgende:

[..]

Uhm

Ik denk at je in de war bent met een KT7A moederbordje
Kijk even naar deze website:

http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Duidelijker kan het niet meer. Tenzij jij te lui bent om te lezen.
Pagina: 1